תרופות סבתא

צריכת מתוקים מייצרת רדיקלים חופשיים

צריכת סוכר מוגזם בתזונה  מייצרת רדיקלים חופשיים

צריכת סוכר מוגזם בתזונה  מייצרת רדיקלים חופשיים

מחקר קליני חדש מראה כי צריכה מוגזמת של גלוקוז בתזונה ובדם עלולה להוביל לייצור מוגבר של רדיקלים חופשיים בגוף.

רופאים וחוקרים מאוניברסיטת מדינת ניו יורק חנו נבדקים שחיו על גלוקוז. לקבוצה אחרת הם נתנו או סכרין. מאוחר יותר לקחו החוקרים דגימות דם מהנבדקים וגילו זמנים של עקה חימצונית ורדיקלים חופשיים שגדלו באופן משמעותי בקבוצת מקבלי הסוכר. אלו שקיבלו סכרין לא הראו את הגידול ברדיקלים החופשיים

סוכרים ומתוקים חשודים זה כבר זמן רב כגורמים מחוללי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים עלולים לקדם בעיות בריאות חמורות כגון טרשת עורקים ובכלל קיימת היום הנחה בקהילה הרפואית שרדיקלים חופשיים הם הם שמאיצים את תהליך ההזדקנות של מערכות הגוף.

יחד עם זאת חשוב לציין כי סכרין אינו הפתרון כתחליף לסוכר שכן לחומרי ההמתקה המלאכותיים יש נזקי גוף מרובים אחרים. מטרת המחקר היתה להראות כי לתזונה שלנו יש תפקיד משמעותי בייצור רדיקלים חופשיים ולכן במקום לרוץ אחר נוגדי חימצון ולצרוך אותם – קו ההגנה הראשון שלנו צריך להיות במניעה כלומר בהימנעות ממזונות שמגבירים את ייצור הרדיקלים החופשיים מלכתחילה.

מלבד מתוקים יש מזונות נוספים שמקדמים ייצור רקידלים חופשיים בגוף כמו למשל מטוגנים, מרגרינה, אלכוהול, מאפים למיניהם, מי שתיה עם כלור וחומרי הדברה בירקות ופירות.

קו ההגנה הבא הוא מזונות שנלחמים בנזקי הרדיקלים החופשיים כמו למשל אוכמניות כחולות, קליפת הענבים האדומים, פטל, אבטיח, ברוקולי, משמש, תות ארטישוק, תרד, חמוציות, אספרגוס, גרגר הנחלים, אפרסק, עגבניות ודלעת (הכל אורגני ללא חומרי ריסוס ודישון).






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • "הטפשות הכי גדולה היא  להקריב את הבריאות למען צורות אחרות של אושר"

    ארתור שופנהאור