תרופות סבתא

ויטמין בי 3 (ניאצין) מפחית משמעותית את הסיכון לפתח אלצהיימר

ניאצין מוריד סיכון לאלצהיימר

ניאצין מוריד סיכון לאלצהיימר

אנשים שמקבלים מספיק ויטמין בי 3 (ניאצין או ניאצינאמיד) בתזונה שלהם מפחיתים את הסיכון שלהם למחלת אלצהיימר ב 70%!

מחקר שערכה ד"ר מרתה קלייר מוריס, מהמכון להזדקנות בבריאות בשיקגו, בחן 3,718 קשישים בני 65 ומעלה לאורך כ6 שנים.כאשר היא ביצעה בדיקות קליניות בחלק מאנשים אלו פני ארבע שנים.

החוקרת ועמיתיה גילו כי אלו שקיבלו הכי פחות ויטמין בי 3 בתזונה הגבירו את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר לעומת אלו שקיבלו רמות ויטמין בי 3 גבוהות. מי שקיבל את ניאצין גבוה בתזונה חווה ירידה מנטלית וקוגניטיבית באופן מתון מאד לעומת אלו שקיבלו מעט ניאצין.

מזונות עשירים בניאצין הם :

  • בשר ודגים
  • שעועית ועדשים
  • אגוזים וזרעים אחרים
  • דגנים מועשרים, לחם מחיטה מלאה, ודגני בוקר מועשרים
  • קפה

יש לשים לב כי מתחת לסף מסוים של ניאצין בתזונה אנשים נוטים לפתח את מחלת הפלגרה. למעשה פלגרה לא מופיעה אצל אנשים שמקבלים לפחות 11 מ"ג של ניאצין ביום. האנשים שחוו סיכון מוקטן במיוחד לפתח אלצהיימר היו אלו שקיבלו 45 מיליגרם של ניאצין מדי יום.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם