תרופות סבתא

איך למנוע עיוורון גיל עם ההזדקנות ולשמר ראיה חדה גם בגיל 90?

לעתים קרובות יותר בחיי היומיום המודרניים שלנו  בוהים באותיות זעירות. זה קורה במסכי מחשב ובטלפונים סלולריים וההתנהלות הזו נמשכת לתקופות זמן ארוכות. התוצאה? שכיחות מוגברת של מאמץ בעיניים  ועייפות העיניים.  מה לעשות כדי למנוע התדרדרות של הראיה ולשמור עליה גם בגיל מבוגר?

אובדן ראיה- מצב שמדרדר עם ההזדקנות

מעבר לבהייה במסכים הכחולים קיימת גם התדרדרות בראיה ככל שאנו מתבגרים בצורה של גלאוקומה וקטרקט. החדשות הטובות הן שלמרות מכשולים בלתי נמנעים אלה יש ביכולתנו ליהנות מראיה חדה וברורה גם בגיל מופלג.באמצעות שימוש בטכניקות עכשוויות, ותרופות מהימנים. השורה התחתונה היא שראייה בריאה אפשרית גם אפשרית

תזונה טובה לעיניים

אכילה בריאה לעיניים הכרחית כדי להימנע מבעיות בהמשך הדרך. תזונה עשירה בחומרים מזינים מסייעת להגן לא רק על בריאות הגוף אלא גם על הראיה והעיניים. מה לאכול כדי לשמר ראיה חדה?

  • ירקות עלים כהים
  • גזר,
  • בטטה,
  • דלעת
  • פלפלים צהובים
  • חלמון ביצה

מזונות כתומים מכילים חומרים נוגדי חמצון חזקים כמו בטא-קרוטן, לוטאין וזאקסנטין – שיכולים להגן מפני עיוורון הקשור לגיל כתוצאה מניוון רשתית מקולרי. שתיית מיץ גזר טרי לפחות פעמיים ביום הוא הרגל בריאות מצוין ששומר עליך מפני בעיות עיניים בעתיד.

תזונה עשירה בגופרית טובה לעיניים ולראיה חדה

מזונות עשירים בגופרית, לציטין וציסטאין הם עוד טקטיקה מעולה לשמור על ראיה חדה בדרך טבעית. מזונות שמכילים חומרים אלו הם שום,

  • בצל
  • בצלי שאלוט
  • כרישה
  • קוקוס
  • ברוקולי.

גופרית ציסטאין ולציטין יכולים לחזק את העדשה של העין, ובכך להפחית את הסיכון לקטרקט

פירות יער – תזונה לעיניים

אוכמניות,דומדמניותשחורות,אסאיופרות יער כמו גוג'י ברי עשירים באנתוציאנין - נוגד חמצון רב עוצמה וחומר אנטי-דלקתי שבאופן משמעותי משפר את בריאות העין.

דגים לשיפור ראיה

דגים כמו סלמון מקרל וסרדיניםיכולים לספק חומצות שומן חיוניות המסייעות להגן על קרום התא ולעודד את ראיה חדה.

מינרלים לראיה טובה- נחושת ואבץ

ויטמינים כמו סי ואי עם אבץ ונחושת, שימושיים בשמירה על ראייה טובה- םירות הדר וכרוב ניצני וברוקולי הם מקור טוב לויטמין סי ושקדים וצנוברים גבוהים בויטמין E ונחושת. גרעיני דלעת וביצים עשירים באבץ

תרגילים טבעיים לשפר ראייה- כיפוי העיניים

יש לחמם את העיניים על ידי זה שאתה משפשף את כפות הידיים כדי ליצור חום, ואז יש להניח אותם על העיניים למשך חמש שניות.חזור על פעולה זו שלוש פעמים.

תרגילים לעיניים לשיפור ראיה טבעית

גלגלו את גלגל העין לאט 10 פעמים בכיוון השעון ונגד כיוון שעון. גם בהיה באופק הרחוק למשך 10 דקות היא תרגיל טוב שעןשה תיקון להרגלים הקלוקלים של נעיצת עיניים במחשב

עיסוי רקות לשיפור ראיה חדה

עשו שימוש בפרקי אצבעות האגודל כדי לעסות את הרקות שלך במעגלים קטנים, 20 פעמים בכיוון אחד ו -20 בשנייה.חזור על פעולה זו מעל נקודת האמצע של הגבות במצח ואחר כך מתחת לעיניים בשני הצדדים של גשר האף.

שינה טובה לראיה חדה ולשיפור ראיה

הקפד לישון מספיק, מינימום של שמונה שעות לפחות בכל לילה בחדר חשוך מוחלט. זהנותן לעיניך הפסקה מהמאמץ של העיניים בסלולר ובמסכים אחרים. ללא הפסקה מספקת של חושך מוחלט לעיניים בשינה עלולה לחול ירידה בראיה שכן העיניים הם במצב של "אובר-יוז" ושחיקה.
























אולי יעניין אותך גם