תרופות סבתא

בצל ירוק

בצל ירוק סגולות: יותר ויותר פירות וירקות שאתם אוכלים מתורגמים  לפחות בעיות רפואיות חמורות. אחד מהירקות הטובים יותר לבריאות הוא  בצל ירוק, הידוע גם בשמו האנגלי סקאליון. בצל זה  מכיל מגוון רחב של תרכובות  כמו ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים. מהן סגולות הבריאות של בצל ירוק ומה הוא יכול לרפא?

מהו בצל ירוק?

fistulosum Allium (בצל ירוק) הוא צמח רב שנתי, יליד אזור מרכז אסיה במקור. בצל ירוק כולל גבעולים ארוכים, דקים, בעל שורש מוארך שממנו העלים הירוקים הפריכים יוצאים למעלה.

בצל ירוק נגד אוסטיאופורוזיס

גבעול בצל ירוק אחד מכיל ויטמין K וויטמין C. ויטמים קיי חיוני לבריאות העצם ולשמירה על צפיפות גבוהה בעצמות ולמניעת דלדול עצמות ושברים. גבעול בצל ירוק מספק 22 אחוזים מוויטמין K היומי. למעשה שני הוויטמינים K ו- C הם קריטיים לצמיחה, פיתוח ותחזוקה של עצמות חזקות. אם התזונה שלך חסרה ויטמינים אלה, אתה יכול להיות בסיכון מוגבר לפתח אוסטיאופורוזיס או לסבול משברים בעצמות.

בצל יורק חשוב לראיה טובה ולבריאות העין

הגוף זקוק לויטמינים כדי לייצר רודופסין, החלבון בעיניים שמאפשר לקולטנים ברשתית לקלוט אור. ללא מספיק ויטמינים אדם יכול לפתח עיוורון הלילה והפרעות ראייה אחרות, כמו כיבים בקרנית. גבעול בצל ירוק מכיל 24 מיקרוגרם של ויטמין A בצורה של Provitamin קרי תרכובות קרוטנואידים שהגוף ממיר לרטינול, הצורה הפעילה של הוויטמין.כמות זו של ויטמין A ממלאת 2.6 אחוזים מהצריכה היומית הנדרשת של גבר ושל 3.4 אחוזים – אצל אשה. בצל ירוק מכיל גם קרוטנואידים כמו לוטאין וזאקסנטין שמגינים על הרשתית מפני ניוון מקולרי שבא עם הגיל

בצל ירוק תומך בבריאות הלב

ויטמין C ויטמין נמצא במזונות כמו בצל ירוק הינו בעל תכונות נוגדות חמצון חזקות. אלו יכולים לסייע במניעת נזק לרקמות ולDNA על ידי עיכוב הפעילות של תרכובות של רדיקלים חופשיים. תזונה עשירה במזונות עם ריכוז נוגדי חמצון גבוה - בעיקר פירות וירקות - קשורה לירידה בסיכון למחלת לב. ויטמין C עשויה גם לסייע במניעת לחץ דם גבוה, וכאשר לחץ הדם מנוטר- זה יכול להוריד את הסיכון למחלות הלב.

בצל ירוק מכיל פלבונואידים וקוורצטין לבריאות המערכת החיסונית

על פי המכון האמריקאי לחקר הסרטן ומכון לינוס פאולינג, בצל ירוק הוא מקור עשיר של פיטוכימיקלים, פלבונואידים במיוחד כגון קוורצטין ואנתוציאנין. תרכובות פיטוכימיות אלה באופן טבעי יודעות לתמוך בתפקוד מערכת החיסון. מחקר משנת 2,001 דיווח כי פלבנואידים עשויים גם לסייע במניעת הסרטן על ידי עיכוב אנזים שמייצר רדיקלים חופשיים שיכולים לגרום נזק לדנ"א ולגרום מוטציות בתאים.

יתרונות בריאותיים של בצל ירוק

הבצל הירוק נמוך מאוד בקלוריות; 100 גרם עלים מכניבסים לגוף רק 31 קלוריות. עם זאת, הם מכילים נוגדי חמצון רבים פלבונואידים, סיבים, מינרלים, וויטמינים ושהוכיחו יתרונות בריאותיים. יש בו גם אליצין: חומר טבעי מפחית ייצור כולסטרול על ידי עיכוב אנזים HMG-CoA reductase בכבד. יתר על כן לבצל ירוק בתוך הגוףיש פעילות אנטי-בקטריאלית, אנטי-ויראלית, ואנטי-פטרייתית.

למה בצל ירוק מוריד לחץ דם גבוה ומוריד סיכון לשבץ?

בגלל האליצין : אליצין מפחית נוקשות כלי דם על ידי שחרור של תחמוצת חנקן (NO), ובכך מביא לירידה בסך לחץ הדם. בנוסף, הוא מעכב היווצרות קרישי דם מה שמסייע להפחית את הסיכון של מחלת לב כלילית, מחלות כלי דם היקפיים , ושבץ.

ערכים תזונתיים של בצל ירוק:

מעבר לויטמין קיי ויטמין סי פלבונואידים קוורצטין ואליצין בצל ירוק גדוש בוויטמינים B קומפלקס וכן במינרלי קורט כמו נחושת, ברזל, מנגן, וסידן. הירקות בעלי העלים הירוקים מכילים מספר ויטמינים חיוניים כגון פירידוקסין, חומצה פולית, ניאצין, ריבופלאבין, תיאמין ועוד. הוא עשיר במיוחד בחומצה פולית : חומר חיוני לסינתזה של DNA וחלוקת תא. רמות נאותות של חומצה פולית בתזונה במהלך ההריון יכולות לעזור במניעת מומים מולדים בתינוקות.

בצל ירוק להצטננות ושפעת

בגלל התכונות האנטי-בקטריאליות והאנטי-נגיפיות, בצל ירוק הוא אחת התרופות טבעיות הנפוצות ביותר לטיפול בזיהומים נגיפיים, שפעת, הצטננות, וכו '. החומרים הפעילים בבצל הירוק יודעים בנוסף לעורר פעילות של מערכת הנשימה ולסלק ליחה.

בצל ירוק מפחית סיכון לסרטן המעי הגס

בצל ירוק עשיר ב -allyl המסייע בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. פלבונואידים גם יכולים לעזור במניעת הסרטן בכלל על ידי עיכוב הייצור של אנזים מונואמין קסנטין, הגורם לנזקים ל- DNA על ידי ייצור של רדיקלים חופשיים.

בצל ירוק מעולה לסוכרתיים

מחקרים הראו כי תרכובות הגופרית של בצל ירוק עשויות לעזור בהורדת רמות הסוכר בדם. זה מושג על ידי הגדלת הרמות של אינסולין, הורמון חיוני להובלת סוכר בדם לתאי הגוף.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אם אתה לא מוצא זמן להתעמל, תצטרך למצוא זמן למחלות

    אדואר סטנלי מדינאי אנגלי