תרופות סבתא

לפת

הלפת, ירק שורש חורפי הינו  מצרך פופולרי בתזונה האירופית מאז התקופה הפרהיסטורית. הוא נאכל לעיתים קרובות יחד עם ירקות שורש אחרים כמו תפוחי אדמה וסלק, אך הוא למעשה שייך ממשפחת המצליבים מוכר גם בשמו העממי "שאלגאם"

לפת: מאגר ברירות ממשפחת המצליבים

יחד עם בני דודיה ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי, כרוב ניצנים, רוקט, צנון, מיזונה, חרדלים וכרוב, לפת יכולה לספק כמות גבוהה של חומרים מזינים יחד עם ערך קלורי מאד נמוך. גם העלים של הלפת אכילים ומספקים שורה של יתרונות בריאות. מאמר זה יתמקד בצריכה של שורש הלפת , אשר מגיע לרוב בצבע בייז' (לבן-שמנת) עם "גג" כתוצאה מחשיפה לשמש.

יתרונות בריאות אפשריים של לפת

פרות וירקות ם מכל הסוגים מפחיתים סיכון למחלות כרוניות רבות אבל ללפת יש משקל ציוחד בנושא זה. מחקרים רבים הראו כי צריכה גוברת של מזונות צמחיים כמו לפת מקטינה את הסיכון להשמנת יתר, לסוכרת, למחלות לב ולמחלות מטבוליות אחרות. כל זאת יחד עם קידום עור בריא, אנרגיה מוגברת, ומשקל נמוך.

לפת מאכל מצוין לדיברטיקוליטס

אכילת לפת אחת בגודל בינוני תספק 54% מרמת ויטמין C הנחוצה לאדם מדי יום. לפת עתירה בסיבים שיכולים להקטין את שכיחות התלקחויות הדלקת במצב של דיברטיקוליטיס. זה קורה כטשר הם סופחים מים במעי הגס והופכים גם את פעולת המעיים לקלה מאד. דיברטיקוליטיס היא מחלה שלא תמיד יודעים במדויק ממה היא נגרמת. מה שכן יודעים שהיא קשורה עןם רמת סיבים נמוכה מאד בתזונה

לפת : סגולת בריאות נגד לחץ דם גבוה

על פי מחקר משנת 2013 שפורסם בעיתון בריטי לפרמקולוגיה קלינית, מזונות המכילים ניטראטים תזונתיים כמו לפת הינם בעלי יתרונות מרובים לכלי הדם. יתרונות אלו כוללים הפחתת לחץ דם, עיכוב קרישת יתר של טסיות דם, ושימור או שיפור בתפקוד האנדותל- תאי הדופן הפנימי של כלי דם. לפת מכילה גם כמויות נאות מאד של אשלגן, אשר מאזן לחץ דם גבוה ועוזר להתרחבות העורקים

לפת נגד סרטן

מאז שנות השמונים אנו יודעים כי כמויות גבוהות בתזונה של ירקות ממשפחת המצליבים כמו לפת, כרובית וכרוב נקשרות עם סיכון נמוך יותר לחלות בסרטן. לאחרונה, החוקרים הצליחו לאתר במדויק כי החומר הטבעי סולפורפאן שנותן לירקות ממשפחת המצליבים את הטעם המר שלהם הוא גם מה שנותן להם את כוחם הנלחמים בסרטן. סולפורפאן על פי בדיקות מחקרים יכול לעכב או לסכל סרטן קיים כולל מלנומה, סרטן הוושט, סרטן הערמונית וסרטן הלבלב. סולפורפאן

לפת סגולת בריאות להשמנת יתר

לפת וירקות אחרים ממשפחת המצליבים יכולים לעזור בשימור משקל תקין לאנשים שסובלים ממשקל יתר או משקל עודף. יש לכך מספר סיבות:

  • לפת עתירה בסיבים שתורמים לתחושת שובע
  • לפת הינה בעלת ערך קלורי נמוך
  • לפת משמרת רמת סוכר יציבה בדם ומונעת פיקים של אינסולין בדם (תורם להשמנה)

לפת מעולה לסובלים מעצירות

תכולת הסיבים בלפת גם מונעת עצירות ומקדמת סדירות בדרכי העיכול. הרמבם כתב הרבה על "מעיים רפות" ופעולת מעיים סדירה ולא מאומצת כקריטריון לבריאות טובה. הימנעות מעצירות מגדילה הפרשות רעלים מהגוף – קריטריון ראשון במעלה לקידום בריאות

לפת- מזון אנטי דלקתי

מחקרים שנעשו לאחרונה הראו כי סיבים תזונתיים עשויים בלפת לשחק תפקיד בוויסות מערכת החיסון ומצב של דלקת כללית בגוף, וכתוצאה מכך להקטין את הסיכון למדווים ומחלות הקשורים בדלקת כרונית כגון מחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן, והשמנת-יתר

לפת שומרת לכם על העיניים

נטילת ויטמין C יכולה לשמור על עיניים בריאות על ידי מתן הגנה מוגברת נגד קרינת UV. פירות הדר נחשבים לעתים קרובות כאופציה תזונתית ראשונה כשמדובר בנטילת ויטמין C אבל רבים לא יודעים כי ירקות ממשפחת המצליבים כמו לפת מהווים שחקן ראשי באספקת ויטמין סי . אכילה שני שורשי לפת בינוניים תענה על צרכי ויטמין C לכל היום. מעבר לכך העלאת הצריכה של כל הפירות והירקות (3 או יותר מנות ליום) עשויה להקטין את הסיכון וההתקדמות של ניוון מקולרי הקשור לגיל.

יתרונות הבריאות של לפת לעור בריא

לפת עתירה בוויטמין A, ויטמין C, בטא קרוטן, כמו גם מינרלים רבים (ראו בהמשך) כמו נחושת שחיוניים לשמירה על בריאות העור. לפיכך, הירק הזה מציע את היתרונות הבאים לעור שלך.

לפת: תרופתת סבתא שמבהירה את העור

צריכת מתמידה של לפת שומרת על עור בהיר וחלק התכולה הגבוהה של ויטמיני A ו- C מסייעת לשמירה על עור בריא וקורן

לפת מעולה לכפות רגליים סדוקות ויבשות

בשימוש חיצוני לפת עוזרת בטיפול עור רגלים סדוק. אתה יכול לקחת כלפת יחד עם העלים שלה. מרתיחים אותם במים, ויש להשרות את הרגליים במים רותחים אלו יחד עם הלפת במשך 10 דקות וגם למרוח קצת לפת מעוכה על עור הרגליים. פעולה זו באופן קבוע במשך 3 ימים תגרום לריכך וסיכוך העור וכן לתקן את העור הפצוע

לפת נגד קמטים וקמטוטים

כפי שצוין קודם לכן, לפת היא מקור מצוין של ויטמין C. ויטמין נוגד חמצון זה מונע רדיקלים חופשיים אשר אחראים להזדקנות העור. לכן, אכילת לפת קבועה מסייעת לשמור על עור בוהק וחלק, ומונעת סימני הזדקנות כמו כתמים, קמטים וקווים עדינים (קמטוטים) בפנים ובצוואר

למה לפת בריאה לשיער חזק ובריא? ולמה לפת מעכבת שיער שיבה לבן?

לפת טובה לשיער ומקדמת שיער בריא: צריכה קבועה של לפת משפרת את צבע השיער כי היא מהווה מקור טוב של נחושת אשר מעורב בהיווצרות מלנין. מלנין הוא פיגמנט המספק צבע לשיער שלך וחסרונו קשור עם התפתחות מוקדמת של שיער שיבה. יותר מכך שורשי הלפת עשירים בחומרים נוגדי חמצון כמו ויטמין C ו- E, בטא-קרוטן, לוטאין וזיאקסנטין אשר מסייעים לשמור על שיער בריא.

לפת: תחת כוח של מינרלים חיוניים לבריאות טובה

שורשי לפת גם מכילים מגוון של מינרלים. כוס אחת של מחית לפת מספקת

  • סידן
  • אשלגן (חיוני לשמירה על לחץ דם בריא)
  • ברזל
  • מגנזיום
  • נחושת
  • זרחן
  • נתרן
  • אבץ
  • מנגן
  • סלניום
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אף אחד לא יכול להיות רופא  טוב, אלא אם כן הוא היה פעם חולה בעצמו

    פתגם סיני