גדעון רז, מטפל רב תחומי בביו-רזוננס וממחה לטיפול באוזון

בריאות טובה קמה ונופלת על: חמצן

תקציר הכתבה
  • חמצן ביתר הוא חומר שיכול בעצמו לייצר רדיקלים חופשיים. לא?
  • טיפ מעשי לשימור מטבוליזם תקין של חמצן בגוף?

מה לדעתי צריך היום כדי לשמר בריאות גם בזקנה? האמת היא שזו משימה די קשה בעולמנו, אבל אילו הייתי צריך לזקק תובנה אחת הייתי אומר שהכל קשור לחמצן ולגורמים אשר מפריעים למטבוליזם של החמצן

חמצן ביתר הוא חומר שיכול בעצמו לייצר רדיקלים חופשיים. לא?

זה נכון. חמצן הוא גם אנטיאוקסידנט וגם אוקסידנט בעת ובעונה אחת אבל הדגש בדברי הוא לא על חמצן כשלעצמו אלא יותר על המטבוליזם של החמצן וליתר דיוק מה שאני אומר הוא שליקוי במטבוליזם של חמצן מהווה הוא כר מחיה אידאלי להיווצרות מחלות. איך נוצר ליקוי במטבוליזם של החמצן בגוף? על ידי מספר גורמים ובינהם: תזונה לא בריאה, עקה חמצונית, פעילות גופנית אירובית קיצונית מדי, או למשל חיים בסביבה מזוהמת למשל בסמיכות לתחנות כח פחמיות שפולטות רעלים כמו כספית. כל תפקוד פונקציונלי בגוף נשלט ע"י חמצן ולכן מכאן מתחילה גם בריאות טובה או לחילופין מחלה כרונית. למשל חומר הבסיס של המוגלובין (הרכיב בדם שנושא את החמצן) הוא למעשה דטרגנט שמנקה את קולטני תאים ופותח אותם לקליטת הורמונים חיוניים כמו אינסולין. אם משהו במטבוליזם של החמצן ישתבש – זה כשלעצמו כבר ייצר תנגודת לאינסולין (מה שמוכר יותר לציבור כסוכרת טייפ 2).

טיפ מעשי לשימור מטבוליזם תקין של חמצן בגוף?

ראשית להקפיד חיות תמיד בסביבה מאווררת מספיק, לעשות מדי ערב אמבט כפות רגליים עם מי חמצן ומלחי אפסום וליטול כלורלה- אצת מים מתוקים גדושה בכלורופיל ובעלת יכולת לטהר את הגוף ממתכות כבדות ע"י תהליך של קלציה.