תרופות סבתא

טיפול טבעי לשיער דליל? קחו אבץ

אם אתם סובלים משיער  דליל או אם אתם  חווים נשירת שיער קשה תוסף  של המינרל אבץ  עשוי להיות הטיפול לנשירת אבץ. מנגד יש טענות שאבץ במינונים מוגזמים מעלה את רמות הטסטוסטרון – ההורמון הגברי שקשור עם התקרחות.  איפה מונחת האמת והאם כדאי לכם לקחת אבץ כדי לטפל בנשירת השיער באופן טבעי?

אבץ ונשירת שיער

אבץ ממלא תפקידים רבים חיוניים בגוף: הוא משתתף בבנית התאים, מווסת הורמוני מין ומאזן את רמתם מסייע לספיגת ויטמינים ומסייע לגוף לעשות שימוש אופטימלי בחלבונים. כל הפעולות הללו חשובות ונחוצות להצמחת שיער ולחיזוק שורשי השיער. ולמרות זאת יש מי שחושש כי אבץ יעלה את ההורמון הגברי טסטוסטרון שהופך לדה הידרוקסי טסטוסטרון – אותו חומר ביולוגי שמכרסם בזקיקי השיער וגורם לנשירה. החדשות הטובות הן שאבץ אכן מעלה טסטוסטרון אבל חוסם במדה מסוימת את ההמרה של טסטוסטרון לאותו דה הידורקסי טסטוסטרון ועל כן בעצם נוכחות של אבץ תמנע את הנשירה או תטפל בנשירת שיער קיימת.

אבץ מונע מהמערכת החיסונית לתקוף את זקיקי השיער ומונע נשירת שיער

ישנה תיאוריה אחרת על הקשר בין אבץ ובין שיער חזק ובריא. על פי תיאוריה זו מחסור באבץ גורם לעליה בפקטור ביוכימי בשם אלפא .TNF-החומר הביוכימי האחרון גורם למערכת החיסונית לתקוף רקמות בריאות בגוף לרבות את זקיקי השיער. יש אפילו הטוענים שהוא הרסני לשיער יותר מאשר דה הידרוקסי טסטוסטרון אבל כך או כך ברור שאבץ הוא שחקן משמעותי בנשירת שיער או יותר נכון ביכולת של הגוף למנוע נשירת שיער.

אבץ במינון מוגזם יעשה פעולה הפוכה: יגרום לנשירת שיער

למה? כיון שאבץ במינון עודף עלול להתחרות במעי על ספיגה של במינרלים חיוניים אחרים כמו נחושת, מגנזיום, ברזל ומגנזיום. התוצאה תהיה מחסור במינרלים הללו שנחוצים גם הם לבריאות השיער.למשל מחסור בנחושת יכול למנוע צמיחת כלי דם בקרקפת להזנת השיער וכן שיער שיבה בגיל צעיר מדי. והתוצאה תהיה זקיקי שיער חלשים, נשירת שיער, שיער דליל ושיער לבן בטרם עת

אבץ ונשירת שיער: מהם מקורות המזון הטובים ביותר לאבץ

מקורות המזון העשירים ביותר האבץ הם: צדפות, בשר אדום, עוף, כבד, שמרי בירה, נבט חיטה, גרעיני דלעת, חלמון ביצה, ואגוזים ומוצרי סויה עם זאת הבעיה של אבץ מונחת בספיגתו לגוף. ההערכה היא שרק 30 אחוז מן האבץ שנכנס לגוף נספג פנימה וכי 70% יוצא כלעומת שבא.

כמה אבץ נדרש כדי למנוע נשירת שיער?

הכמות היומית של אבץ הנדרשת כדי לשמר את הבריאות עומדת על 10 מ"ג. הכמות המקסימלית היא 25 מ"ג ומעל לרמה זו הוא מתחיל להיות רעיל. עם זאת במצבים של מתח נפשי מתמשך או פעילות םיזית נמרצת אפשר לקחת יותר אבץ מן המנה היומית המומלצת אבל לא לעבור את המינון המקסימלי.

עוד משהו על ספיגת אבץ ונשירת שיער

אבץ נאבק עם מינרל אחר - סידן על הספיגה במעיים ולכן אין ליטול אותו יחד עם סידן או עם מוצרי מזון עתירי סידן חלב או גבינה. לא כדאי לקחת אבץ יחד עם קפה, תה או מזונות עשירים בסיבים תזסונתיים ממש מאותה סיבה. הזמן הטוב ביותר לקחת תוסף אבץ הוא ממש לפני השינה ואז כשתקומו בבוקר יתכן ולא תמצאו כבר חבילות שיער שנשרו- על הכרית...
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • היכולת לדמיין היא הדבר שמבדיל בין בני האדם ובין בעלי החיים - גם ביצירת מחלות וגם בתהליך ההחלמה ממחלות. ב90 אחוז מן המקים, מחצית מן ההחלמה היא ברובד המנטלי !

    ד"ר מרטין רוסמן, רופא מומחה לחרדות, דאגון ודמיון מודרך