תרופות סבתא

למה כדאי לכם להקפיד על תזונה בסיסית?

כל המחלות, לא משנה איך תקראו להם - נובעות מהפרה של האיזון חומצה-בסיס בגוף. כאשר בבריאות טובה הגוף נמצא במצב של 1:4 לטובת הבסיסיות - ומחלות לעומת זאת מקננות בגוף חומצי. מהי תזונה בסיסית לעומת תזונה חומצית ואיך תדעו אם אתם סובלים מעודף חומציות?

הנה כמה תועלות בריאות שתשיגו באופן מיידי מהקפדה על איזון נכון בין חומצה לבסיס בתזונתכם:

  • שינה טובה יותר, שינה עמוקה עם חלומות, ותחושה של רעננות בבוקר (לא קמים עייפים בבוקר)
  • עור אלסטי חלק- לא מקומט ועם נטיה מופחתת להיווצרות קמטים וקמטוטים
  • עיכול מצוין, פעולות מעיים גדולות לאורך היום- ללא עצירות או פסולת תקועה במעי
  • מצב רוח טוב, היעדר מצבים של דיכאון עמוק או חרדה
  • נטיה מופחתת לקנדידה- קנדידה חוגגת בסביבה חומצית ומתקשה לשרוד בגוף בסיסי
  • נטיה מופחתת להצטננות חורף, פוחת וירוסים, פחות חיידקים ופחות מקום לשגשוג של זיהומים
  • פחות כאבי ראש
  • שלד חזק ויצייב, עם עצמות חזקות יותר שכן גוף חומצי מושך סידן מהעצמות ואז חלות אוסטאופניה ואוסטאופורוזיס
  • פחות נטיה לדלקות מפרקים על רקע של בלאי ושחיקה - אוסטאוארטריטיס

מהם המזונות שתורמים לחומציות?

המזונות שמייצרים סביבה חומצית בגוף הם מוצרים מן החי כמו בשר ביצים דגים חלב וגבינות. גם דגנים מבושלים או חיים מעלים את רמת החומציות של הגוף אם כי בדרגה נמוכה יותר. לעומת זאת המזונות שמייצרים סביבה בסיסית הם ירקות ופירות ובמיוחד הפריטים הבאים:

  • לימון, ליימון
  • מלפפון
  • אבטיח
  • אספרגוס
  • תרד

ייעוץ מפורט יותר על כך בכתבה כאן: תזונה ליצירת דם בסיסי

תזונה חומצית ובריחת סידן

ההקפדה על תזונה בסיסית או לפחות על איזון נכון בין חומצה לבסיס חשובה גם לאנשים בריאים כדי למנוע מחלות, אבל במיוחד נחוצה לנשים שכבר סובלות מתסמינים של בריחת סידן, אוסטאופניה ואוסטאופורוזיס. כך, על פי מחקר בן7 שנים שנערך על נשים בגיל העמידה באוניברסיטת קליפורניה. סידן הוא חומר בסיסי מאד וכאשר אתן אוכלות תזונה חומצית הגוף מנסה לתקן את חוסר האיזון בדם ומושך לדם סידן מהעצם - כדי לנרמל את זרם הדם. התוצאה הינה עצמות מדולדלות חלולות ושבירות, אובדן גובה, וקשיים בשיווי משקל. זכרו כי גרם של מניעה עדיף על קילו ריפוי והתחילו לתכנן כבר היום תפריט מונע אוסטאופורוזיס. לעיתים כל מה שתצטרכו לעשות זה רק להקפיד על רמות החומצה-בסיס בתזונה. זהו פתרון קל זמין והרבה יותר בריא מאשר לבלוס כדורים כמו פוסלן, אקטונל זומרה ודומיהם.

האם אתם חומציים מדי?

כדאי לדעת שגם צמחים וגם דגים מסוימים לא יכולים לחיות בסביבה שבה רמת הph לא מאוזנת היטב, ואותו הדבר נכון גם לגבינו כבני אדם. אם מערכות הגוף שלכם סובלים מעודף חומציות אתם עלולים לסבול מהסימפטומים הבאים:

  • צרבת, חזרה של מיצי הקיבה כלפי מעלה
  • ציפורניים דקות ושבירות
  • עור יבש וסדוק - לעיתים בצידי הפה ובשפתיים
  • פריחה
  • עור חיוור ונטיה לנשירת שיער או שיער דליל
  • קצוות שרופים בשיער
  • חניכיים רגישות ושיניים מתנדנדות עד כדי נשירת שיניים
  • חום גוף נמוך
  • אובדן התלהבות, היעדר שמחת חיים ואפילו דיכאון
  • כאבי ראש
  • נטיה לדלקות בעיניים
  • התכווציות או עוויתות ברגליים

חומציות יתר מחלישה את הגוף

רמת החומציות הנכונה של הדם צריכה לעמוד על 7.4 כלומר נטיה למצב אלקלי (בסיסי) - כל סטיה מהערך הזו כלפי מטה מתבטאת בתחושות לא טובות, במחלות או בהפרעות. מספיקה ירידה של 2 לכיוון החומצי כדי לגרום למוות. הגוף חכם ורוצה לשרוד ולכן הוא מייבא מינרלים כמו סידן ומגנזיום מהעצמות; פשוט כדי להפוך את הדם ליותר בסיסי.

מסיבה זו, אנשים שצורכים חלב ומוצריו כדי לקבל סידן - שכרם בהפסדם! נכון אמנם שמוצרי חלב מכילים סידן - אבל בדלת האחורית- הסידן גם בורח מהעצמות כדי לפצות על יצירת החומציות בדם שיוצרים מוצרי חלב, וכן בשל החלבון מן החי שבו שגורם לבריחת סידן.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • הרופא הטוב ביותר הוא זה שמכיר בחוסר ערכן של מרבית התרופות

    בנג'מין פרנקלין