תרופות סבתא

מזון בריא: 9 מיתוסים שגויים על מזון בריא

הרבה מאד אנשים נוהרים היום אל מזון בריא ותזונה בריאה אלא שהדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. ישנן הנחות רווחות בציבור לגבי מזונות בריאים שכדאי לצרוך- חלקם אף מקבלים רוח גבית מבתי טבע – אבל למעשה מזונות אלו גורמים נזק בריאותי במקום להועיל לבריאות. באלו מזונות "בריאים" טמונים מוקשים שלא ידעתם עליהם?

מיץ תפוזים אינו מזון בריא

מיץ תפוזים נחשב בציבור למזון בריאות. אנשים שותים אותו כל בוקר מקופסא כדי לעודד פעולת מעיים אבל – זה ממ שלא מזון בריאותי. מיץ תפוזים מקופסא מגיע לרוב מפוסטר ועם חומרי שימור. לעיתים הוא נארז בקופסאות עם ציפוי פנימי של אלומיניום. וזהו הדבר האחרון שאתם רוצים להכניס לגוף. גם מיץ תפוזים טבעי אינו הבחירה הבריאותית הטובה ביותר. הוא גדוש בפרוקטוז שמעלה את האינסולין במהירות וגורם להשמנה. מה תעדיפו במקום? מיץ אשכוליות סחוט או מיץ לימון עם מעט מייפל. מיץ אשכוליות אדומות אף יכול לסייע לבניית עצם אצל אנשים שסובליםפ מאוסטאופורוזיס

מזון עם התוית "ללא סוכר": אינו בהכרח מזון בריא

נכון אמנם שסוכרוז הפך לאויב העם ולכן יצרני המזון ממהרים להבליט על אריזות המזון שלהם באותיות של קידוש לבנה "ללא סוכר"- אבל אם תציצו באותיות הקטנות של רכיבי המזון תמצאו מילים שאתם לא מבינים את פשרם עמו למשל מלטיטול, סוכרלוז, אספרטם ועוד. מלטיטול גורם דווקא לאגירת שומן והוא מייצר שלשלולים ונפיחות בבטן, סוכרלוז הוא בעצם ספלנדה – סוכר עם מולקולת כלור שגורמת להרסת פלורת המעיים התקינה ולפצעי בגרות. נמלים אגב מתות מייד לאחר שהן אוכלות סוכרלוז. ואספרטם – ידוע לשמצה כבר בשל נזקים פוטנציאלים שהוא גורם למערכת העצבים וכן בגלל שהוא דווקא מגביר את התאבון ויוצר השמנת יתר בסופו של יום

לחם מלא: חשבתם שהוא בריא? – תחשבו שוב!

תחת התוית "דגנים מלאים" – אנשים עושים הרבה שטויות בכל הנוגע לבריאותם. חיטה אינה מזון בריאות נקודה. חיטה מכילה חלבון בשם גלוטן שמעלה את האינסולין בגוף , יוצר תגובה דלקתית בגוף מעלה מייד את הציטוקינינים של תהליך הדלקת והכי חשוב הוא גורם לאלרגיות ולרגישויות במעי – כמעט אצל כולם: מצרבת, דרך עצירות, נפיחות בבטן או שלשולים . גלוטן עלול גם לגרום למעי דולף קרי למעבר חלקיקי מזון אל זרם הדם, לדלקות מפרקים ולשורה של מחלות אוטואימוניות.

יין: מזון בריאותי? – ממש לא!

יצרני היין אלופים בלפרסם את היין כמזון בריאות של התרבויות הים תיכוניות. הם שוכחים לספר אלו חומרי שימור הם מכניסים לתוכו אבל גם בלי חומרים כאלו יין הוא מלה נרדפת לפחמימות. הוא נכנס לגוף כסוכר ובנוסף אלכוהול משפיע לרעה על המערכת ההורמונלית של נשים (מעלה את האסטרוגן). זכרו : כוס יין אחת ללילה זה יותר מדי. אמרו לכם שיש ביין רזברטרול? – אכן קליפת הענב מכילה חומר מעולה זה אבל אתם יכולים לקבל אותו מדובדבנים, אוכמניות, פירות יער וגם מענבים.

משקאות דייאט: לא מזון בריא ולא מזון מרזה

נמאס כבר משטיפת המח של יצרני משקאות הדיאט. אחת ולתמיד: משקאות הדיאט עמוסים באספרטמים. לא בריא לא רצוי ורק מעמיס על מערכות הניקוי של הגוף כמו למשל על הכבד. רוצים לרזות? שתו מים מינרלים פשוטים

יוגורטים בטעמים אינם מזון בריאות

יוגורט נמכר לנו כמזון בריאות בגלל יכולתו להיות פרוביוטי ולעודד עיכול טוב. אבל יוגורט בטעמים גדוש בצבעי מאכל חומרי טעם ובסוכרים. ממש מיותר ולא בריא למערכת הגוף. רוצים פרוביוטיקה מהמזון ? קחו יוגורט פשוט והכניסו לתוכו פירות שקצצתם. מקור אחר לפרוביוטיקה בתזונה הם מזונות מותססים כמו כרוב כבוש

חלב סויה: מזון בריא?

עוד מיתוס שחייבים לנפץ. סויה אינה מזון בריאותי. חלקה עוברת הנדסה גנטית והיא משפיעה על מערכת ההורמונים בגוף ומגבי5רה אסטרוגן, זהו ההורמון הנשי שתורם לאגירת שומן. החליפו חלב סויה בחלב קוקוס- כמזון בריאות אמיתי

קפה: מזון בריאות?

נכון יש מחקרים שמראים כי שתיית קפה מונעת פרקינסון ונכון אמנם שבפולי הקפה יש חומרים ממש טובים ונוגדי חימצון אבל לקפה יש השפעות שליליות על חרדה, על הלב ועל תשישות האדרנל. אם אתם צריכים אותו לאנרגיה ולחידוד המחשבה – החליפו אותו בירבה מאטה- תה שאמנם מכיל קפאין ותאוברומין אבל ההשפעה שלו עך ההמרצה של הגוף יותר מתונה ולא מגיעה בפיקים כפי שעושה הקפאין בקפה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • בריאותו של אדם נמדדת לפי השאלה כמה הוא לוקח שתים בבת אחת: מדרגות או גלולות ?

    ג'ואן וולש