תרופות סבתא

כיצד נהפוך את הדם לבסיסי ומדוע זה כה חשוב?

אם אתם מרגישים בזמן האחרון איטיים, כבדים או נטולי אנרגיה - ייתכן מאד שהסיבה לכך היא תזונה חומצית מדי. מה משמעות הדבר, ואילו מזונות ישפרו את המצב וישיבו לכם אנרגיה ורעננות ליומיום? כי האדם, (עליו לצרוך מ) עץ השדה

מדוע חשוב לצרוך מזון בסיסי?

הדם במקורו הוא חומצי. הדם צריך להיות בסיסי ברמה מסוימת על מנת לעזור לגוף לתפקד טוב יותר ולאפשר לו להילחם בהשפעות המזיקות של חמצון ווירוסים. כל מזון הוא בעל השפעה או חומצית או בסיסית על הדם. הידעתם שרוב הדיאטה המודרנית מתבססת על מזון חומצי? מטרתה כמובן צרכנות ושיווק. למוצרים כאלו יש השפעה שלילית ומזיקה על הבריאות שלנו. למעשה, תזונה חומצית מדי עשויה לפגוע במערכות העיכול שלנו. לפיכך חשוב שהתזונה היומית תתבסס על מזונות שיאזנו את הדם להיות בסיסי.

פירוט נוסף למה גורם דם חומצי בכתבה: למה כל כך חשוב שהדם יהיה בסיסי?

למעשה, גופנו נועד לאכול מזונות בסיסיים כמו בננות, גזר, אבוקדו, סלרי ופירות יער, על מנת לתפקד כראוי. אכילת מזון מסוג זה על בסיס קבוע תייצב את רמת החומציות של הדם שלנו.

המנעו ממזונות חומציים מאוד: בשר, חלב, קפה

ממזונות אלו המנעו כמה שאפשר, ולכל הפחות הפחיתו בצריכה או שלבו באותה ארוחה מזונות בסיסיים:

  • מוצרים מן החי: בשר, דגים, עופות, חלב ומוצריו.
  • מגוון מוצרי קמח: לחם, פסטה, פיצה ומוצרי דגנים אחרים.
  • פחמימות מזוקקות, סוכר מזוקק
  • משקאות קלים
  • קפה
  • רוב המזונות המעובדים

צרכו מזונות בסיסיים: תפוחים, ענבים ושייק ירוק

ברגע שאתה לומד יותר על היתרונות הרבים של הוספת מזונות בסיסיים נוספים לתכנית התזונה שלך , כך תהיה בחירה רצויה יותר. פירות וירקות אלו מציעים יתרונות בריאותיים רבים שיכול לספק לך יותר כוח ואנרגיה לאורך כל היום. הם יהפכו את הדם לבסיסי ללא השימוש בתוספי מזון או תרופות הנמכרות ללא מרשם. להלן רשימה חלקית:

  • תפוחים, מישמשים ונבטים יעשו את הדם מאד בסיסי. אלו הם מסייעים בעיכול ומכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים. אלו מזונות עם רמת חומציות 8, אשר בהחלט תווסת את רמת החומציות של הדם. מזונות אלה גם עשירים באנזימים מועילים שמסייעים על הדרך לשמור על איזון הורמונלי תקין ובריא.
  • מזונות כמו ענבים, פסיפלורה, אננס, צימוקים ואגסים עשירים בנוגדי חמצון כגון ויטמיני A,B ו -C מזונות אלו הם מווסתי דם, מה שאומר שהם עוזרים להורדת רמות לחץ דם ולהפחית את הסיכון לפתח מחלת הלב. אננס הוא גבוהה באלקרניטין, זה מרכיב שמשתמש בשומן גוף לאנרגיה וחיוני להרזיה.
  • מזונות כגון לימונים, מנגו ופפאיה יעזרו לך לנקות את הכליות ולשפר את התפקוד הכללי של מערכת העיכול.
  • מלון הוא מקור לוויטמין A שעוזר להילחם ברדיקלים חופשיים נהדר.
  • אבטיח נחשב כמשתן קל ומהווה מקור טוב לליקופן, ויטמין C ובטא קרוטן.

הרגלי תזונה יומיים ופשוטים ליצירת דם בסיסי

  • שתו מיץ מחצי לימון או מדולל במים (רצוי מינרלים) לפני ארוחת הבוקר, ועוד כמה פעמים לאורך היום (על סגולות מיץ הלימון בכתבה שלמה נפרדת: מיץ לימון). לחלופין, ניתן להמיר את מיץ הפרי בחומץ סיידר תפוחים אורגני (ככפית או שתיים מדוללות).
  • שתו שייק ירוק. מיץ ירקות הוא מזין, טוב לעיכול ונפלא להפיכת הדם לבסיסי.
  • אכלו לפחות כספל של עלים ירוקים. במיוחד עולש, סוגי כרוב, לפת וחרדל יוצרים בסיסיות גבוהה ועשירים בוויטמינים ומינרלים חשובים.
  • צרכו ירקות שורש יוצרי-בסיסיות כמו: בטטה, לפת, שורש לוטוס, בצל, גזר לבן, סלק, צנון לבן.
  • אכלו מנות יומיות של פירות טבעיים, גם כחטיפים. סלט פירות יהיה ארוחה נפלאה לכלול בתזונתכם מרכיבים עשירים ויוצרי-בסיסיות.
  • הוסיפו מיסוֹ או אצות ים, שהשפעתם בסיסית (למרקים למשל).
  • הוסיפו למזון זנגביל מגורר או צנון לבן. אלו יתבלו וישפרו את העיכול במקביל לכך שיעלו את הבסיסיות של תגובת הדם.
  • דגנים? אם אתם צורכים דגנים, הקפידו לבחור את אלו שיוצרים תגובה בסיסית: שיבולת שועל אורגנית, קינואה ואורז פרא ("אורז שחור"), הנפוצים בחנויות טבע.
  • בממלכת הקטניות, העדשים דווקא טובות להפיכת הדם מחומצי לבסיסי.
  • העדיפו מים מינרליים - ובייחוד שתכולת המינרלים שבהם גבוהה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם