תרופות סבתא

מהי התזונה המומלצת לחולי טרשת נפוצה?

אחותי בת 41 לקתה בטרשת נפוצה. הרופאים לא יודעים להצביע על הסיבה המדויקת. שאלתי היא האם ניתן לרפא טרשת נפוצה באופן טבעי על ידי תזונה או תוספי תזונה?

טרשת נפוצה היא מחלת עצבים הנגרמת ממחלה אוטואימונית. במסגרתה תאי מערכת החיסון תוקפים את מעטפת המיאלין של תאי העצב והתוצאה היא קשת רחבה של תסמינים החל מתחושת נימול בגפיים, הפרעות תנועה, בריחת שתן והפרעות עצביות אחרות. מה צריך לאכול כשיש טרשת נפוצה? על מה להקפיד להכניס לתפריט וממה להימנע?

תזונה לטרשת נפוצה

תזונה בריאה נכונה לכל אדם – גם לאדם בריא ואולם במקרים של מחלה כרונית בפרט מחלה עצבית כמו טרשת נפוצה חובה להקפיד על קוי התזונה הבאים:

  • תזונה בסיסית: הקפידו כי היחס בין חומצה לבסיס יעמוד על 1:4 לטובת המזונות הבסיסיים. ראו באתר מאמר מקיף על ההבדל בין תזונה בסיסית לחומצית.
  • הגבילו את המזוות הבאים: סוכרים, מחל, משקאות קפאיניים ואלכוהול
  • הקפידו על שתיה מרובה ומניעת התייבשות. מרבית האנשים במערב איבדו את מנגנון הצמא והם מבלבלים אותו עם רעב. ודאו שתאי הגוף יהיו רווים במים.
  • סלקו מן התזונה ממתיקים מלאכותיים כמו אספרטם וסכלרוז הידועים בנזק שלהם למערכת העצבים
  • הוסיפו לתפריט היומי שמן קוקוס. שמן קוקוס נקשר עם טיפול טבעי במחלת עצבים אחרת כמו אלצהיימר אבל כוחו יפה גם לטיפול טבעי בטרשת נפוצה.

התרופה הטבעית לחולי טרשת נפוצה? שינה

סגנון חיים לא כולל רק תזונה אלא גם הרגלי חיים חשובים אחרים כמו שינה ומנוחה לגוף. חולי טרשת נפוצה זקוקים ליותר שינת לילה יחסית לאנשים בריאים. זמן הלילה נועד כדי לאפשר לעצבים לנוח ולהשתקם ולכן הם זקוקים ליותר שעות שינה. לכו לישון גם לפני השעה 10 בלילה. אם קשה לכם להירדם, כדאי לשקול נטילת קאוה קאוה יחד עם מגנזיום לפני השינה.

ויטמין די לטרשת נפוצה

אם יש משהו אחד שאתם יכולים לקחת מהמאמר הזה קחו את התובנות הבאות על הקשר בין מחסור בויטמין די להתפתחות טרשת נפוצה. מספר מחקרים בעולם הראו כי רמות נמוכות מדי של ויטמין די עלולות לגרום לא רק לסרטן אלא גם למחלה דגנרטיבית כמו טרשת נפוצה. למשל נמצא כי תינוקות שנולדו אחרי חודשי החורף (בסביבות אפריל ומאי) היו בעלי סבירות גבוהה יותר ללקות בטרשת נפוצה יחסית לתינוקות שנולדו בחודשי החורף. הסיבה? במקרה הראשון האמא במרבית חודשי ההריון לא קיבלה מספיק חשיפה לשמש. עוד ידוע כי השיעורים של טרשת נפוצה עולים באוכלוסיה ככל שזו מרוחקת מקו המשווה. המסקנה שלכם ? צרכו יותר ויטמין די שנמצא בחלמון ביצה, דגי סלמון וכן במוצרים המועשרים בויטמין די. הכי טוב?- חשפו את עורכם לשמש מדי יום בשעות הצהריים לפחות למשך 20 דקות (ראו מאמר על ויטמין די באתר ועל השקר הגדול שהשמש מסוכנת לכאורה- שקר שטיפחו יצרני מסנני הקרינה).

תוספי תזונה לחולי טרשת נפוצה

תוספי התזונה שחולי טרשת נפוצה צריכים לשקול הם כאמור ויטמין די - במקרה של מחסור וכן סידן, כרום, מגנזיום ואשלגן. הארבעה האחרונים הם מינרלים שמאד מקלים על תסמיני הנימול והרעד אצל חולי טרשת נפוצה.

דיאטות לטרשת נפוצה :סוואנק

ברפואה הטבעית מוכרת הדיאטה של ד"ר סוואנק לחולי טרשת נפוצה אשר מתבססת על עקרונות של דיאטה דלת שומן. למשל אסור לאכול בשר אדום בשנה הראשונה של הטיפול וכן יש להימנע ממוצרי חלב בעלי יותר מאחוז אחד שומן. באופן מפתיע בתזונה על פי ד"ר סוואנק אין הגבלה על גלוטן אבל כן יש לשים דגש על מזונות שגורמים לאלרגיות ורגישויות. בוודאי שמומלץ לחולי טרשת נפוצה להימנע ממזון מתועש שמכיל בין השאר חומרים משמרים, צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים ותמציות ריח וטעם - כל אלו הוכחו כקשורים לקשת רחבה של בעיות עצביות. מזון אמיתי הוא מזון טבעי- לא כזה שמגיע מקופסא ואת התובנה הזו חייבים לשנן במיוחד אנשים בקבוצות סיכון לטרשת נפוצה או אנשים שכבר לוקים במחלה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • תן לאדם בריאות טובה ומטרה לרוץ אחריה - והוא לעולם לא יעצור להרהר בשאלה האם הוא מאושר או לא.

    ג'ורש ברנרד שו, מחזאי בריטי