תרופות סבתא

איך לרזות מהר?

איך לרזות מהר? איך לרזות קילו או שני קילו בשבוע? – זוהי שאלה מאד שכיחה אצל אנשים שסובלים מעודף משקל קל. יש לכם אירוע משפחתי קרוב ואתם מוכרחים לרזות מהר כדי להיראות במיטבכם? אתם לא לבד. הרבה אנשים מוצאים את עצמם במצב שכיח כזה: אין להם זמן לדיאטות ארוכות טווח והם רוצים להיפטר משומנים בבטן, בירכיים, בפנים או באיבר אחר בגוף בדגש על הרזיה מהירה. אז איך מצליחים לרזות מהר ובצורה שפויה וטבעית? לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם לרזות מהר- במיוחד אם מדובר במספר קטן של קילוגרמים עודפים.

לרזות מהר אפשר עם ארוחת בוקר טובה של 300 קלוריות לפחות

אל תתחילו את היום בלי ארוחת בוקר טובה שמורכבת מפחמימות וחלבונים. ארוחה כזו צריכה להכיל 300 קלוריות ולכלול ארוחה עם חלבון (ביצה למשל כשההמלצה שלנו היא על ביצים מתרנגולות חופש בלבד). מדוע חשוב לכלול חלבון בארוחת הבוקר ולוודא שיש בה 300 קלוריות לפחות? כיון שזו מספקת תחושת שובע שתלווה אתכם לאורך כל היום ותאפשר לכם לדלג על חטיפים או פיתויים בלי להרגיש מקופחים. הרבה אנשים מדלגים על ארוחת הבוקר כדי "שהתיאבון לא ייפתח" ויש בזה משהו אם ארוחת הבוקר מורכבת מסוכרים ופחממות ריקות- אבל אם אתם מקפידים שיהיה בה גם מרכיב חלבוני- התיאבון דווקא ייסתם ולא תרגישו רעבים עד הצהריים.

לרזות מהר מצליחים כשהבית "רזה" מחטיפים ומפיתויים

כח רצון חזק, משמעת עצמית ומוטיבציה גבוהה לא מספיקים עבור מי שרוצה לרזות מהר. אתם צריכים לגייס לשם כך גם סביבה נכונה שתומכת בהחלטה של הרזיה מהירה. סביבה נכונה היא לא רק אנשים או קבוצת תמיכה אלא גם בית שיהיה נקי לגמרי מפיתויים. עברו על המזווה שלכם והעיפו את כל אותם מתוקים, חטיפים, גלידות ומוצרים משמינים אחרים. כשהפיתוי לא קיים בבית- הרבה פעמים התשוקה הבלתי נשלטת אל המזון המחטיא- צונחת פלאים (בלי שהשקעתם יותר מדי מאמץ). פשוט לא תשתוקקו לפיתוי עתיר הקלוריות אם במח שלכם אתם יודעים שהוא לא נגיש בביתץ

חומץ תפוחים מסייע לרזות מהר

רוצה לרזות מהר? התחילו כל ארוחה עם חומץ תפוחים אורגני: כשתי כפות מהולות בכוס מים. לחומץ תפוחים יש יכולת טיהור וניקוי רעלים מהגוף וכן יכולת לשרוף שומנים עודפים. אפשר לשתות "שלוק" מן הכוס הזו גם לאחר הארוחה. יש להיזהר שלא להגזים במינונים כדי להימנע ממצבים של צריבת הוושט והרירית הפנימית של מערכת העיכול.

לרזות מהר עם פלפל חריף אדום ותה ירוק

לשני המזונות המדהימים הללו יש יכולת להעלות את חום הגוף ולהאיץ את קצב חילוף החומרים. אם אתם רוצים לרזות מהר - שלבו את המזונות הללו בשפע בתפריט היומי שלכם. פפריקה חריפה (פלפל חריף אדום) מתאימה במיוחד לחודשי החורף – למשל במרקים חמים. היא ממריצה, מחממת ושורפת שומנים דרך האצת המטבוליזם. תה ירוק מאיץ גם הוא את המטבוליזם, עתיר באנטי אוקסידנטים והוא שורף שומנים אבל הוא לא מתאים למי שסובל מחרדה כיון שהוא מכיל קפאין.

כדי לרזות מהר הוסיפו חצי שעה של פעילות אירובית כל יום

אם לא תשנו שום דבר בתפריט שלכם אבל תוסיפו מדי יום פעילות אירובית נמרצת של חצי שעה ביום (ריצה או הליכה מאד מהירה, או ריקוד קצבי) – אתם תרזו לפחות קילו אחד בשבוע. הדגש הוא על פעילות שמעלה את קצב הלב וגורמת לכם להזיע וכן על התמדה ורציפות. יש לבצע את הפעילות הזו יום ביומו כדי לראות תוצאות של הרזיה מהירה (קילו עד שני קילו בשבוע)

רוצה לרזות מהר? סלקו קלוריות נוזליות מהתפריט

הדבר הכי מתעתע בנו הם הקלוריות הנוזליות: מיצי פירות, משקאות קלים, קפה מאד מומתק עם שוקלד וכיוצא באלו. לכאורה זה נראה לנו "כלום" כי מדובר בנוזלים שאפילו לא ממש משביעים אותנו אבל המשקאות הנוזליים הללו הם פצצת קלוריות מתקתקת שנאגרת כשומנים. אם במהלך שבוע אחד תתרחקו מהקלוריות הנוזליות הללו ותתנזרו מהם לחלוטין – תראו תוצאות מפתיעות בכיוון של הרזיה מהירה.

להרזות מהר דרך התנזרות ממשקאות דיאט ואספרטם

יחד עם זאת מלת אזהרה: לעולם אל תחליפו משקאות עם סוכר במשקאות דיאט. אלו האחרונים מכילים אספרטם וג'יפה אחרת שמזיקה מאד לגוף בטווח הארוך ואפילו גורמת לעליה בתיאבון והשמנת יתר. אם אתם צריכים מתוק בתה – השתמשו בסטיביה או מעט סירופ מייפל.

לרזות מהר עם שום

רוצים לרזות מהר? תוכלו לעשות זאת עם שום. הרבה שום. שום הוא תרופת פלא טבעית לקשת רחבה של מחלות החל מתולעים במעיים, כולסטרול גבוה, קנדידה , כולסטרול גבוה וסרטן. מחקר שנערך במכון ויצמן קובע כי שום מאט עליה במשקל ואף עשוי לחולל הרזיה אצל אנשים עם יתר משקל. הסוד של השום הוא באליצין - חומר טבעי שיודע בין השאר לעכב את הפיכת הקלוריות מהמזון לשומן. כדי להשיג את האליצין מהשום מעכו שיניים טריות של שום ואכלו אותן טרי או הוסיפו לתפריט. האפקט של שום להרזיה מהירה מתעצם אם מוסיפים לו חומץ תפוחים אורגני.

לרזות מהר עם צנוברים

אכילת צנוברים היא אחת מסודות ההרזיה המהירה. צנוברים מכילים חומצה מיוחדת בשם חומצה פינולנית או חומצה פינולאית שסותמת את התיאבון ומקשה עליכם לבלוס או לאכול יותר מדי. החומר הטבי שבצנובר מייצר הורמון בשם לפטין שמגיע למח ומאותת לו על שובע. לפיכך מי שרוצה לרזות בלי לסבול, לרזות בלי לדיאטה ולרזות מהר - צריך לשלב בתזונה אוכל מדכא תיאבון שימנע מכם להרגיש מקופחים. פשוט: עם 3 גרם צנוברים לפניהארוחה - את ממילא תאכלו פחות! הרבה פחות

לרזות מהר עם תבלינים מרזים

תבלינים הם החברים הטובים שלכם כאשר אתם רוצים להפחית משקל ולרזות מהר. חלקם עובדים על ידי הגברת קצב חילוף החומרים ושריפת קלוריות בעת מנוחה וחלקם עובדים בדרכים אחרות כמו דיכוי תיאבון טבעי. הקבוצה השלישית של התבלינים תורמת להרזיה מהירה ולשריפת שומנים על ידי ניקוי רעלים מהגוף. התבלינים שיסייעו לכם לרזות מהר בלי מאמץ הם קינמון, פפריקה חריפה (שניהם מדכאי תיאבון טבעיים), זנגביל, כורכום, שום, והל. גם צמחים כמו גת ותה ירוק פועלים כממריצים ושורפים שומנים בעת מנוחה- כך הם מקדמים הרזיה מהירה.

לרזות מהר עם תה ירוק

לתה ירוק יצא שם טוב גם בהקשר של נוגד סרטן ומשמר עור חלק ללא קמטים- אבל תה ירוק הוא גם ממריץ טבעי עדין שמעלה את קצב חילוף החומרים ושורף שומנים. במקרים של רצון לרזות מהר יהיה זה חכם לשלב שתיית תה ירוק לאורך כל היום. בסמוך לארוחות ורצוי לאחריהן שכן לתה ירוק יש גם השפעה מגינה על השיניים מפני עששת. בשני מקרים כדאי לכם להימנע מתה ירוק: אם אתם סובלים מחרדה ואם אתם סובלים מנדודי שינה וזאת בגלל תכולת הקפאין הגבוהה שיש בעלי התה הירוק. זכרו גם חרדה גבוהה וגם מחסור בשעות שינה מסכלים את המאמצים שלכם להרזיה מהירה.

לרזות מהר עם מזונות סותמי תיאבון

שום דבר לא ינצח רעב או יתר תיאבון שנובע מסיבה פיזיולוגית ולכן כדי לרזות מהר - הטקטיקה שלכם צריכה לוודא שאתם לא רעבים במהלך היום ולא נופלים קורבן לתיאבון מוגזם ולזלילת יתר. מזונות סותמי תיאבון הם ביצה, שקדים, קינמון והכי חשוב: מנה מסוימת של שומן בתפרט כמו למשל כף טחינה, כף שטוחה של שמן זית, ואפילו מריחה קלה של חמאה. זה נשמע על פני הזוי כיון שמזונות אלו אכן גדושים בקלוריות אבל בטווח הארוך הם משביעים, מונעים מכם את הדחף לזלול ומסייעים לכם לרזות מהר יותר מכפי שחשבתם

איך לרזות מהר? הגבילו צריכת פרוקטוז

פירות עשירים בסוכר פירות המכונה גם פרוקטוז ואם כי בפירות יש פיטוכימיקלים טובים, אנטיאוקסידנטים ויטמינים ומינרלים - ההמלצה היא לצמצם את צריכת הפרוקטוז ולגביל את מנות הפרי שלכם (למעט דובדבנים חמוצים, מעט פירות הדר או פירות יער). פרוקטוז לא רק מעלה את רמות האינסולין (מה שמקשה עליכם לרזות מהר) אלא יש לו נזקים מטבוליים אחרים ונזקים שפוגעים בסופו של יום בזכרון ובמח. רצוי להימנע במיוחד מפירות בעלי אינדקס גליקמי גבוה ואכן ללכת על פירות וירקות מתוקים בעלי אינדקס גליקמי נמוך כמו למשל דובדבנים ובטטות.

לרזות מהר מהראש

הרבה מומחי הרזיה סבורים כי השינוי של ההרזיה המהירה חייב להתחיל בראש. ללמד את האדם השמן לחשוב אחרת ולהחליף אצלו דיסקט. פעולות חיצוניות כמו משטר דיאטה ואימונים ספורטיביים - עובדים אבל הם יחזיקו מים ובעיקר יהיו מהירים יותר אם שיניתם ממקום עמוק יותר את ההתייחסות העמוקה שלכם לאוכל - ממקום של אכילה רגשית מנחמת ותחליף לאהבה- אל המקום הפונקציונלי של המזון בחיים כלומר: להשביע ולהזין קיבה ריקה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אני מאמין גדול בכך שעלינו להשליך את כל תרופות המרשם- לים. זה יהיה מהלך שייטיב משמעותית עם האנושות אם כי הוא ירע את מצבם של הדגים.

    אוליבר וונדל הולמס, רופא