תרופות סבתא

איך להרזות בבטן ? איך להיפטר משומן בטני במהירות?

איך להרזות בבטן? איך להיפטר משומן בטני? איך לשרוף שומן בבטן? – הן השאלות הכי נשאלות במדור השמנת יתר- וללא ספק הן מעניינות גם נשים וגם גברים שסובלים מהצטברות שומן באיזור הבטן. הבעיה של צמיגים בבטן אינה רק בעיה אסטטית. זו לא רק שאלה של "איך לרזות ולחטב את הגוף", או "איך להצר היקפים"- אלא גם שאלה בריאותית כיון ששומן בטני קשור קשר הדוק עם סוכרת או התחלה של מחלת הסוכרת.

שומן ויסרלי לעומת שומן תת עורי: הורדת "צמיגים" בבטן (שומן בטני)

לפני שמתמודדים עם הבעיה של שומנים בבטן, צריל להבין את ההבדל בין שומן תת עורי השומן שאנחנו רואים בעין (שומן תת עורי נראה לעיני כל) ובין שומן ויסרלי – אותה רקמת שומן פנימית שמרפדת איברים פנימיים כמו לב כבד או מוח ועלולה במצבים של שומן ויסרלי לא תקין לגרום לשורה של מחלות. שומן בטני הוא השומן המסוכן ביותר - מלבד ההיבט האסתטי הוא איתות למחלות מטבוליות בדרך.

שומן בבטן שלא יורד: למה?

בטן מחוטבת נטולת קפלים מיותרים היא לא רק תוצאה של כפיפות בטן ופילאטיס להצרת היקפים. עליה של שומן בבטן מתחוללת כאשר רמות הקורטיזול – הורמון המתח עולה. מתח נפשי הוא אחד הגורמים העיקריים לרמות גבוהות של הורמוני מתח כמו אדרנלין וקורטיזול. כאשר זה קורה השומן מתאחסן באזור הבטן. תוסיפו למתח נפשי גם תזונה גרועה? רמת השומן הבטני תעלה גם עם דיאטה של ספירת קלוריות. אז איך מורידים שומן בבטן? איך מגיעים לבטן שטוחה מהר ובקלות יחסית? – לפניכם התשובות

הצרת היקפים בבטן : שינה מספקת מפחיתה שומנים בבטן

אתם טיפוסי לילה? אוהבים לעבוד עד מאוחר בלילה? – תרשמו לפניכם שזה עולה לכם במחיר של הצטברות שומן בטני. עייפות ביום שלמחרת מייצרת הורמון בשם גרלין שמעורר את התשוקה לסוכרים ומזונות משמינים שמתאחסנים היטב בבטן. יותר מזה: מחסור שינה מעלה את רמות הקורטיזול שמשפיע על הרגישות לאינסולין והצטברות שומן בטני. בקיצורה שינה טובה של 7 שעות לפחות – מסייעת להפחית שומנים בבטן ולהיפטר מעודף משקל באיזור הבטן.

הפחתת שומן בטני: בלי כפיפות בטן

הפחתת שומן בטני בגיל המעבר או בכל גיל אחר לא מתאפשרת על ידי סטים של כפיפות בטן. מה שעוזר זה דווקא תרגילים קצרים של בטן סטטית לפרקי זמן של חצי דקה אבל חובה לעשות את זה לפחות 3-4 פעמים ביום. כמובן שספורט אירובי מפחית שומן בכל איזורי הגוף (בתנאי שמגיעים לחימום הגוף והגברת קצב הלב) – ראו מאמר על "זיעה מרזה"

שומן בטני ? תזונה !

הפחתת שומן בטן עובר לפני הכל דרך תזונה בריאה. צמצמו את כמות קלוריות על ידי הוספת חלבון, ירקות, דגנים מלאים לתפריט.מחפשים תפריט טוב לשומן בטני? פזרו קינמון בכל מקום אפשרי. תבלין הקינמון מרזה: כיון שהוא מייצב את רמת סוכר בדם ומאט את הקצב שבו הקיבה מתרוקנת. כך למעשה קינמון גם מדכא תיאבון ועוזר להרגיש שבעים.


ויטמין סי להורדת שומן בבטן (שומן בטני)

האם כבר אמרנו שקורטיזול הורמון המתח הנפשי אשם בהצטברות שומן בבטן? עכשיו תרשמו לפניכם שויטמין C מסייע לאזן את עליית הקורטיזול בדם שמתרחש במצבי מתח נפשי וחרדה. ויטמין C חיוני גם לייצור קרניטין שמשמש את הגוף בהפיכת שומן לאנרגיה. בקיצור ויטמין סי שורף שומן בכלל ושומן בטני בפרט. מקורות מזון לויטמין סי הם פלפלים, כרוב תרד, תות שדה, לימונים וקיווי.




להוריד בטן שומנית עם נשימות יוגה

נשימות קצרות ושטחיות אופייניות ללחץ נפשי והן מסייעות להעלאת הקורטיזול. עבדו הפוך: התמקדו בנשימות איטיות ועמוקות בעיקר בהאטתה הנשיפה. זוהו טריק מהיר לכיסוח מתח נפשי שגורם להעלת שומנים בבטן.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • מה שאני יודעת לבטח הוא שהסוד הגדול לחיים טובים ובריאים הוא שאין סוד גדול. אתה מסוגל להשיג כל מטרה בריאותית שאתה מציב לעצמך כל עוד אתה מוכן להיות ישר עם עצמך באשר לתכנון, להשקעה ולמאמץ שכרוכים בהשגתה. אין דלתות אחוריות ואין קיצורי דרך! זה רק אתה, הרגע הנוכחי, והבחירה שאתה עושה ברגע הנוכחי
     
    אופרה ווינפרי