תרופות סבתא

איך לדכא תיאבון מוגבר בלילה? למה התיאבון מתעורר דווקא בלילה?

בין אם אתם מנסים לרזות ובין אם אתם מנסים לשמור על משקל בריא, כדאי שתדעו: תיאבון בלילה שמתבטא בנישנוש חטיפים ליליים יכול לסכל את דיאטת ההרזיה וכל מאמצי הספורט להרזיה שאתם עושים. למה התיאבון המוגזם שלכם קורה בלילה? למה הכי כיף לכם לאכול דווקא בלילה? ומה ניתן לעשות נגד תיאבון שמתעורר בלילה?

אכילה מוגזמת בערב יכולה לגרום לשינה ירודה, עלייה במשקל והערכה עצמית נמוכה עם הלקאה עצמית (למה אני לעזזאל עושה את זה לעצמי ?!!!). אם יש לכם תיאבון בלילה והוא מתחזק דווקא בלילה - אתם צריכים להתמודד עם הבעיה הזו על ידי שינוי סגנון חיים וזה אפשרי. כמובן שאין ללכת לישון רעבים כיון ששינה על בטן מקרקרת היא הדבר האחרון שאת רוצים בתוכנית הרזיה ובכלל, אבל בהחלט כן ניתן לשלוט בתיאבון לילה מוגזם אם אתם מודעים אליו. ראשית התחילו בהבנת הגורמים לתיאבון לילה:

למה התיאבון מתעורר דווקא בלילה?

על פי איגוד הלב האמריקאי, לעודף משקל אפילו עודף משקל קל - יש השפעה גדולה מאד על הבריאות שלנו. ירידה במשקל אינה עניין של מה בכך עבור אנשים רבים, במיוחד עבור אנשים שאוהבים את החיים ואוהבים לאכול. התשוקה למזון דווקא בלילה נובעת לעיתים מעייפות (אנו אוכלים יותר כשאנו עייפים), מתחושת מתח נפשי שמצטבר במהלך היום (מתח נפשי גורם לנו לצורך באוכל מנחם), או משיעמום שגם הוא עלול להגביר תיאבון (שיעמום הוא סוג של מתח נפשי). הסוד לירידה במשקל ולדיכוי תיאבון בלילה הוא להשתמש במאכלים הנכונים במהלך היום ולשנות הרגלי חיים. למשל אכילה של מתוקים בארוחת הערב מכניסה אתכם לסחרור של תשוקה לעוד מתוק בלילה (סוכרים זה סם ממכר ונגיש מאד). אז איך להשתלט על תיאבון בלילה בצורה מושכלת?

תיאבון יתר בלילה נובע מתחושת "קיפוח"

התחילו את היום עם ארוחת בוקר דשנה משביעה ובריאה. דילוג על ארוחת הבוקר מכניס אתכם למצב של רעב למשך כל היום. תכננו את התפריט כך שמרבית הקלוריות הנצרכות תהיינה בבוקר.

תיאבון בלילה? שמרו את החלבונים בתפריט לארוחת הערב

כללו מזונות עשירים בחלבון בתזונה במיוחד בארוחת הערב. מזונות עשירים בחלבון יודען באופן טבעי לרסן את התיאבון ולהפחית את התשוקה למזון.

תיאבון יתר דווקא בלילה? – סימן שאתם לא אוכלים מספיק שומנים

הכניסו לתפריט בערב שמנים בלתי רוויים, כמו שומנים שנמצאים באגוזים, זיתים או אבוקדו. שמנים בלתי רוויים מעוררים בגוף תגובה ביוכימית שמאותתת למח שהגוף שבע. הכינו למשל רוטב לסלט שעשוי מאגוזים אבוקדו ושמן זית. שומנים טובים כאלו לא משמינים אתכם אם אתם נוהגים בהם במידתיות. לעומת זאת סוכרים הם לב הבעיה של השמנת יתר ועודף משקל.

תיאבון מוגבר בלילה? שמרו את הקינוח לסוף היום

לפעמים אכילה מוגזמת בלילה היא הרגל של התמכרות פסיכולוגית. שמרו לעצמכם חטיף בריא כמו 2 תמרים ושקדים ללילה כשעה לפני שאתם הולכים לישון. מאד חכם יהיה גם ללכת לישון מוקדם ואז אתם מונעים מעצמכם ביום שלמחרת שחרור של גרלין, אותו הורמון שאחראי להגברת תיאבון ולאכילת יתר. שנו גם סגנון חיים לשעות הערב. במקום לרבוץ מול טלויזיה עם נישנושים התרגלו לטייל, להשתתף בחוג או להאזין למוסיקה אחרי ארוחת ערב.

תיאבון בלילה? שתו תה רויבוש לדיכוי התיאבון המוגזם

תה רויבוש הוא תה מתוק באופן טבעי ללא סוכר והוא עשיר בחומרים נוגדי חמצון. היופי שלו זה שהוא נטול קפאין ומרגיע את הנפש. הוא גם מפחית את רמת הסוכר בדם ואם אתם ממש מחייבם מתוק בלילה הוסיפו לו מעט סטיביה. מעבר לכך שהוא עשוי להרגיע תיאבון מוגזם בלילה הוא גם מנקה פצעי בגרות, מלחלח ומנקה את העור וממריץ את מערכת העיכול

תיאבון מוגבר בלילה ? שתו תה ירוק

חוץ ממים שידועים כמרזים תה ירוק הוא אחד המשקאות הבריאים ביותר שישבוא מדכא תחשות תיאבון מוגבר ןמכסח את הרצון לנשנש כי הוא משחרר הורמונים מסוימים בגוף שאחראים על הגבלת תשוקה לאוכל. למרות שהוא מכיל קפאין תה ירוק מכיל גם אל-תיאנין – חומר שאד מרגיע את הגוף ולכן אף עשוי לתרום לשינה עמוקה יותר.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • "כסף שהוא הדבר הכי פחות נהנים ממנו ועדיין הכי מעורר קנאה. בריאות היא הדבר שהכי נהנים ממנו והכי פחות מעורר קנאה"

    צ'רלס קולטון, סופר אנגלי