תרופות סבתא

עושה דיאטה ולא מרזה: למה אני עושה דיאטה ולא מורידה במשקל?

שאלות רבות מגיעות למערכה בסגנון "אני עושה דיאטה ולא מרזה", או "אני עושה דיאטה ולא יורד/ת במשקל" – ואכן הן מקפלות תסכול גדול. אותם אנשים מספרים על כך שהם הפחיתו פחמימות וסוכרים עד כדי התנזרות מוחלטת, הם מתעמלים פעילות גופנית בקביעות ועדיין המחט במשקל לא זזה שמאלה.  כלומר: למרות הדיאטה לא מתרחשת הרזיה, אין הצרת היקפים, ואין הורדת משקל. אז איך קורה שאדם עושה דיאטה ולא מרזה? איך קורה שהוא עוד אפילו עולה במשקל לאחר דיאטה? ואיך לטפל בתלונה השכיחה של  של "אני עושה דיאטה ולא מרזה"- בכלים טבעיים?

להלן כל הסיבות האפשריות למצב שהוא אדם עשה דיאטה ולא יורד במשקל

דיאטה ולא מרזה? הצבת מטרות לא ריאליות

הורדת משקל דומה יותר לריצת מרתון מאשר לספרינט. גם אם אתם אוכלים מעט, מצמצמים קלוריות ומתאמנים בחדר כושר- לוקח זמן לגוף להגיב לשינוי ולהתאים את עצמו. הרזיה שפויה וריאלית היא הרזיה של חצי קילו עד קילו בשבוע. יש אנשים שמרזים יותר לאט מזה, וכל מקרה לגופו אבל אתם חייבים לתת להרזיה אחרי דיאטה את הזמן שלה - ולבדוק בטווח של חודש מה השתנה.

דיאטה ולא מרזה? – ייתכן שארון התרופות שלך מחבל בשריפת השומן

אנשים שעושים דיאטה ולא מצליחים לרזות לא תמיד מודעים לכך שיש תרופות משמינות שהם לוקחים. תרופות משמינות בין השאר הן אנטי היסטמינים, סטטינים נגד כולסטרול גבוה, תרופות נוגדות דיכאון, וסטרואידים. יש אפילו תרופות ללחץ דם גבוה שמסכלות את תהליך ההרזיה. כדי ללמוד יותר על הנושא של תרופות משמינות מאמר שלם ומקיף באתר תחת הקטיגורי השמנת יתר - או הקלידו תרופות משמינות בתיבת החיפוש לעיל.

דיאטה ולא מרזה? – ישתכן שהשתמשת בממתיקים מלאכותיים או במשקאות דיאט

ממתקים מלאכותיים כמו אספרטם סוכרלוז ונוטרה סוויט הרסניים לכל מי שרוצה לרדת במשקל. נכון שהם נטולי קלוריות אבל יש להם מנגנונים הרסניים בכל הנוגע לשיבוש התיאבון וליתר דיוק: ממתיקים מלאכותיים מעלים את החשק לאכול ומייצרים עודף תיאבון מוגזם. אל תתפלאו אם אתם משמינים לאחר שימוש באספרטמים ועוד לא דיברנו על הנזקים הבריאותיים של משקאות דיאט ואספרטם.

דיאטה ולא מרזה? – ייתכן שאתם אוכלים לאורך כל היום

ישנו מיתוס בתחום של הפחתת משקל או הרזיה מהירה שצריך לאכול הרבה ארוחות קטנות לאורך כל היום. ובכן – זה לא נכון – דווקא אנשים שעושים צום לסירוגין (אוכלים בטווח של 8 שעות את כל הארוחות של היום) ולא אוכלים כלום במהלך 16 שעות – מצליחים לשבור את הפלאטו (העצירה המתמשכת של הירידה במשקל) ולרדת הרבה יותר במשקל. על שיטת הצום לסירוגין קראו מאמר שלם באתר.

דיאטה ולא מרזה? סימן שאתם עושים את ההתעמלות הלא נכונה

התעמלות אירובית במטרה לשרוף קלוריות מובילה לתוצאות ממש זניחות בכל הנוגע להפחתת משקל. אנשים מענים את עצמם על ההליכון או הסטפר ולא משיגים את התוצאות המיוחלות פשוט כי הוצאת הקלוריות זניחה ואחר כך אתם רצים לאכול ולפצות את עצמכם. התעמלות מרזה חייבת להיות מגוונת ולכלול 3 רכיבים מרכזיים אימון כח (בניית מסת שריר באמצעות גומיות או משקולות). אימון באינטרוולים עם עצימות גבוהה – מאד יעיל להרזיה מהירה ןצאד מומלץ למי שרוצה לשרוף שומנים. אם אתם לא יכולים לעמוד בעצימות גבוהה כזו אל תוותרו על ספורט אירובי קל כמו הליכה (או ריצה קלה והליכה לסירוגין) אם כי כאן התוצאות אינן מהירות. בכל מקרה אין דבר הרסני יותר להרזיה מאשר לשבת על הטוסיק במשרד. זכרו שנועדנו להתנועע

דיאטה ולא מרזה?- יכול להיות שחסר לך שעות שינה

שינה היא אחד מעמודי התווך המרכזיים של בריאות טובה. בלי שעות מספיקות של שינת לילה עמוקה וטובה אתם לא תרזו לא משנה כמה תתעמלו , כמה תזיעו, כמה כדורי הרזיה תקחו וכמה אובססיסיביים תהיו לספירת קלוריות. היעדר שינה גם מגביר את התיאבון וגם מכניס את הגוף לייצור מוגזם של קורטיזול (הורמון מתח) שגורם להצטברות שומן בטני, שומן שקשה מאד להיפטר ממני (ולכן הכי טוב למנוע השמנה בטנית מלכתחילה - וגם על כך יש מאמר שלם באתרנו). מכל מקום, כדי לשפר את איכות השינה שלכם עשו את הדברים הבאים

  • לכו לישון כל יום בשעה קבועה

  • אל תשתו קפה או תה אחרי 2 בצהריים

  • אל תתעמלו פעילות גופנית נמרצת בלילה

  • שנו בעלטה מוחלטת- גם חשוב מאד למניעת סרטן וגם משפר את איכות השינה






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • "למי הבריאות- לו התקווה, ולמי התקווה לו הכל!"

    תומאס קרלייל