תרופות סבתא

אוכל מרזה וטעים: אלו מזונות הם גם מרזים, טעימים ובריאים כאחד?

דיאטת הרזיה מצטיירת בדרך כלל כעינוי – כתקופת סבל שבמסגרתה אתם חייבים להסתפק באוכל לא טעים, תפל, חד גוני  וחסר טעם. חסה כרוב וסלרי הן האסוציאציות הראשונות של דיאטת הרזיה – אך מדובר במיתוס שגוי כיון שיש מזון שהוא גם מרזה, גם טעים וגם בריא. כדי לנפץ את המיתוס השגוי שדיאטת הרזה חייבת להיות עינוי – הנה לפניכם סקירה של אוכל מרזה וטעים שכדאי להכניס בכל דיאטת הרזיה:

ביצה היא אוכל מרזה וטעים

רק 60 קלוריות, היא טעימה והכי חשוב מבחינתו של אדם שרוצה להפחית משקל – היא מביסה את הפחמימות בכל הנוגע להשריית תחושת שובע. אנשים קמים בבוקר ואוכלים מתוק ואז כל היום הם מרגישים צורך לנשנש – כך שכל היום הופך לארוחה מתמשכת אחת וזה המתכון הבדוק להשמנת יתר. עדיף להחליף את הפרוסות או את המאפה של הבוקר בביצה- ואז לא תרגישו צורך לכול עד לארוחת הצהריים. צרכו רק ביצי חופש אורגניות בלבד.

יוגורט הוא אוכל מרזה טעים

במיוחד אם היוגורט דל שומן. למה? כיון שיוגורט משופע בסידן ולסידן יש יכולת למנוע את הספיגה של השומנים בתזונה מן המעי לזרם הדם – ממש כפי שעושים כדורי הרזיה מסוימים כמו אורליסטט. כמובן שמדובר על יוגורט ללא סוכר וללא חומרים משמרים. בכל הנוגע למוצרים מהחי חובה לצרוך מוצרים אורגניים כדי לשמור על בריאות אופטימלית כיון שבעלי חיים מואבסים לעיתים קרובות על ידי המגדלים שלהם בהורמוני גדילה ובאנטיביוטיקה. הם פועלים מטעמי חמדנות להגביר את התפוקה – ואתם משלמים מחיר בבריאות.

פיסטוקים הם אוכל מרזה וטעים

למרות היותם עתירי שומן פיסטוקים מכילים גם חומרים טבעיים שמדכאים את התיאבון ובגדול- חופן פיסטוקים יכול להשביע אתכם ולדכא את התשוקה למתוקים. ראו מאמר שלם על יתרונות הבריאות של פיסטוקים באתר.

אבוקדו: מזון בריא מרזה וטעים

המלך של הפירות המקרמיים אבוקדו לא רק משופע בגלוטטיון אבי אהבות האנטיאוקסידנטים, אלא הוא אוכל מרזה כיון שאכילתו מעלה את הורמון בשם לפטין אשר משדר למח תחושה של מלאות ושובע. לפטין גם מעלה את קצב חילוף החומרים ומאפשר יותר שריפת קלוריות בזמן מנוחה.

שמן זית הוא אוכל מרזה וטעים

נכון אמנם שבקצת שמן זית יש הרבה קלוריות אבל גם אותו אנו מכניסים לרשימת המזונות המרזים. למה? כיון שבשמן זית יש חומצה אולאית וכשזו מגיע למעי היא מתניעה תהליך ביוכימי מורכב שמאותת למח: הגוף שבע!

פול מרזה, טעים ומונע הצטברות שומן בטני

לא רק שהוא עשיר בחלבונים ובנוגדי חמצון – פול הוא גם קטניה מאד טעימה שמשחקת תפקיד במניעת שומן בטני – רקמת השומן הכי מסוכנת בגוף בגלל היותה קשורה להתפתחות סוכרת ומחלות לב.

פטריות הם מזון מרזה וטעים בדיאטות הרזיה

פטריות: או שאתם אוהבים אותם או שאתם מתעבים את המזון הזה אבל מה שכן – הן הפכו להיות חלק הכרחי מדיאטת הרזיה של ידוענים שמקפידים להמיר ארוחה אחת ביום לארוחה המבוססת על פטריות. לא ברור אם בפטריה עצמה יש חומר מרזה באופן ישיר אבל מדובר במזון בעל אינדקס גליקמי נמוך – עם כמעט אפס קלוריות, הרבה סיבים חלבון ברזל ואבץ. ארוחת פטריות יכולה להיות מאד טעימה, להשביע ולדכא את התיאבון לנשנש עוד ועוד. פטריות לא מומלצות לאנשים שנוטים לסבול מקנדידה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • שנאתי, ממש תיעבתי כל רגע של אימון אבל אמרתי לעצמי "אל תעזוב. סבול עכשיו וחיה את שארית ימיך כאלוף..."

    מוחמד עלי