תרופות סבתא

דיאטת צום לסירוגין: יתרונות ושגיאות

בת 42, סובלת מעודף משקל, שומן בטני ואני לא מצליחה לרזות. אחרי מספר הריונות ולידות הוספתי למשקלי במצטבר כ30 קילוגרם וכל דיאטה שאני מנסה לא מחזיקה מעמד. לאחרונה התחילו אצלי סימני סוכרת ואני חייבת לרזות דחוף. האם דיאטת צום לסירוגין תסייע לי להשיג את המטרה של הרזיה מהירה? אני בחרדה שאהיה רעבה והדיאטה הזו תפעל בסופו של יום לאכילת יתר

דיאטת צום לסירוגין: מהי?

צום לסירוגין (דיאטת צום לסירוגין) הוא יותר אורח חיים מאשר דיאטה. זוהי האופנה החדשה אצל אנשים שרוצים לרזות או אנשים שסובלים מהפרעת אכילה או נוטים לאכול אכילה רגשית ולא מודעת. הרעיון המרכזי בשיטה הזו הוא לאכול ארוחה אחת או שתיים לא יותר בחלון זמן של 8 שעות וב16 השעות הנותרות לצום (שתית נוזלים כמו מים ותה לא מומתק מותרת). האם השיטה באמת עובדת ואלו שגיאות אנשים עושים כאשר הם צמים לסירוגין ואוכלים רק ארוחה אחת ביום?

מהם היתרונות של דיאטת צום לסירוגין?

לא כל אחד בקהילה הרפואית ולא כל תזונאי קליני יסכים שצום לסירוגין הוא רעיון טוב ויש על כך עדיין מחלוקת האם באמת כדאי ליישם את שיטת התזונה הזו או להמשיך ברעיון המסורתי של 6-8 ארוחות קטנות ומבוקרות לאורך היום. אבל מי שכן תומך השיטה הזו טוען כי לצום לסירוגין יש מספר יתרונות כמו הגנה מפני פרקינסון ואלצהיימר (המח משחרר חלבון שבונה יותר קשרים במח), הורדת שומנים בדם, בנוסף אתם לא מגבילים את הקלוריות היומיות שלכם ועדיין משיגים אפקט בריאותי כמו הגבלת קלוריות יומיות ואף שריפת השומן בגוף הופכת יותר יעילה. יתרון נוסף לדברי המצדדים בשיטה הוא עליה בהורמון הגדילה (הורמון הכושר הגופני) ב 1200% אצל נשים וב2000% אצל גברים במיוחד אם הדיאטה הזו מושלבת עם פעילות גופנית בעצימות גבוהה ולסירוגין. יחד עם זאת ישנן מספר טעויות מהותיות שאנשים עושים במהלך דיאטת הצום לסירוגין שמחבלות בתוצאות הללו: להלן הטעיות המרכזיות

שגיאות שעושים בצום לסירוגין

צום לסירוגין- שגיאה מספר 1 : לא אוכלים מספיק קלוריות

יש אנשים שבחלון הזמן של האכילה כבר לא ממש צורכים כמות מספיקה של קלוריות. זוהי טעות כיון שצריכה מועטה מדי של קלוריות מחרבת לכם את קצב חילוף החומרים ואז הגוף כבר לא שורף רקמת שומן מיותר בתורה יעילה.

צום לסירוגין- שגיאה מספר 2 : אוכלים ג'אנק פוד

אנשים מרגישים שהם מקפחים את עצמם בצום היומי ולכםן מפצים את עצמם מאוחר יותר במזון קלוקל מתועש מלא בחומרי שימור, אספרטמים, וצבעי מאכל. במצב כזה לא משנה כמה תצומו לא תראו תוצאות. הקפידו לא לא להיות בתת תזונה על קיבה מלאה והקפידו שאתם מקבלים בתפריט מספיק חלבון ומספיק שומנים בריאים. יש אנשים שמשתיקים את הרעב באמצעות קפה. הרבה קפה כי זה מעורר אותם ונותן להם תחושה מדומה של אנרגיה. זוהי אשליה. אל תשתו יותר מספל קפה אחד ליום ולא אחרי 12 בצהריים כדי לא לחבל באיכות השינה שלכם בלילה.

צום לסירוגין- שגיאה מספר 3 : הולכים לישון רעבים

רעב תמיד יהיה חזק יותר מכל החלטה מוחית שתקבלו. מי שמתחיל את הצום בשעה 5 בערב ילך קרוב לוודאי לישון רעב וזה לא טוב. הרבה יותר חכם לגמור את הארוחה האחרונה בחלון הזמן של האכילה בסביבות השעה 8 ולהתחיל לאכול למחרת בצהריים. אתם תישנו יותר טוב ותגלו שקל יותר לצום בבוקר במיוחד כשהגוף רוצה אז להשתחרר ולהפריש פסולת תקועה.

צום לסירוגין- שגיאה מספר 4 : אתם מסתובבים משעוממים בשעות הצום

אנחנו אוכלים גם בשעות של שיעמום. את זה יגיד לכם כל אדם שסובל מאכילה רגשית או שיש לו איזוהי מערכת יחסים עם אוכל. הקפידו להיות עסוקים ולתכנן עיסוקים ותחביבים מחוץ לבית ולא להיות נגישים לאוכל בשעות בצום

צום לסירוגין- שגיאה מספר 5 : מארכים את הצום ל 20 שעות

יש כאלו שמקשים לעשות את דיאטת הצום לסירוגים למהדרין. ונולים במוקש של כל המרבה הרי זה משובח. יש הבדל עצום בין צום להרעבה עצמית. ובכלל אחרי 20 שעות של צום כל היתרונות של צום לסירוגין מתפוגגים

צום לסירוגין- שגיאה מספר 6 : גישה פנאטית ואובססיבית

אנשים שפוצחים בדיאטת צוטם לסירוגים הופכים לעיתים קרובות אובסיסיביים לשעון. הם יקפידו על הדקה במקום לדאוג על דברים מהותיים בתזונה כמו למשל האם מקבלים מספיק חלבון ושומנים בריאים בתפריט. אם קורה שאתם רעבים במהלך חלון הצום – לא יקרה כלום אם תאכלו איזה ירק ירוק שלא מעלה את רמות הגלוקוז בדם (קולורבי, תרד, חסה, מלפפון)- כדי להשתיק את הצורך במזון.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • האדם הבריא והחזק הוא זה שמבקש עזרה כשהוא זקוק לה,בין אם מדובר במורסה בברך ובין אם מדובר בפצע של הנשמה

    רונה בארט