תרופות סבתא

סלניום

סלניום: המינרל סלניום משתתף בייצור של הגלותתיון בגוף והוא מהווה אחד מכלי הנשק הטבעיים אשר נמצאו יעילים ביותר נגד בלימת  מחלת הסרטן. עם זאת זהו מינרל  שרבים מאיתנו לא מקבלים מספיק מבחוץ. למה זה קורה? לאלו סוגי סרטן יעיל סלניום? כמה לקחת ממנו ובאלו מזונות יש סלניום באופן טבעי?

סלניום: מינרל נגד סרטן

המינרל סלניום נמצא במספר מחקרים אפקטיבי לבלימה והדיפה של סרטן השד, סרטן הוושט, סרטן הקיבה, סרטן הערמונית, סרטן הכבד וסרטן שלפוחית ​​השתן. הבעיה? לא הרבה אנשים בעולם המערבי המודרני מקבלים את המינון המומלץ של 200 מיקרוגרם ביום (שימו לב: עודף סלניום בגוף יכול להוביל להרעלה. הקפידו לא להגזים!). עוד התגלה במחקר המדעי כי סלניום בשילוב עם הוויטמינים סי אי ובטא קרוטן, חוסם את פעילותם של רדיקלים חופשיים בגוף שאחראים על נזק לדנ"א, מוטציות וסרטן.


סלניום: לא רק למניעת סרטן אלא לריפוי טבעי של סרטן קיים




סלניום גם פועל בהדיפת גידולים קיימים מלגדול כי הוא גורם להתאבדות של תאים טרום סרטניים. עוד הוכח שמינרל הסלניום מאט ההתקדמות של סרטן קיים. שימוש בסלניום במהלך כימותרפיה בשילוב עם ויטמין A ויטמין E עשוי לצמצם את רעילות הטיפול, לשפר את האפקטיביות של הטיפול ולמנוע נזק לתאים הבריאים.




מקורות מזון לסלניום


והנה החדשות הטובות: סלניום לא חייבים לקבל בגלולה או כמוסה או תוסף תזונה. יש מקורות תזונתיים טובים של סלניום לסליום ובינהם פטריות, חלמון ביצה, אצות, בצל, ברוקולי, שום, אספרגוס, עגבניות, דגנים מלאים ושקדים ובעיקר אגוזי ברזיל. יש לציין שכמות הסלניום בירקות ובדגנים תלויה בהיקפי הסלניום באדמה שבה הם גדלו והאדמה שלנו היום תידלדלת ממינרלים חשובים כמו סלניום ומגנזיום. מסיבה זו גברים במערב מתים פי 5 מסרטן הערמונית יחסית ליפניים כיון שהתזונה האסיאתית עשירה מאד סלניום ממילא.

האם עדיף לקבל תוסף סלניום או לקבל סלניום מהתזונה?

הדעות חלוקות ואולם מי שמתנגד לנטילת גלולות יכול לאכול אגוזי ברזיל. האדמה בברזל עשירה בסלניום ושימו לב אגוז ברזיל אחד - מספק 120 מיקרוגרם (!!!!!) של סלניום. אגוז וחצי ליום עד שלושה אגוזי ברזיל יעשה עבורכם את העבודה. לא צריך לדאוג יותר מדי מעודף סלניום כי לרוב המינרל הזה חסר באדמה ובמזון – עם זאת אין להגזים באכילה של אגוזי ברזיל ויש להקפיד לחפש אגוזים לא מעופשים (חשוב מאד). אל תאכלו כל דבר שאומרים לכם עליו שהוא בריא. אפסון נכון של אגוז ברזיל מאד חשוב למניעת התחמצנות. אל תקנו אגוזים שעמדו בחות במשך זמן ממושך כיון שאז יצא שכרכם בהפסדכם!

יתרונות נוספים של סלניום: נוגד דיכאון

אם כי מינונים גבוהים מאוד של סלניום בגוף עלולים להיות רעילים הסיכוןם שזה יקרה מאד נמוך. יתרון בריאותי נוסף של סלניום הוא בהדיפת דיכאון ומצב רוח ירוד. אנשים שלא אוכלים מספיק מזונות גדושים במינרל סלניום נוטים להיות מרירים ומדוכאים יותר יחסית לאנשים עם תזונה עשירה בסלניום
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אף אחד לא יכול להיות רופא  טוב, אלא אם כן הוא היה פעם חולה בעצמו

    פתגם סיני