תרופות סבתא

מניעת אלצהיימר: 3 דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לא לאבד זיכרון וללקות באלצהיימר

אלצהיימר מניעה: אם יש לכם קרוב משפחה, מכר או חבר שלקה בתסמיני אלצהיימר או דמנציה- הדבר הראשון שעולה במחכם היא השאלה: איך אני לא מגיע למצב הזה? הרבה מדי אנשים רואים תופעות של אלצהיימר, דמנציה או אובדן זיכרון כרע הכרחי של גיל הזקנה, או תולים את הקולר בגנטיקה ורק מתפללים שלהם זה לא יקרה. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות כבר היום בנושא של מניעת אלצהיימר ומניעת שיטיון,  יותר מזה: אמצעי המניעה לאלצהיימר אפילו לא עולים לכם כסף- הם רק מחייבים מודעות והתוודעות למחקרים חדשים בתחום

הפחיתו צריכה של דגנים, הגבירו שומנים טובים בתזונה

היום אין כבר ספק שלצריכת חיטה ולסוכרים פשוטים ואפילו לדגנים בכלל יש קשר הדוק עם היווצרות של תהליכי גליקציה בחלבונים – מה שמשפיע על הרס תאים במח ומסכל תקשורת טובה בין נוירונים. לתעשיית הדגנים יש אינטרס כספי לספר לכם כמה הם בריאים אבל אם תעיינו מקרוב במקרים תראו שדגנים בכמויות מרובות כפי שאוכלים בעולם המערבי מקדמים היווצרות של תסמיני אלצהיימר וירידה ביכולות הקוגנטיביות של המח. לא בכדי נקראת מחלת האלצהיימר "הסוכרת של המח". דיאטה פליאוליטית (דיאטת פליאו) או דיאטה שעשירה בשומנים טובים (כן אתם קוראים נכון: שומנים טובים) טובה למח ומגינה עליו. יש היום אפילו מחקרים שמראים כי רמות כולסטרול נמוכות מדי בגוף מסוכנות כיון שהן לא מגינות על המח ואף לא נמצאו לו להשתקם אחרי אירועים מוחיים קטנים. תעשיית הסטטינים מקדמת את הרעש סביב הנושא של "כולסטרול גבוה" ומפחידה אנשים כאשר כולסטרול הוא לא בהכרח האויב שלכם.

מניעת אלצהיימר על ידי פעילות אירובית 20 דקות ביום (אפיגנטיקה)

מחקר שנערך על שתי קבוצות: אחת התעמלה במשך תקופה ארוכה בתרגילי מתיחה, והשניה בפעילות אירובית קבועה מדי יום הראה כי הקבוצה השניה הראתה סיכון משמעותי מופחת לאובדן זיכרון ופיתוח אלצהיימר. הסיכה לכך נעוצה בגן מיוחד ושמו bdnf – אשר מעודד היווצרות נוירונים וקשים חדשים במח. הגן הזה מתופעל על ידי פעילות אירובית קבועה של לפחות 20 דקות ביום כמו הליכה, שחיה, ריצה, ריקוד ועוד. יוגה, מתיחות ופלדנקרייז כולן שיטות טובות אבל הן לא אירוביות כדי לתפעל את הגן החשוב הזה במניעת אלצהיימר ודמנציה

מניעת אלצהיימר על ידי קריאת ספרים

ככל שאנו עולים בגיל יש לנו נטיה לקרוא יותר ספרי עיון ופחות נובלות וזה חבל מאד כיון שמחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת אמורי הראה כי קריאת נובלות (ספרים וסיפורים עם עלילה) מגבירה את היווצרות הקשרים במח ועשויה למנוע בעיות ומחלות ניווניות של המח כמו פרקינסון ואלצהיימר. המנגנון לא ברור עד הסוף אבל מה שמעניין כי התהליך הביולוגי הזה של יצירת קשרים חדשים בין נוירונים במח – נמשך אפילו 5 ימים אחרי שהאדם סיים לקרוא את הנובלה. קריאת סיפור עם עלילה בשונה מספר עיון מפעילה מאד את התאים האפורים, את הדמיון שאצל כולנו נוטה להתנוון עם הגיל – ועשויה לסייע במניעת אלצהיימר, מניעת דמנציה ואובדן זיכרון.

למה אנשים לא מכירים טקטיקות למניעת אלצהיימר?

במשפט אחד : כיון שלאף אחד בעולם אין אינטרס כספי לעשות לובינג, פרסום ורעש להרגלי חיים שלא ניתן לממש אותם לכמוסה. הרי אי אפשר לקחת את האפקט שמייצרת פעילות אירובית על מניעת אלצהיימר, להכניס אותו לכדור ולגזור עליו קופונים שמנים. משרד הבריאות האמריקני הודיע לפני זמן מה כי בעוד כשני עשורים תפותח ותצא לשוק גלולה למניעת אלצהיימר. הניחוש שלנו שגלולה או כמוסה כזו תעשיר את חברות התרופות, תייצר מיסים שימלאו את קופות הממשלים בעולם ותזכה להרבה פרסום וחשיפה תקשורתית. במקום לחכות עשרים שנה עד שהגלולה הזו תצא לאור ברעש וצלצולים הנה שטחנו בפניכם כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי למנוע אלצהיימר בגיל המבוגר.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • קלות התנועה צריכה להיות באותה רמה של קלות המחשבה על התנועה

    משה פלדנקרייז