תרופות סבתא

ארוחת בוקר עתירת חלבונים מונעת קפיצות ברמות הגלוקוז והאינסולין אצל חולי סוכרת.

ארוחת בוקר עתירת חלבונים מונעת קפיצות ברמות הגלוקוז והאינסולין אצל חולי סוכרת.

אם אתם חולים בסוכרת או נוטים לסוכר גבוה בדם כדאי לכם להתחיל את הבוקר עם ארוחת בוקר עשיר בחלבונים כמו למשל ביצים או שקדים. מסתבר שטקטיקה זו עוזרת לנשים חולות סוכרת לשמור על רמות סוכר בדם (גלוקוז) יציבות בכל שעות היום, ואף למנוע התפתחות של מחלת סוכרת.

נשים שאכלו ארוחת בוקר עתירת חלבון הצליחו לייצב רמת גלוקוז ואינסולין יציבות בדם ללא קפיצות עליות ומורדות בתשוקה לסוכר ובנפילות אנרגיה

רמות הגלוקוז בדם עלולות לעלות באופן דרמטי בדם לאחר אכילת מזון מתוק במיוחד שמשחרר רמות גבוהות יותר של אינסולין מהלבלב. מעגל כזה של עליות ומורדות דרמטיות ברמות הגלוקוז עלול להוביל לסוכרת מסוג 2 – סוכרת מבוגרים ולפתח בגוף תנגודת לאינסולין, סינדרום מטבולים והשמנת יתר

חוקרים מאוניברסיטת מיזורי גילו שניתן להימנע מהעליות והמורדות הללו ברמות האינסולין בדם על ידי אכילת ארוחת בוקר עשירה בחלבונים.

כדי לבחון את הנחת העבודה הזו החוקרים עקבו אחר קבוצה של נשים שקיבלו בבוקר ארוחות שונות- וגילו כי הנשים שאכלו את מנת החלבון הגבוהה ביותר בבוקר לאורך זמן – הראו רמות יציבות יותר של גלוקוז ואינסולין בדם במשך היום






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • שקט אמיתי- הוא המנוחה של המח. עבור הנשמה - שקט עושה את מה שעושה שינה טובה לגוף: מעניקה לה הזנה ורעננות

    וויליאם פן, פילוסוף בריטי