תרופות סבתא

סיבות לנדודי שינה: דברים שאתם עושים ומחרבים לעצמכם שינה טובה

שינה טובה ומספקת חיונית לבריאות המוח. אפילו לילה אחד עם שינה טרופה משאיר אתכם בערפל מוחי, בדיכאון קל או בחרדה  ביום שלמחרת. כל יום אנו מאבדים תאים במוח , אבל בכל לילה יש לנו הזדמנות חדשה לשמר את המח במצב תקין ולאפשר את התרעננותו. התנאי היחיד לכך הוא :שינה רצופה עמוקה וטובה  ללא הפרעה. סיבות לנדודי שינה: דברים שאתם עושים ומחרבים לעצמכם שינה טובה

נדודי שינה: גורמים וסיבות

ישנן כמה סיבות שבעטיין איננו יכולים לישון וברובן הן נגרמות במו ידינו בגלל בחירות שאנו עושים במהלך היום. אלו הן חדשות טובות כי זה אומר שבכוחנו לשפר את איכות השינה ולהיטיב עם בריאותנו. לפניכם סקירת סיבות לנדודי שינה – סיבות שנמצאות בשליטה מלאה שלנו

קפאין ונדודי שינה

זמן מחצית החיים הממוצע של קפאין בגוף האדם הוא סביב 5 שעות. ולמעשה ההשפעות של קפאיןעל עוררות המח יכולות להימשך עד 14 שעות. מוטב להימנע אבל אם אתה שותה קפאין, הקפד לשתות אותו מוקדם ככל שניתן – עד הצהריים.

שתיית אלכוהול ונדודי שינה

כוסית אלכוהול אחת תרגיע אותך לפני שאתה הולך לישון אבל איכות השינה תיפגע. אלכוהול גורם לעוררויות קטנות ב לילה שאתה לא זוכר אותם כי הן קצרות מדי. עם זאת היקיצות האלה מונעות שינה עמוקה שנחוצה לתיקון המוח ולקבלת תחושה של ערנות ביום למחרת.

סיבה לנדודי שינה: עישון סיגריות

גם ניקוטין פועל ממש כמו אלכוהול – נראה כאילו הוא מרגיע אבל הוא תורם ליקציות קטנות בלילה ולשינה מקוטעת ולא מספקת מבחינת איכותה

סיבות לנדודי שינה: תרופות

תרופות הנמכרות ללא מרשם יכולות לגרום לנדודי שינה , במיוחד אם הן מכילות אלכוהול או קפאין. חובה לקרוא את התוויות של כל התרופות ולוודא שאינן מכילות חומרים מעוררים.

סיבה לנדודי שינה: רעב או אכילת יתר.

ההנחה הרווחת היא שאסור לאכול מספר שעות לפני השינה אבל זה עובד גם בכיוון ההפוך. קשה לישון טוב על בטן רעבה בעיקר אם התעמלתם בלילה. לעומת זאת, יש אנשים שהולכים לישון על קיבה מלאה יתר על המידה ומחרבים לעצמם את איכות השינה. קיבה מלאה עלולה לגרום לצרבת ולשלל בעיות עיכול –מה שהורס שינה עמוקה וטובה

סיבות לנדודי שינה: שתיית נוזלים מוגזמת

זה נהיה גרוע עם הגיל: הצורך לקום בלילה כדי להשתין נסו למזער את צריכת הנוזלים החל מארוחת הערב ואילך .

סיבות לנדודי שינה: פעילות גופנית אירובית בערב

אחד מהגורמים שעוזרים לנו להירדם הוא ירידה בטמפרטורת הגוף שלנו. פעילות גופנית בערב במיוחד פעילות אירובית מעלה את הטמפרטורה לכמה שעות והיא בין הגורמים המובילים לנדודי שינה. נסו לשמור פעילות אירובית לבקרים

חיים מרובים בישיבה מקשה על איכות השינה

האם אתם בטטות כורסא? ככל שאתם מתעמלים פחות במשך היום, כך קשה לכם יותר להירדם. הגוף נועד לתנועה. אורח חיים בישיבה מאד מעייף את הגוף אבל מייצר עייפות כזו שמעודדת שינה טובה.

סיבות לנדודי שינה: שינה עם פרטנר או עם חית מחמד

אם אתם חולקים את המטה עם שותף בעל הפרעות שינה נחירות למשל - השינה שלכם כמובן תיפגע. אותו דבר נכון גם לגבי שינה עם חיות מחמד.

חדר שינה חם מדי: סיבה לנדודי שינה

טמפרטורת הגוף יורדת בהכנה לשינה. חדר שינה חם מדי מפריע לתהליךזה ומשאיר את הגוף חם מדי מכדי להירדם

סיבה לנדודי שינה: צפייה בטלוויזיה

סרט פעולה בשעת הלילה מאוחר משאיר את המח מגורה ועצבני מכדי לישון. לוקח זמן למוח להרגע בחזרה למצב טרום השינה הרגיל שלו. יותר מכך כל צפיה בטלויזיה לפני השינה משבשת שינה. החשיפה לאור מפחיתה ייצור של מלטונין , ההורמון שעוזר לישון היטב. אגב גם אור כחול הנפלט ממכשירי חשמל מפריע מאד לשינה טובה ופוגם בייצור מלטונין.

סיבה לנדודי שינה: שינה בסמוך לטלפון הסלולרי

שדות אלקטרומגנטיים ( EMFs ) הנפלטים מטלפונים ניידים מעכבים את היכולת של המח להגיע לשלבים העמוקים יותר של השינה. קרינה זו חשודה בנוסף בגרימת סרטן המוח.

שימוש מוגזם בטאבלט לפני השינה

שימוש באייפד לפני שאתה הולך לישון יכולה להפחית את רמות המלטונין משמעותית. שימוש ב iPad אפילו גרוע יותר מטלביזיה עם מסך גדול. למה כי המסכים פולטים קרינה באורך גל קצר יותר ומוחזקים קרוב יותר לעיניים .






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • הפסקתי לרשום תרופות לפציינטים שלי כאשר בחנתי מחדש את התובנה שהטבע הוא המרפא היחידי האמיתי כיון שהוא עושה שימוש במנגנוני ההגנה הטבעיים של הגוף. תפקיד הרופא הוא לשתף פעולה עם תהליך הריפוי של הטבע ולא "להחליף" אותו. והטבע?- מרפא לאט לאט ובמתינות (ממש כמו שעצים גדלים לאט ובהדרגה)- ולא ב"מהירות הבזק" מהיום להיום -  כפי שחלק מיצרני התרופות מבטיחים.

    הנרי ביילר, רופא