תרופות סבתא

אסאנות יוגה הפוכות (עמידת נר ועמידת ראש)

כוחן של האסנות ההפוכות ביוגה: המדע המערבי מאשר כי במוחנו יש מרכזי עצבים שאינם בשימוש אצל אנשים רגילים ביומיום. היוגים ההודים מבצעים תנוחות יוגה הפוכות כדי להשפיע  על מרכזים אלו בגוף ומספקים שורה של יתרונות בריאותיים.לדבריהם:  על רגלינו אנו מזדקנים. במצב הפוך אנו נעשים צעירים יותר! מהן סגולות הבריאות של עמידת נר ועמידת ראש?

כוחן של האסנות ההפוכות ביוגה:המדע המערבי מאשר כי במוחנו יש מרכזי עצבים שאינם בשימוש אצל אנשים רגילים ביומיום. היוגים ההודים מבצעים תנוחות יוגה הפוכות כדי להשפיע על מרכזים אלו בגוף ומספקים שורה של יתרונות בריאותיים.לדבריהם: על רגלינו אנו מזדקנים. במצב הפוך אנו נעשים צעירים יותר! מהן סגולות הבריאות של עמידת נר ועמידת ראש?

תנוחות יוגה הפוכות מקלות על הסובלים ממחלות לב וורידים

בתנוחה הפוכה כמו עמידת נר הכובד פועל באופן הפוך. בד"כ האברים שמעל הלב מקבלים אספקת דם ע"י מאמץ יתר של הלב, ובתנוחות ההפוכות הדם זורם אל אברים אלה ללא מאמץ מצד הלב. כך בעת השהות בתנוחה זוכה הלב למנוחה הולכת וגוברת. מנוחה זו אף יעילה יותר מזו שניתנת לו בעת שכיבה. בנוסף, בתנוחות הפוכות קיימת אספקת דם טריה לריאות ולעורף: עורקי העורף והריאות נשטפים ומתנקים באספקת דם טרי. יחד עם זאת אין זרימה מופרזת משום שאנו מווסתים אותה בלחיצת העורף המונעת זרימה מופרזת ונשימת הבטן המונעת עצירת דם מופרזת.

עמידת נר ועמידת ראש טובות לבלוטות- בעיקר לבלוטת התריס

תנוחות יוגה הפוכות מספקות אספקת דם טריה לבלוטות: בלוטות התריס, השקדים, והתימוס כמו גם הבלוטות במח מקבלות מזון טרי, ולפיכך התנוחה ההפוכה מהווה אמצעי יעיל להתחדשות המיצים בבלוטות, לחידוש הנעורים עבור אברים אלה ועבור הגוף בכלל.

התווית נגד לתנוחות יוגה הפוכות

אנשים עם לחץ דם גבוה ידאגו להוריד אותו קודם ורק אז יתרגלו את התנוחות ההפוכות ויהנו מסגולותיו. אדם חולה יעסוק ביוגה בעזרת מורה מוסמך. אדם בריא יכול לעסוק בכך באופן חופשי בלי היסוס.

מהן אסאנות יוגה הפוכות?

סארואנגאסאנא (עמידת נר)

משמעות המילה בסנסקריט: "סארוא" פרושה "שלם", "אנגא" היא גוף. כלומר שזוהי "אסנה של כל הגוף". לסארוננגאסאנרא יש השפעה חיובית: היא משיבה נעורים גם אל תוך גופם ונפשם של אנשים מבוגרים, ואלו יחושו כאילו נולדו מחדש. זהו התרגיל המושלם ביותר להרגעת וריענון העצבים.

איך לבצע עמידת נר ביוגה?

משכיבת פרקדן, ידינו לצד הגוף, אנו שואפים מעט ומרימים את הרגלים ישרו בלי לכופף ברכיים עד שהן המצב מאונך. בשלב זה נרים את הגו כך שמתנינו נחות על כפות הידיים. אנו נושמים נשימות בטן ונשארים בתנוחה כל עוד אין מאמץ. מתרגלים מתחילים ישהו זמן קצר ויאריכו בהדרגה. לסיום נוריד חוליה אחרי חוליה את הגוף ורק בסוף את הרגליים לקרקע. אין לרדת בצורה מהירה ובבת אחת, וכן לא לקום בתנועה מהירה. לאחר המנח נחוש קיעור בגב התחתון שיצור אי נעימות בשכיבה. לאיזון התחושה נבצע מטסיאסנא (תנוחת דג) או דהאנוראסאנא (תנוחת קשת)

עמידת נר טובה לורידים מודלקים ולטחורים

ורידים תפוחים: התנוחות ההפוכות יעילות במניעה וריפוי של ורידים תפוחים וטחורים מודקלים, גם במקרים קשים. יש לבצע 3 פעמים ביום. עבור נשים, התנוחות ההפוכות מסלקות את האיום של דלקת הרחם, ע"י כך ששפע הדם המפונה מהאבר מרגיע את האזור.

למי מומלצת עמידת נר?

לאנשים שמרבים לעמוד: התנוחות ההפוכות מומלצות במיוחד לאנשים שנאלצים לעמוד שעות רבות במהלך ימיהם כגון רופאים, פסלים, מלצרים וכו' לבצע את התרגילים כמה פעמים ביום ובמיוחד לאחר סיום העבודה. מבוגרים ישמרו על בריאותם, אונם וגמישותם אם יתרגלו תרגילים אלה עד גיל גבוה. אין צורך לחכות לזקנה או התנוונות לשם כך.

אסאנת יוגה: ויפאריטא- קאראני: אסאנת יוגה נגד קמטים בפנים

משמעות המילה בסנסקריט: "ויפאריטא" פרושה "הפוך", "קאראני" פרושה "פעולה". זהו תרגיל פעולה הפוכה היוצר שפע דם בפנים. מבצעים כמו סארואנאגאסאנא למעט 2 הבדלים: הרגליים יורדות מעט מעל הראש, והידיים תומכות במותניים ולא בגו. גם כאן לאחר המנח נחוש קיעור בגב התחתון שיצור אי נעימות בשכיבה. לאיזון התחושה נבצע מטסיאסנא (תנוחת דג) או דהאנוראסאנא תנוחה זו מועילה גם לקשיי למידה, נזלת, כאבי גרון וקמטים. ויפאריטא-קאראני יוצר שפע דם בפנים ולפיכך מונע, מותח ומיישר קמטי פנים, ולכן משמש כמנח מצעיר במיוחד למי שסובל מעור מקומט בטרם עת.

סירשאסאנא (עמידת ראש)

משמעות המילה בסנסקריט: "סירש" פרושה "ראש", לכן עמידת ראש. עמידת ראש היא האסנא השלישית בחשיבותה. בתנוחה זו המוח, מושב התודעה מקבל אספקת דם וחמצן. איך לבצע? נשב על הברכיים ונניח את האמות משולבות כך שכפות הידיים אוחזות במרפקים. ממנח זה נפתח את האמות, נשלב כפות ידיים, נכניס פנימה זרת אחת ונפתח את כפות הידיים קצת, כשהאצבעות עוד מוחזקות היטב ועד הסוף. נניח את הראש כך שהנקודה שתהיה על הקרקע היא נקודה שקצת לפני הקודקוד (בין המצח לקודקוד), נרים מותן וניישר ברכיים. עד כאן הכנה לעמידת ראש. מי שמרגיש שהוא יכול מרים ברכיים ומיישר אותן. כל הגוף קו ישר ומאונך. נשאר במצב זה תוך נשימה שקטה ואיטית כל עוד אין מאמץ. בירידה נכופף תחילה את המותניים והברכיים עד שנגיע לכריעה על הקרקע. על מנת לאפשר למחזור הדם לשוב למצבו הנורמלי נתרומם רק לאחר כמה שניות ובאיטיות. אחרת זעזוע יגרום לאיבוד תועלת התרגיל ויגרום לסחרחורת.

סגולות בריאות של עמידת ראש

ריפוי ומניעת מחלות עצבים: רב מחלות העצבים מקורן באספקת מזון חסרה או לקויה למח. התסמינים לכך הם עייפות קלה, ואח"כ זכרון לקוי, רעידת גפיים, ראיה, שמיעה וחושים קהים שעוד אינם משרתים אותנו כראוי. בהמשך הפרעות בשווי משקל, מוטוריות, חולשת עצבים, היסטריה, עצבות, דיכאון, חרדות כמו קלסטרופוביה ופחדים אחרים ושלל מחלות נוספות שנוסעות מטיפוח לקוי של מוחנו. התנוחה מזינה דם טרי לעיניים, לאזניים, לאף, לפה, לשקדים, לבלוטת התריס, חושי הראיה והשמיעה מתחדדים ולכן, התרגיל שומר על בריאות המוח והרוח ובהיבט של קוסמטיקה טבעית- אין טוב ממנח זה לעור מקומט ולקמטים בפנים ובצוואר
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • לאכול?- זה הכרח וצורך של כל אדם. לאכול בצורה חכמה? - זה כבר אמנות של מתי מעט

    לה רושפקו