תרופות סבתא

איך להעלות טסטוסטרון נמוך בדרכי טיפול טבעי?

איך להעלות טסטוסטרון באופן טבעי?: טסטוסטרון, הורמון שמיוצר בעיקר על ידי האשכים מזוהה עם גבריות, מיניות, פוריות , מסת שריר, ושיעור בגוף – לא הרבה יודעים שטסטוסטרון נמוך מדי פוגע בצפיפות עצם, ברמות תאי הדם האדומים ואפילו מזוהה עם דיכאון. בסביבות גיל 30, רמות הטסטוסטרון מתחילות לרדת במתינות והרבה גברים ונשים רוצים לנסות ולשמר את ייצור ההורמון הזה כיון שכאשר הוא יורד הרבה תפקודים בגוף יורדים איתו – איך להעלות טסטוסטרון בגוף בכלים טבעיות?

איך להעלות טסטוסטרון באופן טבעי?:טסטוסטרון, הורמון שמיוצר בעיקר על ידי האשכים מזוהה עם גבריות, מיניות, פוריות , מסת שריר, ושיעור בגוף – לא הרבה יודעים שטסטוסטרון נמוך מדי פוגע בצפיפות עצם, ברמות תאי הדם האדומים ואפילו מזוהה עם דיכאון. בסביבות גיל 30, רמות הטסטוסטרון מתחילות לרדת במתינות והרבה גברים ונשים רוצים לנסות ולשמר את ייצור ההורמון הזה כיון שכאשר הוא יורד הרבה תפקודים בגוף יורדים איתו – איך להעלות טסטוסטרון בגוף בכלים טבעיות?

למה כדאי להעלות את רמות הטסטוסטרון?

אם אתם חווים תסמינים כגון קשיי ריכוז, ירידה בשמחת החיים, במוטיבציה, בליבידו או נוטים למצב רוח דכאוני יתכן שאתם לוקים ברמות נמוכות מדי של טסטוסטרון. יש מספר מוצרי טסטוסטרון סינטטיים כמו גם DHEA, חומר המוצא של טסטוסטרון אבל, לפני שאתם בוחרים בדרך זו, ישנן טקטיקות להגביר את ייצור רמות הטסטוסטרון שלכם באופן טבעי.

ירידה במשקל מעלה ייצור טסטוסטרון

השלת קילוגרמים עודפים עשויה להגביר את רמות הטסטוסטרון בגוף. מחקר שהוצג בכינוס של האגודה האנדוקרינית בארהב הראה כי גברים שסובלים מעודף משקל נוטים יותר להיות בעלי רמות טסטוסטרון נמוכות. קיים גם קשר בין צריכת מתוקים והורדה של טסטוסטרון בגוף. מספיקה ארוחה אחת עתירת פחמימות שבעקבותיה תחול ירידה בטסטוסטרון. לעומת זאת ארוחות שומניות מעלות ייצור טסטוסטרון. צריכת הסוכרים חייבת לעמוד על מקסימום 25 גרם ליום כולל פירות

פעילות גופנית בעצימות גבוהה מעלה טסטוסטרון

ספורט אינטנסיבי קצר מגביר בגוף את הטסטוסטרון. הכוונה אינה לספורט אירובי או פעילות גופנית מתונה ממושכת, אלא למשל לריצת ספירנט או לתרגילי כח.אגב, גם צום מגביר את הטסטוסטרון על ידי הגדלת הורמון ההרזיה לפטין

צריכת אבץ מעלה טסטוסטרון

המינרל אבץ חיוני לייצור טסטוסטרון, והיום מרבית האנשים סובלים ממחסור במינרל זה. מקורות תזונתיים טובים של אבץ כוללים חלב גולמי, דלעת, גרעיני דלעת, צדפות, שעועית, ויוגורט או קפיר. בתוסף תזונה יש להיזהר שלא להגזים כי יותר מדי אבץ יכול להפריע ליכולת של הגוף לספוג מינרלים חיוניים אחרים כמו נחושת, וכן לגרום לבחילות כתופעת לוואי.

אימוני כוח (לא אירובי) מעלים טסטוסטרון

אימוני כוח ידועים כמגבירי רמות טסטוסטרון, בתנאי שהם בעצימות מספקת. כדי להגביר את טסטוסטרון, הגדילו את משקךל ההתנגדות על חשבון מספר החזרות שלך. בנוסף ישלהתמקד בתרגילים המפעילים מספר רב של שרירים, כגון סקוואטים

ויטמין די להגברת טסטוסטרון

ויטמין D, הוא הורמון סטרואידי חיוני להתפתחות בריאה של תאי הזרע בגברים ובכלל להעלות את רמות הטסטוסטרון. במחקר אחד, גברים שסבלו מעודף משקל קיבלו תוספי ויטמין D והראו כבר לאחר שנה עליה משמעותית ברמות הטסטוסטרון . רמת ויטמין D האופטימלית בדם הינה 50-70 ng / ml.

הפחתת מתח נפשי מעלה ייצור טסטוסטרון אצל אנשים עם טסטוסטרון נמוך

כשאתה תחת מתח נפשי מתמשך או לחץ רגשי כבד הגוף משחרר רמות גבוהות של קורטיזול. הורמון זה חוסם את ההשפעה של טסטוסטרון. בעולם המודרני, מתח כרוני, ורמות גבוהות של קורטיזול בעקבותיו הם עניין שבשגרה נהלו את המתח הנפשי בחייכם עם שיטות כמו יוגה, מדיטציה, EFT, תפילה, צחוק ונשימות

לוותר על סוכרים כדי להעלות טסטוסטרון נמוך

רמות הטסטוסטרון יורדות אחרי אכיל מתוקים כי ככל הנראה סוכר גורם לרמת אינסולין גבוהה שגוררת טסטוסטרון נמוך. למה אנחנו אוכלים מתוקים בכמויות מוגזמות? כי אנחנו מכורים ברמה הפיזית והנפשית לסוכרים.
























אולי יעניין אותך גם