תרופות סבתא

למה חומצה פנטטונית עשויה להיות התשובה ללחץ נפשי וסטרס?

 

מתח נפשי תסמינים: מהם הסימפטומים של לחץ נפשי וסטרס כרוני?

 

מתח נפשי תסמינים: מהם הסימפטומים של לחץ נפשי וסטרס כרוני?

נתחיל בדבר הבסיסי ביותר. התסמינים: איך תדעו אם אתם סובלים מסטרס ולחץ נפשי כרוני? – שימו לב אם אתם עונים על התסמינים הבאים:

  • דאגה מתמדת על על דבר: על מה שהיה, על מה שיהיה, על דברים שלא ייקרו ועל אנשים שאתה בכלל לא מכיר
  • צורך מתמיד להיות בשליטה- למרות ההבנה שאין לנו שליטה על הגגברים הגדולים בחיים
  • ביקורת עצמית תמידית, מבקר פנימי שלא מרפה ממך, הלקאה עצמית ("למה עשיתי כך?" למה לא אמרתי"? וכו)
  • קונפליקטים עם בני משפחה או מכרים
  • "אישו" עם כסף: כסף תמיד הוא נושא שמתעסקים בו (התעזקות עם מה שנכנס ומה שיותר בצורה כפייתית)
  • חיים לפי ציפיות של אנשים אחרים (גם אנשים שכבר לא חיים)
  • מחשבות אובססיביות שלא מרפות, גם כשעושים מאמץ מכוון לעזוב אותן. מחשבות טורדניות שלעיתים מסתיימות בהתנהגות כפייתית

תסמינים פיזיים של מתח נפשי ולחץ נפשי מתמשכים הם לעיתים עצירות, הפרעות עיכול, בעיות בזיכרון, קושי להתרכז, לחץ דם גבוה, עייפות כרונית, ונטיה להשמין סביב הבטן (שומן בטני)

יש קשר בין מתח נפשי ומחסור בויטמין B5

בגלל שחומצה פנטותנית (ויטמין B5) מופיעה בכל התאים שלנו כאנזים (CoA), מחסור בחומצה פנטטונית נחשב נדיר. ועם זאת? אם רמות CoA נמוכות בגוף מייד מתחילים תסמינים כגון עצבנות ועייפות מתחילים להתרחש.

מה גורם לרמות CoA לצנוח? מתח נפשי

מתח כרוני יכול להיות פיזי או נפשי כאשר אחד גורר את השני. לדוגמא: דיכאון (לחץ נפשי) גורם לכאב מפרקים (לחץ פיזי) ואילו למשל מחלות לב (לחץ פיזי) מוביל לתופעות כמו חרדה כך שיש היזון חוזר בין המתח הנפשי והפיזי

טיפול בלחץ נפשי כרוני מתחיל בהבנה שאנחנו יוצרים אותו במו ידינו

המתח נוצר מהתגובות שלנו לאירועים הלא נעמים שקורים סביבנו ובעיקר בתגובה של התנגדות ולחימה במקום קבלה והשלמה עם המציאות כפי שהיא. זה נשמע פשטני לכאורה ולא קל להגיע למקום הזה- אבל כאשר אנו מבינים שלחץ נפשי נוצר במחשבות שלנו על המציאות- ולא במציאות פר סה - אנו מקבלים תחושה של שליטה מסוימת על חיינו.

לחץ נפשי הוא הגורם לבעיות בריאות רבות

למה? כיון שסטרס כרוני מחליש את המערכת החיסונית של הגוף, מייצר מצב דלקתי בגוף, הופך את סביבת הרקמות והתאים לחומצית (סביבה של התפתחות מחלות) ויוצר שומן בטני.

אבל לפני שאתם פונים למכוני כושר, פסיכיאטרים, פסיכולוגים – תבדקו את הדבר הבסיסי ביותר: התזונה של הגוף

תזונה נגד סטרס ולחץ נפשי כרוני: מה פספסנו?

מה שנשכח לעתים קרובות ביותר הוא שגוף מדולדל מבחינה תזונתית – נמצא כבר במורד ההר לכיוון מחלה או בעיות נפשיות. תן לגוף שלך מה שהוא צריך כדי שהוא ישקם את עצמו בחזרה לבריאות אופטימלית.

לחץ נפשי יוצר שומן סביב המותניים ושומן בטני

מתח נפשי כרוני יכול לגרום לעלייה של קורטיזול וכתוצאה מכך לתוספת השומן סביב קו המותניים. כאן המקום והזמן להתייחס למחסור ברמות של CoA בגוף כגורם עיקרי למתח כרוני.

אחת דרכים שתעזורנה לך להגיע לשורש הבעיה היא על ידי חידוש מלאי ה CoA (חומצה פנטותנית. אין ספק שכאשר אתה חי במצב של מתח נפשי כרוני על פני תקופה ארוכה של זמן, נוצרים מחסורים בחומרים תזונתיים בינהם חומצה פנטותנית. מחקר שנערך לאחרונה הראה מצבי מחלה רבים כולל: סרטן, סוכרת, תסמונת ריי (RS), ומחסור בוויטמין B12 מתחילים במכנה משותף של עייפות האדרנל.

חומצה פנטטונית ועייפות האדרנל

יותרת הכליה אחראית לשחרור הורמונים בתגובה ללחץ. היא משתמשת ב CoA יחד עם כולסטרול וויטמין C כדי לייצור קורטיזול והורמונים חשובים אחרים כגון אדרנלין.. לכן, אם הרמות הקורטיזול הן גבוהות באופן כרוני בגלל מתח נפשי מתמיד מלאי הגוף של חומצה פנטותנית צריכים להתחדש על מנת לקיים תפקוד אדרנל תקין.

מזונות עשירים בחומצה פנטטונית הם:

  • פטריות שיאטקי
  • אבוקדו
  • בטטה
  • אפונה יבשה
  • ברוקולי
  • עדשים
  • ביצים
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • היכולת לדמיין היא הדבר שמבדיל בין בני האדם ובין בעלי החיים - גם ביצירת מחלות וגם בתהליך ההחלמה ממחלות. ב90 אחוז מן המקים, מחצית מן ההחלמה היא ברובד המנטלי !

    ד"ר מרטין רוסמן, רופא מומחה לחרדות, דאגון ודמיון מודרך