תרופות סבתא

ספורט אירובי קל פעמיים בשבוע משפר זיכרון אצל מבוגרים

 שיפור זיכרון למבוגרים עם ספורט אירובי

שכולנו יודעים שלפעילות גופנית יש מגוון רחב של יתרונות בריאות על הגוף, השרירים , כלי הדם ומערכת השלד אך על פי מחקר חדש לפעילות גופנית יש גם השפעה עצומה לטובה על המוח וליתר דיוק על יכולתו ללמוד, להתרכז ולזכור. פעילות גופנית בעיקר אירובית קשורה עם הפחתת דלקת בגוף ובמח (אלצהיימר ודמנציה הם בעיות של דלקת במח). מסתבר שפעילות אירובית מגרה ייצור כלי דם חדשים במוח וכך משפרת את הזיכרון אצל מבוגרים

מחקר שנערך על ידי כתב עת בריטי לרפואת ספורט בחן 86 נשים שהתבקשו לקחת חלק בשיעור אירובי פעמיים בשבוע במשך שישה חודשים. לאחר ששת החודשים הללו נבדקה רמת הזיכרון של הנשים דרך הדמיית המח ולייתר דיוק נבחן איזור ההיפוקמפוס במח אשר אחראי על למידה וזיכרון. אצל מבוגרים שהתעמלו כאמור נפח ההיפוקמפוס במח גדל משמעותית.

מסקנה? כדי לרענן את הזיכרון ולמנוע בעיות זיכרון בגיל המבוגר הקפידו על פעילות גופנית אירובית לפחות פעמיים בשבוע.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • זמן ובריאות טובה תמיד נראות לנו יקרה יותר אחרי שאנו מאבדים אותם

    דניס ווייטלי