תרופות סבתא

שרירים תפוסים: דרכי טיפול לשחרור מהיר של שרירים תפוסים לאחר אימון

שרירים תפוסים: איך לשחרר?: אנשים שמרבים להתעמל מכירים את התופעה: ככל שהאימון צפוף יותר בתדירותו וככל שהם עולים בגיל קשה לגוף שלהם להתאושש משרירים תפוסים וקשה להם יותר לחזור לאימון הבא. האם הגוף שלך אמור להתאושש בכוחות עצמו? כן- אבל למעשה אתה יכול להאיץ את התאוששות השרירים התפוסים על ידי התוודעות לכמה טריקים פשוטים

מתיחות למניעת שרירים תפוסים

יש למתוח ולקרר את השרירים שלך ביסודיות לאחר כל אימון. מתיחות נכונות תעזורנה לך לשמור ולשפר את הגמישות וכן לשפר זרימת דם לרקמת השריר. למה זה כל כך חשוב? כי זרימת דם מוגברת לשרירים התפוסים תאפשר אספקה ​​טובה יותר של דם מחומצן וחומרים מזינים לתאי השריר מופעולה זו כשלעצמה תאיץ את זמן החלמה. מתיחה נכונה היא למעשה חלק חשוב מתהליך האימון – בתחילתו ובסופו

אכילה נכונה לשחרור שרירים תפוסים

אכילה לאחר אימון היא חלק חשוב מההתאוששות לאחר פעילות גופנית. ישנן שתי סיבות לכך:ראשית אתה משתמש במאגרי האנרגיה שלך בזמן הספורט וחשוב לתדלק אותם מחדש ושנית על מנת לבנות שריר יש להגיע למצב של מאזן חנקן חיובי כאשר הדרך הנכונה לעשות זאת היא לצרוך חלבון בשעתיים הסמוכות לאחר האימון. לכן, לאחר אימון גופני במיוחד בעצימות גבוהה נסה לאכול ארוחה בריאה הכוללת פחמימות וחלבונים באיכות גבוהה.

שתיית נוזלים לשחרור שרירים תפוסים

שתיה מספקת היא גם גורם מפתח בזירוז זמן החלמת השרירי התפוס לאחר אימון. ורקמת שריר פעילה עשויה 75 אחוז מים. אם לא תצליח לחדש את המים שאבדו במהלך הספורט אתה חושף עצמך להשפעות ביולוגיות שליליות של התייבשות וקושי לחזור ולהתאמן . במהלך הפעילות הגופנית בעצימות גבוהה יש לשתות כוס מים כל 15-20 דקות ואחר כך להמשיך לשתות מים בהדרגה במשך שש שעות לאחר אימון שיגרתי. שתו מים ולא משקאות אנרגיה- אתם לא באמת יודעים מה מכניסים לכם שם

מנוחה לשחרור שרירים תפוסים

שינה נראית פתרון מובן מאליו לשחרור שרירים תפוסים אבל הרבה מבוגרים חיים היום במצב תמידי של חוסר שינה. למשל שינה של חמש שעות בלילה משנה את היכולת של הגוף להתאושש ולבנות מחדש רקמות שעברו לחץ מהיום הקודם. אדם שישן מספיק וישן שינה איכותית יראה ביצועים טובים יותר בחדר הכושר או על מסלול הריצה מאשר אדם שחוק ומותש.

עבודה על שרירים לסירוגין

כיון ששינה ומנוחה טובה יכולות לעזור להאיץ התאוששות ולהגביר את זרימת דם לרקמות פגועות הקפידו לתת לשרירים שעליהם עבדתם אתמול – מנוחה להיום. לדוגמא, אם ביצעתם תרגול שרירים על פלג גוף תחתון – תנו לרגליים מנוחה ביום שלמחרת ועבדו על הזרועות והכתפיים – ולהיפך.

האם חלבון מי גבינה עוזר להתאוששות שרירים תפוסים?

תוספים כמו אבקת חלבון מי גבינה יכולים לעזור שרירים להתאושש מאותן הסיבות שאכילה לאחר האימון יכולה להאיץ התאוששות. תוספים אלו מספקים חומצות אמינו ("אבני הבניין" של הגוף) לשריר שנפגע ותורמים ליצירת מאזן חנקן חיובי בגוף אשר מאפשר גדילת שריר והתאוששות. שימו לב שיש אנשים אשר רגישים לתוספים חלבון כמו קזאין ועלולים לפתח אליהם אלרגיות. לעיתים אפשר גם בארוחה צמחונית של אורז ועדשים (דגן וקטניה ליצירת חלבון מלא) לתת לגוף את החלבון שהוא זקוק לו לאחר פעילות גופנית

האם עיסוי יכול לשחרר שרירים תפוסים?

עיסוי יכול להיות מועיל, אבל בעיקר למטרה של הפחתת כאבים כתוצאה משרירים מכווצים ותפוסים לאחר אימון. העיסוי עצמו לא משפיע בהכרח על מהירות התאוששות.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • זמן ובריאות טובה תמיד נראות לנו יקרה יותר אחרי שאנו מאבדים אותם

    דניס ווייטלי