תרופות סבתא

טיפול טבעי בעייפות כרונית

עייפות כרונית היא אחד מגזלני המוטיבציה של האדם,  ואף על פי כן בעולם המערבי יש אחוז לא מבוטל של  אנשים אשר מדווחים על עייפות תמידית. הם מתעוררים עייפים והעייפות הזו לא מרפה מהם במהלך כל היום. איך לטפל בעייפות כרונית בלי רופאים ובלי תרופות?

הסיבות לעייפות תמידית יכולות להיות נפשיות (סטרס מתמשך), פיזיות (הפרעות שינה) או מחלות סמויות (כבד לא מתפקד, קנדידה, מחלת הנשיקה). החדשות הטובות הן שישנם כמה דברים שאפשר לעשות כבר עכשיו בבית כדי לטפל בסינדרום של עייפות כרונית. איך לסלק עייפות כרונית בלי תרופות?

איך לטפל בעייפות כרונית בלי רופאים ובלי תרופות?

קפה לטיפול בעייפות כרונית

למרות הדה-לגיטימציה לקפאין (מעודד בריחת סידן, ממכר, מעודד חרדה, מייבש, מגביר גלי חום) האמת ההיא שאין בעיה לצרוך ממנו במתינות. קפאין מצוי בקפה, תה ,תה ירוק, שוקולד - ואם כי הוא עלול לגרום לחרדה, להפרעות שינה או לאוסטרפורזיס וגלי חום אצל נשים בגיל המעבר- יש לו גם תכונות מועילות: הוא מעורר בטווח הקצר, משפר פעילות מנטלית, מחדד את המחשבה, ויש בו שפע של אנטיאוקסידנטים. בשורה התחתונה כדאי להפנים שהסבילות של אנשים לקפה ולהשפעותיו משתנה מאדם אחד לשני. למדו את הגוף שלכם וכיצד הוא מגיב לקפאין- ואם הגוף שלכם סובל אותו - ושתו ממנו במידה מתאימה לכם לסילוק עייפות כרונית

ביצים לעייפות כרונית

ביצה היא תרופת בית עממית שיכולה לסייע לכל אחד שנאבק עם עייפות כרונית. הרציונל הוא שעייפות כרונית לא תוכל להתקיים בתנאי גוף שנהנה מתזונה מאוזנת. גם הביצים עברו השמצה בעבר בגלל רמות הכולסטרול הגבוהות אבל היום כבר מבינים שהן מזון-על לבריאות טובה. ביצים גדושות בדברים טובים כמו ברזל, ויטמין , A חומצה פולית, ריבופלאבין, חומצה פטנטונית, לוטאין ועוד. המינון המומלץ הוא ביצה אחת ליום לשיפור תחושת הערות בגוף

נוזלים כטיפול טבעי לעייפות כרונית

שתו הרבה מים או מיצי פירות טבעיים ללא סוכר. התייבשות או חצי התייבשות גורמים אוטומטית לגוף לחוש תחושה של עייפות. מן הסיבה הזו צריכת קפה /תה / תה ירוק במידה מוגזמת - גורמת בסופו של יום לעייפות דווקא ולא לעוררות. בנוסף קפאין גורם להתייבשות של הגוף ע"י השתנה תכופה.

הפחיתו בפחמימות כדי לשפר את רמת האנרגיה ולמנוע עייפות כרונית

פחמימות (לחמים, דגנים, דברי מאפה, פסטה ,תפוחי אדמה) מעודדים את ייצור הסרוטונין במוח, זהו נוירווטרנסמיטר שמפחית חרדה אבל במקביל גם גורם תחושה של 'זומביות' ונמנום. הפחיתו בצריכת הפחמימות שלכם או שלבו ארוחה פחממתית יחד עם חלבון כיוון שחלבונים נותנים לנו אנרגיה וחוסמים תחושה של עייפות.

גינסנג למניעת עייפות

שורש הגינסנג ידוע כבר אלפי שנים כממריץ ומעלה את רמות האנרגיה בגוף. מדובר בשורש בעל טעם של שוש קירח והוא נפוץ במזרח לטיפול בתחושות עייפות כרונית, חולשה, ותשישות של הגוף. ישנם שני סוגי גינסנג: האסייתי והסיבירי (האסייתי חזק יותר), ושניהם נכנסים לקטגוריה של צמחים אדפטוגנים. המשמעות שהם מסייעים לגוף להתרגל במהירות למתח ולסביבה. המינון המומלץ לגינסנג אסייתי הוא שני גרם ליום למשך תקופה של שישה שבועות. לאחר תקופה זו חובה לעשות הפסקה של שבועיים לפחות, ולחזור לצרוך את המינון הקודם.

מה בין עייפות כרונית להיעדר מטרות?

חלק מן העייפות נגרמת כתוצאה מחוסר פוקוס שלנו על מה באמת חשוב לנו בחיים. ומה לעשות, בעולם המערבי אנו מופגזים באינפורמציה שממסכת את מטרותינו האמיתיות. קחו לעצמכם זמן להאט את הקצב, להתרגע,לעשות מדיטציה. שמעו מוזיקה מרגיעה וחשבו באופן חד על המטרות האמיתיות שלכם בחיים. מדהים עד כמה מחשבה מפוקסת כזו כשלעצמה משמרת אנרגיה וממריצה אתכם.

פעילות אירובית: לעייף את הגוף כדי להילחם בעייפות

ברפואה הסינית המסורתית חל איסור מוחלט להתאמן עד כדי הבאת הגוף למצב של תשישות. עם זאת פעילות אירובית של שלושת רבעי שעה לפחות ארבע פעמים בשבוע (הליכה, ריצה, ריקוד, אמנויות לחימה) היא בעלת יתרון בהפגת עייפות כרונית ויש לה גם יתרון נוסף בהיבט הזה של הורדת עייפות: הפחתת משקל. השלה של קילוגרמים בודדים בלבד גורמת לנו להתעייף יותר לאט: הלב עובד פחות כדי להזין את כל השומנים והגוף מתפקד ביתר יעילות.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • המוות תופס באוזני ולוחש בה. "חיה" - הוא אומר, "אני מגיע..."

    וירגיליוס