תרופות סבתא

תזונה אינטגרטיבית

תזונה אינטגרטיבית: מסע בין שיטות התזונה השונות למציאת השילוב המיטבי לגוף ולנפש שלך

המחבר: ג'ושוע רוזנטל

עריכה מדעית: זהר צמח וילסון

הוצאת פוקוס, 2011, 289 עמ'

ייחודיותו של הספר: "להשביע את הרעב לבריאות ולאושר"

בניגוד לשלל ספרי התזונה המציעים לנו דיאטות שונות ומשכנעות בטיעוניהן, ומתוך כך מציגות לנו תפריט מפורט, רוזנטל מאמין בגישה אינטגרטיבית לחיים.

מה מדוע ומתי אנו אוכלים?

מזון אינו רק אוכל ולפיכך לשיפור התזונה יש להתבונן במרכיבים שונים בחיים שמשפיעים על הבחירות הקולינריות שלנו, על גודלה של הצלחת שלנו ועל שביעות הקיבה שלנו. רוזנטל לא רק מלמד, אלא אף מאמן אותנו ע"י שאלות קריטיות על: חיי החברה שלנו, הקשרים בחיינו, הפעילות הגופנית והעבודה. כמה התחומים הללו מלאים ומספקים אותנו? את כולם יחד יש לתרום למען שיפור הבריאות והפקת ה'צוף' המקסימלי מהחיים.

כל הדיאטות בספר אחד: עקרונות וביקורת

רוזנטל לא מותיר אותנו אבודים עם הקשב לגוף, אלא אף פורש בפנינו שלל דיאטות מרחבי העולם, תוך לימוד העקרונות המנחים כל שיטת תזונה. מתוך כך לומדים הקוראים לזקק את עקרונות התזונה הבסיסיים ולבנות באופן עצמאי את תפריטם.

הספר תזונה אינטגרטיבית פורש בפני קוראיו דיאטות תזונה שונות מהמזרח ועד למערב:

  • · הדיאטה האיורוודית מהודו
  • · הדיאטה הסינית
  • · תזונה מקרוביוטית
  • · דיאטת עשירת פחמימות
  • · דיאטת אטקינס
  • · דיאטת הזון (Zone Diet The)
  • · דיאטת סאות' ביץ' (דיאטת החוף הדרומי)
  • · דיאטה לפי סוג דם
  • · דיאטת סאלי פאלון
  • · דיאטת המזונות החיים (Raw Food Diet)
  • · דיאטת הMaster Cleanser
  • · דיאטת החיים הארוכים
  • · דיאטות הדנ"א/ נוטריגנומיקה

תכנית התזונה האינטגרטיבית- 12 צעדים לבריאות

  • שתו יותר מים
  • התאמנו בבישול
  • הגבירו את צריכת הדגנים המלאים
  • אכלו כמות גדולה יותר של ירקות מתוקים
  • הגדילו את צריכתם של ירקות עליים ירוקים
  • עשו ניסיונות עם חלבונים
  • המעיטו באכילות בשרף מוצרי חלב, סוכר, ג'אנק פוד מלאכותי עתיר כימיקלים, והפחיתו את צריכת הקפה, האלכוהול והטבק
  • פתחו הרגלים קלים ואמינים שיזינו את גופכם
  • נהלו קשרים בריאים שיועילו לכם
  • מצאו פעילות גופנית מהנה ובצעו אותה באופן סדיר
  • מצאו עבודה שאתם אוהבים, או נסו לאהוב את עבודתכם
  • סגלו תרגול רוחני

תשוקות למזון

משתוקקים למתוק? חייבים מלוח ודחוף? ואולי התשוקה היא למרקם מסוים- פריך או רך, מזון רטוב או יבש? מה לעשות לגבי אותן תשוקות, וכיצד ללמוד להקשיב לתשוקות (שהן צרכי הגוף) תוך כדי בחירת מזונות בריאים. למשל, אם יש לנו צורך במשהו פריך ומלוח, במקום לבחור בצ'יפס, נוכל לבחור בצ'יפס בטטות עם כרוב כבוש אשר אף מועיל למעיים!

"אין מזונות אסורים מלבד אלה שגופכם מורה לכם שלא לאכול"

לימה אושאווה

הפילוסופיה של הספר: גישה עדינה ופרקטית

נראה כי כוחו של הספר טמון בכך שעונה על שורש הבעיה. כל מי שמחפש פתרון קונקרטי ומוחלט של תפריט תזונה ממוקדים, לרוב חוטא בראיה מאד מוגבלת שהחיים צבועים בשחור לבן.

מתוך כך, מספר לנו רוזנטל על הדיאטה שהוא מציע והיא כזו:

דיאטת ה90-10 של ג'ושוע רוזנטל

במשך 90 אחוז מהזמן יש לאכול מה שבריא לנו וב10% מה שמחשק. העיקרון שעומד מאחוריה היא שאנחנו בנ"א, ו"פחדים ואשמה בנוגע למזון אינם רגשות בריאים. תשוקות למזון הן הזדמנות להקשיב

לגוף ולסגל לעצמנו הרגלי בריאות חדשים".

על ג'ושוע רוזנטל: מייסד המכון לתזונה אינטגרטיבית

ג'ושוע רוזנטל הוא המייסד והמנהל של המכון לתזונה אינטגרטיבית בניו יורק, ביה"ס הגדול בעולם להכשרת מטפלים בתזונה הוליסטית. בנוסף, הוא מטפל מנוסה למעלה מ25 שנה עם נסיון בתזונה הוראה ואימון אישי.

בונוס: בסוף הספר כ100 עמ' של מתכונים בריאים הכולל הצעות לארוחות בוקר, שימוש מגוון בטופו, אצות, חטיפים פיקנטים וקינוחים.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • עליצות הא הרכיב המרכזי של כל בריאות טובה

    ארתור מרפי