תרופות סבתא

איך לטפח יציבות רגשית וקור רוח?

אנשים יציבים נפשית, אנשים שקולים , קרי רוח ומאוזנים תמיד מהוים מקור למשיכה ולהערצה. אנחנו רוצים להידמות להם ובעיקר ללמוד להתנהל נכון יותר – בשוויון נפש וביציבות רגשית, להקשיב בצורה רגועה, ולהיתפס בעיני עצמנו כבעלי בטחון עצמי ומתוחכמים. גם מול חרדות קשות, מתח נפשי מתמשך הכלי הזה של קור רוח ושוויון נפש (לא אדישות) מאד שימושי. איך לטפח יציבות רגשית וקור רוח?

נשימות עמוקות ליציבות נפשית

נשום עמוק. אם הנשימה שלך מהירה וקצרה, סביר להניח שאתה מרגיש לחוץ, מודאג, כועס או מוטרד- רגשות הפוכים מיציבות רגשית. האט את הנשימה שלך והתמקד באוויר שנכנס ויוצא פנימה והחוצה באיטיות. התמקדות בנשימה יכולה לאפשר לך לשחרר את הרגשות שמחבלים בקור הרוח שלך. אחרי כמה דקות גם אנשים לחוצים במיוחד ירגישות נינוחים ומיושבים יותר

קשר עין מעידה על יציבות נפשית ורגשית

אדם שמתבונן לאנשים בעיניים מדגים ביטחון שאין לטעות בו. שמירה על קשר עין פותחת תקשורת שהולכת עמוק יותר מאשר סתם מילים. יתר על כן מבט בעיניים לאנשים ם בזמן שהם מדברים איתך נותן את הרושם שאתה באמת מתעניין במה שיש להם לומר.

יציבה טובה כמפתח ליציבות רגשית ובטחון פנימי

הדרך בה אתה מציג את עצמך לעולם באה לידי ביטוי באופן שבו אתה עומד והולך. אם הכתפיים שמוטות קדימה אתה עלול להיראות מדוכא עצוב או ביישן. אבל מה אכפת לך מהעולם החיצוני? שיפור היציבה משפר בעיקר את את האופן שבו אתה חווה את עצמך ועוזר לך לחוות את עצמך כיציב רגשית ובעל בטחון בעצמך וביכולותיך

יציבות רגשית: לא להתפתל ולזוז בעצבנות

אנשים יציבים נפשית עם קור רוח לא נעים בעצבנות ולא נוטים להתפתל. יש להיות מודע לתנועות שלך, ולנסות להימנע מעוויתות או נענועים מיותרים של הגפיים. זה יהפוך את התנועות שלך חינניות ומכוונות. במיוחד היה מודע למה שאתה עושה עם הידיים שלך. תן רגיעה ושקט לגפיים שלך והעבר את המתח ב'הארקה' לאדמה. אם יש לך בעיה עם עצבנות תנועתית, נסה להתאמן מדי יום על השקטת הגפיים

יציבות נפשית: לא לשפוך את כל מה שיש בלב לפני כל אדם

אדם עם יציבות נפשית מושך תשומת לב ומשווה לעצמו במקביל הילה של מסתורין. זה קורה כי הוא מכיל את רגשותיו ולא ממהר לשפוך הכל כשהוא מדבר. כלל אצבע הוא : אל תגלה את כל מה שעל ליבך כי אז אתה מרוויח לבחור להקשיב. זה כשלעצמו יגרום לאחרים לתהות מה הדבר שאתה שומר בפנים ולכבד את הגבולות שלך.

תרגל מדיטציה לייצור יציבות רגשית

מדיטציה באופן קבוע שומרת על היציבות הרגשית ועל תחושת הבטחון העצמי. ביטחון עצמי מגיע מההשקטה של הקול קטן המנג'ס בתוך הראש שלך למשל הקולות הדיקטטוריים של הביקורת העצמית. אחת הדרכים הטובות ביותר להשקיט את הקול הזה ולהיות יותר נוח עם מי שאתה הוא לעשות מדיטציה. מדיטציה מסייעת גם לשמור על שווי משקל ורגיעה גם במצבים שבהם אנשים אחרים היו נוטים לכעוס. פשוט הניחו למציאות לקרות ולמדו את עצמכם להאמין בתושייתכם. מי שנשאר הגיוני שקול ויציב במצב קשה - מראה לכולם מסביב שהוא מסוגל שלא לתת ללחץ להשתלט עליו ולאבד את עצמו.

שלוות תנועה לייצור יציבות רגשית

השתמש בתנועות עדינות יותר והפעל את הגוף ברכות.כדי לרכוש שלוות תנועה נסה להיות עדין יותר בעת המעברים בתנועה- ולהפוך אותם יותר עגולים ורכים.תנועה כזו משווה מראה יותר נינוח ובטוח. למשל תנועה עדינה של הצבעה על חפץ כלשהו תשתמש בכל כף היד ולא רק באצבע אחת.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם