תרופות סבתא

שיפור זיכרון וריכוז: איך שומרים על המוח מפני אובדן זיכרון?

שיפור זיכרון וריכוז אינם רק משאת נפש של מבוגרים או קשישים שלוקים בהפרעות נוירולוגיות שונות (אלצהיימר, פרקינסון דמנציה ועוד) – אלא גם של צעירים. יותר ויותר אנשים צעירים חשים שהם מאבדים זיכרון לטווח קצר וחשים מודאגים בשל כך. מה הסיבה? לכו תדעו: מתח החיים המודרני, האנטנות הסלולריות, התזונה הלקויה ואורח חיים לא בריא אבל החדשות הטובות הן שניתן לעצור את התהליך ולגרום לשיפור של זיכרון וריכוז. איך עושים את זה?

שיפור זיכרון וריכוז על ידי שינה

מחקר מאוניברסיטת אורגון מראה שאנשים בגיל העמידה או מבוגרים שקיבלו שש עד תשע שעות שינה בלילה חושבים צלול בהיר וחד יותר ביום שלמחרת יחסית לאלו שישנים מעט שעות או סובלים מנדודי שינה. אנשים הישנים פחות משש שעות בלילה קיבלו ציונים קוגניטיביים נמוכים יותר באופן משמעותי בהשוואה לאלו שישנו מספיק וקמו רעננים בבוקר. בעיקר הזיכרון של אלו השתפר משמעותית.

למה שינה תורמת לשיפור זיכרון וריכוז?

אחת סיבות לכך ששנת לילה טובה עובדת על שיפור זיכרון וריכוז היא שהיא פועלת כמערכת פינוי אשפה של המוח. בזמן שינה המח מסיר חומרים רעילים שאחראים לנזקי דמנציה ואלצהיימר.

כורכומין: החומר הטבעי שמנקה את הפלאק במח שאופייני למחלת אלצהיימר

השכיחות של מחלת האלצהיימר בקרב קשישים בהודו נמוך מאד יחסית למערב. הסיבה? הכורכום שההודים אוכלים בתערובת הקארי שלהם . מחקר סינגפורי הוכיח: אלו שאכלו קארי מדי פעם או לעתים קרובות הצליחו להתרכז ולחוות זיכרון טוב יותר לעומת אנשים שרק לעתים רחוקות או אף פעם לא אכלו קארי. הסיבה? הכורכומין עשוי לעזור בניקוי העמילואידים במחלת אלצהיימר. הוא מגביר את המקרופאגים- תאי המערכת החיסונית מסייעים לגוף להילחם בחומרים שזרים לגוף.

כמה כורכום לקחת כדי לשפר זיכרון וריכוז?

מחקרים מצביעים על כך שטקטיקה של לקיחת מינונים נמוכים של כורכום על פני תקופה ארוכה של זמן היא היעילה ביותר. לפיכך כדאי להוסיף כורכום לתזונה היומית שלך בכל מקום אפשרי: בסלט ברטבים במרק או באורז

שמן קוקוס משפר זיכרון וריכוז?

רוב שוחרי בריאות הטבעיים שמעו על שמן קוקוס כדרך להפחתת הסיכון לדמנציה, אלצהיימר ואובדן זיכרון ואף להפוך סימפטומים של סניליות שכבר קיימים.

אצטילכולין: המוליך העצבי שנמצא בחסר יחסי בגיל הזקנה

אצטיל כולין הוא מוליך עצבי שיש להגדיל ככל שאנו מתקרבים או עוברים את גיל העמידה. אם אין בגוף מספיק אצטילכולין הזיכרון והריכוז של האדם נפגמים. מה יכול לסייע לייצור אצטיל כולין? הצמחים הבאים

  • גינקו בילובה
  • בקופה
  • ג'ינסנג,
  • גוטו קולה
  • חומצות שומן אומגה 3

שיפור זיכרון וריכוז על ידי הפחתת מתח נפשי

הפחתת מתח נפשי מורידה את רמת הקורטיזול שהגוף מייצר- ההורמון שמדכא את הזיכרון והריכוז ואף עלול בעקיפין לעודד סוכרת מבוגרים ושומן בטני. קורטיזול עולה עם גיל, והוא מקור עיקרי להידרדרות נפשית או קוגניטיבית שאופיינית לדמנציה אלצהיימר ואובדן הזיכרון.

איך מורידים קורטיזול גבוה ומשפרים קשב וריכוז?

  • מדיטציה היא שיטה מוכחת להפחתת לחץ.
  • תנוחות יוגה בעיקר שוואסנה (תנוחת הגופה) או תנוחות לפנים וקדימה (למשל ג'אנו שירשסנה)
  • פעילות גופנית לא מאומצת כמו יוגה, פלדנקרייז
  • הליכה בטבע - לא מאומצת מדי מספר פעמים בשבוע (תרופה טבעית גם נגד לחץ דם וסרטן השד)
  • נשימות בטניות- להקפיד על נשימה בטנית קצובה לפחות 5 דקות ביום.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • הרופא הנעלה ביותר מונע את המחלה, הרופא הבינוני- מטפל במחלה ממשמשת ובאה, והרופא הנחות - מטפל במחלה קיימת

    אימרה סינית