תרופות סבתא

פעילות גופנית אנאירובית משפרת זיכרון קשב ריכוז וכישורי למידה

איזו פעילות גופנית טובה לשיפור הזיכרון, הקשב והריכוז?

אם אתם מתחילים להיות שכחנים, מתקשים לשבת בשקט להתרכז וללמוד- כדאי לכם לתת את הדעת על מחקר חדש שנראה כי ניתן לשפר את הזיכרון באופן משמעותי על ידי תרגילי התנגדות וכח.

אם בעבר סברו כי פעילות אירובית כמו שחיה ריצה או הליכה משפרת את זרימת הדם גם למח ומשפרת זיכרון וכירוי למידה הרי שהיום נמצא קשר הדוק שמצביע כי דווקא פעילות גופנית המבוססת על משקל כח והתנגדות(התעמלות אנאירובית ) היא זו שמשפיעה יותר על המח בעיקר בהיבטים של זיכרון, שיפור טווח הריכוז, העלאת הקשב ושיפור מיומנויות למידה

מחקר חדש שנערך על קבוצת אנשים בוגרים הציג בפניהם כ 20 תמונות ואחר כך ביקר מהם לערוך במשך ימים ספורים תרגילי כח על השריר הארבע ראשי בירך הקדמית - לעומתם התמונות הוצגו גם לקבוצה שניה שעשן את התרגיל באופן פסיבי ללא הפעלת כח והתנגדות. לאחר מספר ימים האנשים בקבוצה הראשונה זכרו הרבה יותר תמונות יחסית לקבוצה השניה. מחקר זה תומך גם במחקרים אחרים שנערכו על בעלי חיים והוכיחו כי תרגילי כח והתנגדות מועילים לא רק לבניית שריר ושלד אלא גם לשיפור הזיכרון.

המסקנה?

החוקרים ממליצים לאנשים או סטודנטים שעומדים לפני משימת לימוד או כל משימה אחרת הדורשת זיכרון ריכוז וקשב לערוך סדרה של תרגילי סקוואט (תרגילים שעובדים על שרירי הירך הקדמי) - טרם הם מתיישבים לשולחן ללמוד כדי לשפר את ביצועיהם המנטליים והקוגניטיביים
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • "כאשר העושר אובד - שום דבר לא אובד,

    כאשר הבריאות אובדת- משהו אובד,

     כאשר האופי אובד - הכל אבוד!"

    בילי גרהם