תרופות סבתא

יוד

מחסור ביוד נקשר אוטומטית עם שיבושים במערכת ההורמונאלית במיוחד בכל הנוגע לבלוטת התריס. בלוטת התריס היא זו שמייצרת את  הורמוני בלוטת התריס כאשר יוד מהווה מינרל קורט חיוני לבלוטת התריס לתפקד כראוי.  אלו מזונות עשירים ביוד?

אכילת מזונות עשירים ביוד מבטיחים לבלוטת התריס היכולת לנהל את קצב חילוף החומרים, לטפל בניקוי רעלים, בצמיחה גדילה והתפתחות.

מחסור ביוד ובעיות בריאות

מחקרים רבים הראו כי חוסר יוד בתזונה עלול לגרום לא רק להגדלה של בלוטת התריס אלא גם לעייפות, חולשה של מערכת החיסון, חילוף חומרים איטי והשמנה, אוטיזם, עלייה לא מבוקרת במשקל למרות שעושים דיאטת הרזיה ואפילו לבעיות נפשיות כגון חרדה מחשבות טורדניות ודיכאון.

מינונים יומיים מומלצים של יוד

החדשות טובות הן שיש הרבה מאכלים ומזונות עם יוד שקל לשלב בתזונה היומית. יש לדעת כי הצריכה היומית המומלצת (RDA) של יוד היא 150 מיקרוגרם לאנשים מעל גיל 14. ה RDA לילדים בגילאי 1-8 עומד על 90 מיקרוגרם מדי יום, ולגילאי 9-13 המינון היומי הנחוץ הוא 120 מיקרוגרם מדי יום. לנשים בהריון מומלץ לקבל בתזונה 290 מיקרוגרם יוד מדי יום.

מזונות עשירים ביוד:

ירקות ים ואצות מכילים שפע של יוד

האוקיינוס מאחסן מזונות עתירי יוד במיוחד בולטים בהם אצות ים מסוג היזיקי קלפ ארמה וקומבו. די במנה אחת של אצות כדי לספק הרבה מעבר לנדרש. כף אצות ים מכילה כ 2000 מיקרוגרם יוד

חמוציות מקור מזון נפלא ליוד

פירות יער אלו עשירים בנוגדי חמצון אבל גם ביוד. 4 גרם של חמוציות מכילים כארבע מאות מיקרוגרם של יוד. יש לקנות פירות יער אורגניים טריים או לשתות מיץ חמוציות.

יוגורט פרוביוטי טבעי מהווה מקור ליוד

יוגורט הוא מקור מזון מצוין ליוד. מנה אחת מעניק מחצית מהכמות היומית הנדרשת. כוס יוגורט מכילה כ -90 מיקרוגרם של יוד.

שעועית כמקור ליוד

שעועית מהווה גם היא מקור מזון גדול של יוד. כוס שעועית מכילה 64 מיקרוגרם של יוד.

תותים כמקור ליוד

מנת תותי שדה מספקת כ 10% מתצרוכת היוד שנדרשת לאדם ביום. כוס אחת של תותים טריים תעניק כ 13 מיקרו גרם יוד. נסו לקנות תותים טריים אורגניים בלבד.

מלח הימלאיה כמקור ליוד

מלח טבעי אפור מהווה מקור מצוין ליוד באופן טבעי כאשר מלח שולחן רגיל רק מועשר ביוד מבחוץ ובנוסף מכיל חומרים מעובדים באופן כימי. גרם של מלח ההימלאיה מכיל כ 500 מיקרוגרם יוד.

תפוחי אדמה: מקור ליוד במזון

בממלכת הצומח תפוחי אדמה מהווים אחד מהמקורות העשירים ביותר של יוד בתנאי שאתם אוכלים אותו עם הקליפה. תפוח אדמה אפוי בגודל בינוני מחזיק 60 מיקרוגרם של יוד.

תוספי תזונה כמקור ליוד

מזון ולא תוספי תזונה צריך להוות את המקור לויטמינים ולמינרלים אבל ניתן לקחת תוסף תזונה של יוד במקרים של חסר. ישנם סוגים רבים אבל הקפידו על זן שמאפשר לגוף להפוך את התוסף ליודידים שהם הצורה הנספגת של היוד בגוף.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • היעד שלנו אף פעם אינו  "מקום חדש" אלא  דרך חדשה לראות את הדברים

    הנרי מילר