תרופות סבתא

אלצהיימר: דרכי מניעה

 

יש אנשים שהסרט "עדיין אליס" סיפורה של מדענית עם אלצהיימר בגיל צעיר שינה את חייהם. רק  המחשבה לאבד את הדעת עם השנים מפחית, מבעית וממריץ אותם לחפש דרכי פעולה למניעת אלצהיימר. בנוסף דומה שעם עליית בנכשירים סלולריים וההתפרצות של אנטנות סלולריות על כל במה ותחת כל עץ רענן יותר ויותר אנשים מתחילים לסבול מאלצהיימר בגיל צעיר- כלומר תסמינים של שכחה מתחילים להופיע בגיל צעיר יותר. מה ניתן לעשות כבר עכשיו כדי להאט או למנוע אלצהיימר שהיא בעצמם הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה?

 

אלצהיימר וגנטיקה

קיים גן שמוכר בשמו ApoE4 אשר הופעתו הופך את האדם בעל סיכון להופעת מחלת אלצהיימר.אנשים שנושאים את הגם הזה מהווים למעשה פצצת זמן מהלכת להתפרצות תסמיני אלצהיימר אבל למרות שהגנים משפיעים במידה רבה על הסבירות לקבל מחלת אלצהיימר, חוקרים מאמינים היום כי כבר בגיל העמידה גורמים כמו תזונה, פעילות גופנית ומנטלית יכולים לשחק חלק גדול במניעת התפרצותה.

מהם דרכי הפעולה למניעת אלצהיימר?

מניעת אלצהיימר ומצב הרגליים

בדקו את הקרסוליים שלכם. זרימת דם נמוכה בכף הרגל היא רמז לצרות עתידיות בעלייץ הגג שלכם כלומר במוח. בדיקה פשוטה זו ששוללת בצקות יכולה ללמד על המצב הקוגניטיבי וכן על הסבירות לאירוע מוחי אלצהייר או דמנציה. למה? כי בריאות כלי דם דומה בכל הגוף. עורקים סתומים וזרימת דם לקויה בכפות הרגליים יכולה ללמד על טרשת עורקים בכלי דם במוח.

הבדיקה הנכונה יותר היא בדיקת אולטרסאונד ומדידת לחץ דם שמשווה את לחץ הדם בקרסול שלך עם לחץ הדם ביד שלך.

מניעת אלצהיימר- אכלו מזונות עשירים בנוגדי חמצון

מזונות מסוימים יכולים להחדיר למוח נוגדי חמצון שיכולים להאט את הידרדרות הזיכרון ולסייע במניעת מחלת האלצהיימר. בהקשר זה כל הפירות והירקות הם הבחירה המושכלת כאשר מובילים בהם פטל, ענבים ואוכמניות.

מניעת אלצהיימר עם הימנעות משומנים גרועים

סוג השומן שאתם אוכלים משנה את תפקוד המוח לטוב או לרע. כדי למנוע אלצהיימר יש להתרחק משומנים רוויים שחומקים את תאי מוח . כמו כן יש לקצץ במזונות מטוגנים בשמן עמוק.

מניעת אלצהיימר עם למידה חדשה

המוח מתחיל להתכווץ כאשר מגיעים כבר 40 אבל אתה יכול להגדיל את גודל של המוח באמצעות למידה וגירוי קוגניטיבי מתמיד

קקאו למניעת אלצהיימר

קקאו מכיל ריכוזים גבוהים של נוגדי חמצון הנקראים פלבנואידים שהם בעלי מאפייני הגנה על המוח.

מניעת אלצהיימר ונוכחות אסטרוגן בגוף

שישים שמונה אחוזים מחולי אלצהיימר הן נשים. הסיבה ככל הנראה קשורה לירידת ההורמון אסטרוגן באמצע החיים. אסטרוגן הוא הורמון מגביר זיכרון.

מניעת אלצהיימר עם העלאת הכולסטרול הטוב

HDL הוא הכולסטרול הטוב ונוכחות שלו לא רק מגינה מפני מחלות לב אלא גם מפני בעיות מוחיות כמו אלצהיימר. הוא פועל כנוגד דלקת ומפחית נזק מוחי. הדרכים להגביר רמות כולסטרול טוב כוללות פעילות גופנית, שתיית כמויות מתונות של אלכוהול וירידה במשקל.

קפה למניעת אלצהיימר

קפה הוא חומר שנוי במחלוקת אצל אנשים שסובלים מחרדה אבל יש עדויות שהקפה מעולה נגד הזדקנות המוח כיון שהוא מסייע לחסום את ההשפעות השליליות של הכולסטרול במוח והוא מקצץ בסיכונים של מחלות כמו שבץ, דיכאון וסוכרת, כל המקדמים של דמנציה

תת-משקל הוא אחד מהגורמים לדמנציה

ירידה במשקל לאחר גיל 60 כאשר אין לה סיבה ברורה עשויה להיות תסמין למחלת האלצהיימר. מחקר הראה כי נשים עם המחלה התחילו לרדת במשקל באופן בלתי מוסבר לפחות עשר שנים לפני שהאלצהיימר אובחן

יין אדום למניעת אלצהיימר

כוסית יין אדום עשויה לעזור לעכב דמנציה. יש חוקרים הסבורים כי אלכוהול הוא חומר אנטי דלקתי שמעלה את רמות כולסטרול הטוב ובנוסף נוגדי החמצון הגבוהים ביין האדום הופכים אותו פונטנטי במניעת אלצהיימר

תסמינים מוקדמים של אלצהיימר

הכירו את הסימנים המוקדמים של מחלת אלצהיימר:

בעיות זיכרון אינן הסימן הראשון אלא יותר סימנים של בעיות התמצאות במרחב ושיפוט לא נכון של מרחקים ועומקים.

איבוד חוש ריח ותסמינים נוספים של אלצהיימר

גם אובדן חוש ריח הוא תסמין מוקדם למחלת אלצהיימר. סימפטום אחר הוא כאשר אדם שואל את אותה השאלה שוב ושוב או כאשר הוא מניח חפצים כמו מפתחות חפצים במקומות מוזרים כמו למשל בארון הבגדים או במזווה

דיאטה ים תיכונית למניעת אלצהיימר

מחקרים מצאו באופן עקבי כי מה שתושבי אגן הים התיכון אוכלים הוא באמת מזון מעולה למוח. תזונה זו עשירה בירקות עליים ירוקים, דגים, פירות, אגוזים, קטניות, שמן זית וקצת יין

השמנת יתר והסיכון לאלצהיימר

למוח שלך אכפת אם אתה שמן. מחקר הראה כי אנשים שמנים מאופיינים במח קטן יותר מה שמגדיל סיכונים לאלצהיימר. יתר על כן, הצטמקות המוח אצל אנשים שמנים קורית באיזורי המח אשר מופקד על תכנון, זיכרון לטווח ארוך, תשומת לב, ריכוז ושליטה של ​​התנועה.

מניעת אלצהיימר עם שנת לילה טובה

חוסר שינה הוא רעל קטלני לתאי המוח. שינה טובה היא תרופת פלא שעוזרת לסלק עמילואידים (רעלן מוח) שאופייניים לחולי אלצהיימר. זה פועל גם באופן עקיף. שינה לא מספקת בלילה קשורה עם שומן בטני מה שגורם לסוכרת והשמנת יתר שעלולות להוביל לאלצהיימר.

ניהול מתח נפשי למניעת אלצהיימר

כאשר אתה נמצא תחת לחץ נפשי הגוף מפרש קורטיזול ואדרנלין ולאורך זמן אלו יכולים להרוס תאי מוח ולדכא את צמיחה של תאים חדשים. כך למשלן אירוע טראומתי פתאומי כמו מות של קרוב עלולים לקדם מתח נפשי ממושך ודמנציה. בהקשר זה מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי או ללמוד טכניקות טיפוליות להרפיה והפגת מתחים

מניעת אלצהיימר עם חניכיים בריאות

חניכיים חולות עלולות להרעיל את המוח. אנשים עם בעיות שיניים ומחלות חניכיים נוטים לקבל ציונים נמוכים יותר במבחני זיכרון וקוגניציה. זיהום חניכיים מייצר תוצרי לוואי דלקתיים שמגיעים אל אזורים במוח המעורבים באובדן זיכרון. המסקנה היא כי צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי ומניעת מחלות חניכיים עשויות לשמר לא רק פה בריא אלא גם מוח וזיכרון חד

מניעת אלצהיימר עם ויטמין B12

עם הגיל רמות ויטמין B12 בדם יורדות והסיכוי לאלצהיימר עולה. כמו כן יורדת עם הגיל היכולת לספוג אותו ממזונות ולכן אנשים עלולים ללקות בשכחה דמנציה ואלצהיימר. חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד מצאו כי היעדר כמות מספקת של B12 עלולה להוביל לניוון תאי מוח וליצירת דלקת במח (אלצהיימר)
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • "טפל היטב בגופך. זהו המקום היחידי שבו אתה מוכרח לגור"

    ג'ים רוהן