תרופות סבתא

נדודי שינה: פתרונות

פתרונות לנדודי שינה: נדודי שינה נמנים על אחת מהפרעות השינה השכיחים. כאשר אדם לא יכול לישון כהלכה מו שצריך הוא עלול לללקות בעייפות במשך היום, עייפות כרונית, חוסר יציבות רגשית, דיכאון וחרדה,  זיכרון לקוי, עצבנות, ביצועים ירודים ובטווח הארוך אפילו לליקויים חמורים כמו אלצהיימר ודמנציה. מה ניתן לעשות ואלו פתרונות טבעיים קיימים לנדודי שינה?

נדודי שינה יכולים להיות מופע שנמנה על אחד מארבעה סוגים:נדודי שינה זמניים,נדודי שינה על פני כמה ימים,נדודי שינה שנמשכים שבועות ונדודי שינה כרוניים.אנשים עם הפרעת שינה מתעוררים במיטה בלילה, מתקשים לחזור לישון למרות שהם עדיין עייפים. הם לא מרגישים רעננות גם לאחר שינה או שהם מתעוררים מוקדם מדי בשעות הבוקר ולא יכולים לחזור ולהירדם

גורמים לנדודי שינה

  • עישון
  • שינה על בטן ריקה ורעבה
  • קפאין אחרי 4 בערב
  • הזדקנות
  • דיכאון או חרדה
  • תסמונת הרגל העצבנית
  • סיוטים,
  • כאבי מפרקים,
  • נטילת תרופות,
  • הטלת שתן תכופה למשל עקב סוכרת

יש פתרונות טבעיים לנדודי שינה:

  • נדודי שינה ושתיית חלב

כוס חלב פושר לפני השינה מעניקה אפקט מרדים על הגוף שעוזר לנמנם בקלות. חלב מכיל טריפטופן שממנו מופק הסרוטונין נוירוטרנסמיטר שמספק שינה טובה יותר. ההודים מוסיפים לחלב מעט דבש וקינמון ואף מעסים את הרגלים בעיסה זו כגורם מזרז שינה

זרעי פרג לנדודי שינה

זרע הפרג מהווה מקור טוב למינרלים כמו סידן וכן לויטמינים B קומפלקס. אכילה של כף זרעי פרג לפני עליה למטה לישון יכולה לייצר אפקט הרדמה קלה ולפתור את הבעיה של נדודי שינה.

אגוז מוסקט לנדודי שינה

אגוז מוסקט מרפא נדודי שינה כיון שהוא מכיל חומר בשם myristicin שעובד ככדור הרגעה ומסייע לאפקט של שינה טבעית. ניתן לערבב קמצוץ אבקת אגוז מוסקט עם כפית אחת של מיץ מפירות יער ולשתות 3 פעמים ביום. תרופה טבעית זו משפרת גם מצב רוח ומטפלת בדיכאון קל

תה ירוק: פתרון לנדודי שינה

תה ירוק עשיר בתיאנין המסייע לחרדות ומתח נפשי. שתית תה ירוק 1-2שעתיים לפני השינה יוצר אפקט מרגיע ואפילו מרדים (למרות רכיב הקפאיני שיש בו)

פתרון לנדודי שינה: בננות

בננה מכילה חומרים שעוזרים לשינה טובה יותר כמו מלטונין, טריפטופן, מגנזיום וסרוטונין. הכמות הגבוהה של פחמימות בבננות גורמת לאדם לנמנם והיא אף מעלה את הורמון הלפטין ולכן לאנשים המתקשים לישון מומלץ לאכול בננה לפני השינה.

זרעי אניס – פתרון לנדודי שינה

בשלו כפית אחת של אניס במים רותחים במשך 15 דקות. סננו, הוסיפו דבש וחלב – ושתו כל יום לפני השינה.

פתרון לנדודי שינה: שיבולת שועל

שיבולת שועל עשירה מאד במלטונין שהופך את השינה קלה. לפיכך יש לאכול דייסת שיבולת שועל באופן קבוע כפתרון טבעי לנדודי שינה. ניתן גם לפזר שתי כפות של זרעי פשתן בדייסה לפני השינה.

פתרונות נוספים לנדודי שינה

  • אמבטיה חמה עם שמנים אתריים כמו קמומיל, מליסה, לבנדר ורוזמרין
  • דיקור סיני בנקודות ספציפיות.
  • שקדים- מכילים מגנזיום וטריפטופן
  • דבש- בעל תכונות היפנוטיות ומרגיעות
  • שמן שומשוםמפיג מתח בעצבים ובשרירים ונותן שינה עמוקה.
  • סלרי- מכיל חומר שמדכא הפרשת הורמוני מתח
  • שמן לבנדר - עובד כמו כדור הרגעה
  • תה מזרעי כמון וזעפרן- מכיל תכונות הרגעה קלות

טיפים נוספים לשיפור איכות השינה

וודאו שאתם מקבלים סידן אשלגן וברזל כדי להתמודד עם הפרעות שינה. בנוסף אורכי גל כחולים של הטלפונים הסלולרים מדכאים את הפרשת המלטונין – לפיכך יש להתרחק ממחשב נייד, אייפד, iPod, וטלפונים סלולרים . יש כמו כן להימנע מצפייה בטלוויזיה לפני השינה, להפחית את הצריכה של אלכוהול וקפאין ומנוזלים עודפים חצי שעה לפני השינה






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם