תרופות סבתא

בטן נפוחה

איך אני מורידה בטן נפוחה? אני לא ממש שמנה אבל הבטן שלי נוטה להתנפח וזה הדבר שהכי מפריע לי. הופך אותי עייפה ולתרגית, ומקשה עלי לתפקד או להתעמל. מה עלי לאכול כדי למנוע בטן נפוחה וקשה? האם יש מזונות שכדאי לי להסיר לחלוטין מהתפריט כדי למנוע בטן נפוחה וקשה? (זה גם נראה לא טוב ואני מתביישת הרבה פעמים לצאת החוצה כאשר הבטן שלי נפוחה וקשה)

תשובת מערכת תרופות טבעיות שעובדות

יש אנשים שמנמנים מלאים שחיים בשלום עם המראה שלהם – למעט איזור הקפלים בבטן. שומן בטני או נפיחות בבטן- נחשב אצלם לבעיה אסתיטית שלא לדבר על ההיבטים הבריאותיים וליתר דיוק סיכוני הבריאות שכרוכים בשומן בטני, בצמיגים במותניים ובבטן נפוחה ומשתפלת – מה צריך לאכול כדי לצמצם נפיחות בבטן ושומן בטני?

על נפיחות ושומן בטני

נפיחות בבטן היא מצב שכיח, אך במקרים מסוימים זה יכול להיות איתות לבעיה בריאותית רצינית יותר. כדאי בהקשר זה לראות איש מקצוע כאשר

  • הסימפטומים של נפיחות בבטן לא משתפרים תוך ארבעה ימים
  • אתה סובל מכרונית עצירות, שלשול, בחילה או הקאה.
  • יש לך צרבת, כאב בטן או כאב בפי הטבעת
  • יש לך חום לא מוסבר
  • יש לך דם בשתן

תזונה לשומן בטני ולמניעת נפיחות בבטן – ממה להימנע?

  • מלעיסת מסטיק: כאשר אתה לועס מסטיק, אתה בולע אוויר שנלכד במערכת העיכול וגורם ללחץ, נפיחות והתרחבות הבטן.
  • מזון שמכיל סוכר אלכוהולי: תחליפי סוכר כמו י קסיליטול או מלטיטול, נמצאים לעתים קרובות במוצרים דלי קלוריות אבל מערכת העיכול לא יכולה לספוג את רובם. הם אולי טובים בהקשר של ספירת קלוריות אבל לא כל כך טובים לבטן. הם גורמים לגזים , התנפחות בטן, נפיחות ושלשולים. ולכן יש להימנע מהם.
  • מלח: מים נמשכים לנתרן, ולכן כאשר אתה לוקח פנימה הרבה מזונות מלוחים, אתה באופן זמני אוצר בגוף יותר נוזלים אשר תורמים למראה נפוח ומשקל מים נוסף.
  • פחמימות יתר על המדה: השרירים יודעים לאחסן סוג של פחמימה הנקראת גליקוגן. כל גרם של גליקוגן מאוחסן עם 3 גרם מים. מה שתורם לתחושת נפיחות כללית בגוף
  • ירקות בצורתם הגולמית : ירקות מבושלים קלות מציעים לפעמים חומרים תזונתיים שלא ניתן לקבל מירק גולמי . יותר מכך, ירקות מבושלים תופסים מקום הרבה פחות במערכת העיכול שלך.
  • מזונות מנפחים ומעיקים: מזונות מסוימים יוצרים גזים במערכת העיכול . הימנעו משעועית וקטניות, כרובית, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרוב, בצל, פלפלים ופירות הדר.
  • מאכלים מטוגנים: מזונות שומניים, במיוחד מטוגנים מתעכלים לאט יותר, גורמים לך להרגיש כבד ומנופח.
  • מזונות חריפים: מזונות מתובלים בפלפל שחור, אגוז מוסקט, ציפורן, אבקת צ'ילי, רטבים חמים, בצל, שום, חרדל, צ'ילי הטרי, רוטב ברביקיו, חזרת, קטשופ, רוטב עגבניות או חומץ יכולים לעורר את שחרור החומצה בקיבה, שיכול לגרום לגירוי במעיים ונפיחות.
  • משקאות תוססים: לאן הבועות שלהם הולכים? לבטן שלך!
  • אלכוהול, קפה, תה, קקאו : כל אחד ממשקאות עתירי חומצה אלה יכולים לגרות את ממערכת העיכול שלך והם גורמים לנפיחות.
























אולי יעניין אותך גם