תרופות סבתא

תחושת נפיחות בבטן: מה עושים?

האם אתם שומרים בבטן? יש אנשים שמסתובבים תמיד עם בטן מלאה בגזים. לא משנה מה הם אוכלים התחושה של נפיחות בבטן קבועה אצלם ולעיתים הם מבלבלים אותה עם שומן בטני שכן כאשר הבטן מתנפחת היא נראית ככרס קטנה משתפלת. מהי בדיוק בטן נפוחה, מהם הגורמים לבטן נפוחה? ומה ניתן לעשות כדי לטפל בתחושת נפיחות בבטן  בדרכי טיפול טבעי?

תחושת נפיחות בבטן: התחילו ללעוס היטב

לעיסה טובה ויסודית היא טיפ מס 1 למניעת נפיחות. יש ללעוס את המזון עד שהוא הופק למחית, מעין רסק פירות נוזלי בפה שלך. העיכול מתחיל בפה, ובלי לעיסה נכונה, המזון אינו מתעכל היטב. מזון שמתעכל טוב יותר - פירושו פחות גזים ונפיחות בבטן

נפיחות בבטן? - צרכו מזון נוגד גזים ונוגד נפיחות

אכלו בין השאר זרעי חמניות, שמן פשתן, רסק אגוזי ושקדים ופאפיה. מזונות אלו לצד תבלינים ממשפחת הסוככיים כמו קימל אניס ושומר מונעים מצבי נפיחות בבטן. התבלינים האחרים ממשפחת הסוככים כמו פטרוזיליה ושמיר גם הם סופחים גזים ומונעים התנפחויות בבטן. תבלין אחר שטוב לעיכול הוא הל - קרדמון שההודים משתמשים בו לעיתים בתה המסאלה.

הליכה לטיפול בתחושת נפיחות בבטן

פעילו גופנית נפלאה למעי עצבנו. נסו את זה ותראו את התוצאות המפתיעות. למשל צאו להליכה למשך חמש דקות לאחר ארוחה שעלולה לגרום לכם לנפיחות בבטן. נכון אמנם שלאף אחד אין חשק להוציא לטיול בטן נפוחה וכבדה והכי בא לכם לשקוע בכורסא ולנמנם - אבל הזזת הגוף עוזרת לשחרר אוויר שנלכד במערכת העיכול שלך ותורמת להקלה גדולה על לחץ ונפיחות. שימו לב- יש צורך בלפחות חמש דקות הליכה כדי לעזור להזיז דברים בתוך הבטן ולצמצמם את תחושת הנפיחות בבטן

משקה טבעי לטיפול בתחושת נפיחות בבטן

הנה משקה טבעי שעוזר לתחושת נפיחות בבטן. קחו

  • כפית ג'ינג'ר טרי מגורר
  • מלפפון בינוני, קלוף ופרוס דק
  • לימון בינוני, פרוס דק
  • כמה פרחי בבונג
  • 12 עלי נענע או מנטה
  • מעט חומץ תפוחים אורגני (אם אין לימון)

ערבבו את כל המרכיבים בכד גדול, צננו במקרר והניחו לטעמים להתמזג בלילה.

שתו לאורך כל היום. במשקה זה יש כמה חומרים טבעיים שיודעים לספוח גזים

סובלים מנפיחות בבטן? – אכלו לאט

התחילו לאכול לאט. כאשר אתם אוכלים במהירות, אתם לוגמים לגימות גדולות של אוויר בלי להבין את זה. ככל שהאוויר העודף נלכד במערכת העיכול כך הוא גורם ליתר נפיחות. הרבה פעמים לאנשים עם הפרעות אכילה או אכילה רגשית שאוכלים בבולמוסים ומתנפלים על האוכל מתוך מצבי דחק לחץ או מתח נפשי - יש נפיחות בבטן- ממש מסיבה זו.

סלקו עמילנים מהתפריט ומנעו נפיחות בבטן

ראיתם מה קורה למזון עמילני כשהוא בא במגע עם נוזלים? – הוא מתנפח. אם הבטן שלך מתנפחת לאחר ארוחה עתירות פחמימות כמו פסטה בורקסים ושאר מאפים– יתכן שמזונות עשירים בפחמימות הם הסיבה להתנפחות שלך בבטן. רוב העמילנים, לרבות מזונות כמו תפוחי אדמה, תירס, פסטה, וחיטה משחררים גז בעת הפירוק שלהם במעי הגס. אורז לעומת זאת מכיל עמילן שאינו גורם לגזים- אם כי קליפתו מכילה חומרים כמו לקטנים וחומצה פיטית שעלולים לגרום לבעיות עיכול אחרות וקשיי ספיגה.

נפיחות בבטן בגלל מוצרי חלב ומחסור בלקטאז

אם אי פעם הרגשתם נפוחים ומתפתלים מכאבי בטן אחרי חלב, ייתכן שאתן נמנים על אלו הסובלים מאי סבילות ללקטוז. זה מתרחש אצל אנשים שגופם חסר את היכולת לשבור לפרק ולעכל את סוכר החלב, וכתוצאה מכך מפתחים בעיות עיכול כמו גזים, נפיחות בבטן, התכווצויות ושלשולים. יש גם אנשים שמפתחים עצירות קשה או צואה תקועה בגלל אכילת יתר של מוצרי חלב. נסו מזונות נמוכים בלקטוז או מוצרי חלב ללא לקטוז (כגון חלב אורז וחלב שקדים), או לחילופין ניתן לקחת אנזים לקטאז כדי לעזור לשבור ולפרק לקטוז. יש מי שממליץ על חלב סויה כתחליף חלב, אך מזהיר כי יש אנשים שחווים גזים ונפיחות בבטן מפולי סויה ומוצרי סויה אחרים לרבות טופו וחלב סויה.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • לעולם את תקח את גופך למרפאה כאילו היתה זו 'חנות לתיקונים'. כדי להבריא את גופו - חולה חייב להפנים שרק לו יש אחריות על חייו, גופו ובריאותו .

    קוונטין רגסטיין, פסיכיאטר מאוני' הרווארד