תרופות סבתא

חציל

חציל סגולות בריאות: חצילים נמנים על משפחת הסולניים ואף על פי כן הם עתירי סגולות בריאות. מוזר אם כן שהמלה ההודית לחצילים היא baingan  שמשמעותה "ללא יתרונות" אבל למעשה יש למזון זה אפילו סגולות ריפוי ולחלק מאיתנו כדאי מאד לאכול יותר חצילים! מה חצילים יכולים לעשות כדי לסייע  לך לחיות יותר בריא?

ערכים תזונתיים של חציל

  • לאנמיה: ברזל, סידן ומינרלים אחרים בחצילים יכולים לספק חומרים מזינים חיוניים הנדרשים על ידי הגוף.
  • חצילים מכילים חומרים מזינים צמחיים המשפרים את זרימת דם ומזינים את המוח.
  • לעיכול טוב : חצילים מספקים סיבים המגנים על מערכת העיכול. ולמעשה, צריכה קבועה של חצילים יכולה להגן עליך מפני סרטן מעי גס.
  • חצילים להורדת משקל: חציל הוא דל קלוריות, קלוריות בלבד 35 לכל כוס. הוא אינו מכיל שומן ותכולת הסיבים הגבוהים שלה יכולה לעזור לך להרגיש מלא ולדכא תיאבון מוגזם.
  • במשך מאות שנים, חצילים כבר משמשים לשליטה על סוכרת. מחקר מודרני מאמת את התפקיד הזה, הודות לסיבים הגבוהים ותכולת פחמימות נמוכה של החצילים.
  • לחצילים תפקיד בטיפול למחלות לב פוטנציאליות. מחקרים מראים שהם יכולים להוריד את רמת הכולסטרול "הרע". אבל אתה חייב לבשל אותם בדרך הנכונה כדי לקבל הטבות אלה. חצילים מטוגנים סופגים הרבה שומן, מה שהופך אותם מזיקים לכבד. מוטב לאפות חציל בתנור
  • חצילים עשירים בביופלבונואידים, אשר ידועים ביכולתם לשלוט בלחץ דם גבוה
  • חציל לדילול הדם ולמניעת טרשת עורקים: צריכה קבוע של חצילים מסייעת במניעת קרישי דם ופלאק על העורקים הודות לביופלבונואידים שמחזקים את נימי הדם.
  • חצילים מכילים שורה של ויטמינים ומינרלים כמו תרכובות פנוליות, חומצה קפאינית, חומצה כלורוגנית, ופלבנואידים

חציל כמזון למוח

מחקר על חצילים התמקדו ב: אנתוציאנין או נסונין חומר טבעי שנמצא בעור החצילים והוא נוגד רדיקלים חופשיים – בכך הוא מגן על קרומי התא מפני נזק. במחקרים בבעלי חיים, nasunin נמצא כמגן על השומנים בקרום תאי המוח. קרום תאי מורכב כמעט כולו משומנים שאחראים על הגנה מפני רדיקלים חופשיים מה שמונע נזקים כמו טרשת נפוצה פרקינסון דמנציה ומחלות ניוווניות תאחרות של מערכת העצבים.

חציל עשיר בחומצה כלורוגנית

היתרונות המיוחסים לחומצה כלורוגנית כוללים

  • מניעת מוטציות בתאים ומניעת סרטן
  • אנטי חיידקי
  • מוריד LDL (כולסטרול רע) בדם.

חצילים מגנים על הלב ועל כלי הדם ומורידים כולסטרול גבוה

כאשר חיות מעבדה עם כולסטרול גבוה קיבלו 'מיץ חצילים', הכולסטרול בדמם הופחת באופן משמעותי, דפנות כלי הדם שלהם ההיו יותר נקיים והראו שיפור זרימת דם. יש לדעת כי החומר

Nasunin בחציל קושר אליו ברזל. למרות שברזל הוא חומר מזין חיוני והכרחי להובלת חמצן, תפקוד מערכת חיסון טובה ויצירת קולגן הרי שיותר מדי ברזל בדם הוא לא דבר טוב. ברזל עודף מגביר את הייצור של רדיקלים חופשיים והוא קשור עם סיכון מוגבר למחלת לב וסרטן. נשים במחזור, שמאבדות ברזל בכל חודש בזרימת הווסת שלהן חומקות מסיכון זה אבל נשים לאחר גיל המעבר ולגברים שצוברים ברזל מסוכן – חצילים הם הכרח שכן nasunin מפחית היווצרות של רדיקלים חופשיים על ידי ניטרול הברזל ובנוסף לכל הוא יכול לצמצם את הנזק של רדיקלים חופשיים במפרקים, אשר מהווים גורם עיקרי בדלקת מפרקים שגרונית.

אזהרות לגבי חצילים

חציל וחומצה אוקסלית: חציל הוא בין מספר המזונות המכילים חומצה אוקסלית שכאשר היא נוטה להיות מרוכזת בנוזלי גוף היא עלולה להתגבש ולגרום לבעיות בריאות. מסיבה זו, אנשים עם בעיות קיימות בכליות או בכיס המרה ירצו להימנע מאכילת חצילים. מחקרי מעבדה הראו כי חומצה אוקסלית עלולה גם להפריע לספיגה של סידן מהגוף.

חציל שייך למשפחת הסולניים

חציל הוא אחד הירקות במשפחת הסולניים (Solanaceae), הכוללת פלפל, עגבניות ותפוחי אדמה. הימנעות מהם מראה לעיתים שיפור בתסמיני דלקת פרקים; עם זאת, אין מחקרים מדעיים מבוקרים לאשר תצפיות אלה.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • עליצות הא הרכיב המרכזי של כל בריאות טובה

    ארתור מרפי