תרופות סבתא

מהם תפקידי הגלוטתיון במניעת הזדקנות מואצת והתפתחות מחלות קשות?

גלותטיון תפקידים: מחסור בגלותתיון הוא  המפתח להאצת תהליך ההזדקנות ולהתפתחות מחלות הנובעות מרעילות בגוף. מחלות כמו פרקינסון דמנציה אלצהיימר ומחלות כבד קשורות עם מחסור בנוגד החימצון החזק הזה. מה אתם צריכים לדעת על תפקידי גלוטיון ואיך לייצר ממנו עוד ועוד בגוף? וגם איך ניתן למנוע את ירידת רמות גלוטיון עם ההזדקנות?

תפקידי הגלותטיון : גלוטתיון, נוגד החמצון מספר 1 בגוף.

גלוטתיון הוא נוגד חמצון רב עוצמה המונע נזק לאיברי הגוף, לתאים ושומר על הגוף מרעלים מזיקים וסכנות אחרות שאנו פוגשים בסביבה המודרנית המזוהמת שלנו. גלוטתיון (GSH) הוא פפטיד המורכב משלוש חומצות אמינו, ציסטאין, חומצה גלוטמית, וגליצין. כל שלוש חומצות אמינו אינן חיוניות כלומר הגוף שלנו מסנתז אותן בעצמו.

למה נחוץ לנו גלוטטיון?

לאור זאת נשאלת השאלה: אם הגוף מייצר גלוטתיון משלו, אז למה זה נחוץ לצרוך מזונות התומכים בייצור גלוטתיון? התשובה לכך פשוטה: חמצון שנגרם על ידי תזונה מזינה, סביבה מזוהמת, תרופות לחץ פיזי ונפשי, זיהום אלקטרומגנטי, וקרינה.

למה אנו מזדקנים? – עוד משהו על תפקיד גלוטיון

סטרס חמצוני הוא גורם עיקרי להזדקנות ומחלה. החמצון של כולסטרול הוא למשל השורש של מחלות לב וטרשת עורקים. וכן מחסור בגלוטיון נקשר עם מחלות ניווניות של מערכת העצבים כמו פרקינסון אלצהיימר ודמנציה. גלוטתיון נמצא בכל תא בגוף. ככל שאתה צעיר יותר הגוף שלך מייצר יותר ממנו. עם זאת יש הסברים שונים לרמות גלוטתיון נמוכות

למה הגלותטיון יורד בגוף?

ככל שאנו מתבגרים גלוטתיון יורד. סטרס חמצוני של הסביבה שלנו, הכימיקלים במזון וגורמי לחץ רגשי מורידים רמות גלוטתיון בגוף ובכך פוגעים במערכת החיסונית שלנו וביכולת של הגוף לסלק רעלים. גלוטתיון הוא חומר טבעי חיוני להגנה מפני שלל בעיות בריאות

גלוטטיון מגן על הגוף מפני מחלות

תפקידי הגלוטטיון להגן עלינו מפני מחלות ובעיות רפואיות כמו

1. הזדקנות

2. הפרעות אוטואימוניות

3. סרטן

4. מחלות לב

5. מחלת אלצהיימר

6. דמנציה

אם כן, אין עוררין שיש צורך בגלוטתיון בגוף לא רק לתפקוד תקין של מערכת החיסון, אלא גם לתפקוד אופטימלי. גלוטתיון הוא נוגד חמצון שמסייע גם לפעילות נוגדי חמצון אחרים, כגון ויטמין C ויטמין E, בסילוק של רדיקלים חופשיים.

גלוטטיון מנקה רעלים מהגוף

גלוטתיון ידוע גם כמנקה חזק של תרופות וחומרים מסרטנים. אחד מהמרכיבים המרכיבים את גלוטתיון הוא ציסטאין. N-Acetyl-L-ציסטאין (NAC), נגזרת של ציסטאין, מוכר היטב כטיפול נגד מנת יתר של אקמול בבתי חולים. הוא גם מגן על הכבד מנזק שנגרם על ידי צריכת אלכוהול כרונית.גלוטתיון הוא גורם קריטי בהגנה על אורגניזמים מרעילות ומחלות

איך אתה יכול להעלות את רמות גלוטתיון בגוף שלך?

לאכול מזונות עשירים בגלוטתיון: מזונות עשירים בגלוטתיון הם מזונות עשירים בגופרית כמו ברוקולי, כרובית, כרוב, כרוב, אספרגוס, כרוב, שום, בצל ותרד. ראוי לציין כי בישול מזונות אלה מפחית את תוכן גלוטתיון.

  • מזונות המכילים סלניום, כגון אגוזי ברזיל. סלניום הוא מינרל שמסייע לגוף לייצר גלוטתיון.
  • עשבי תיבול ותבלינים המסייעים למנוע דלדול גלוטתיון. כורכום, הל וקינמון מכילים תרכובות המגבירות את הייצור של גלוטתיון.
  • להפחית את מתח נפשי בחיים: מתח וחרדה כרונית הם גורמים העיקריים לרמות גלוטתיון נמוכה. חשוב לחפש דרכים להפחית את כל לחצי היום: לבלות זמן בחוץ, האזנה למוסיקה, הליכה לטיול, קריאה ומדיטציה
  • ויטמינים שמעלים את תהליך המתילציה בגוף כמו פירידוקסין- ויטמין בי 6

יוגה מעלה גלותטיון ואת תפקידיו בגוף

מחקר משנת 2007 מסתכל על ההשפעות של תרגול יוגה על סטרס חמצוני בגוף. המחקר הראה כי רמת גלוטתיון מופחתת גדלה באופן משמעותי בקבוצת מתרגלי יוגה לאחר השלמת אימון

שתה הרבה מים כדי לסייע לגלוטתיון לפעול

שתייה מרובה של מים בכל יום משחקת תפקיד מרכזי ביכולת הטבעית של הגוף שלנו לטהר את עצמו אך למרבה הצער מקורות המים שלנו מזוהמים בכימיקלים מזיקים כגון תרופות, כלור, אמוניה, פלואוריד ועוד. כימיקלים רעילים במים שאתה שותה יכולים לרוקן רמות גלוטתיון ולהוביל למתח חמצוני ולפגיעה בכבד. שתיית מים מסוננים נקיים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על הגוף שלך מאלפי רעלים ידועים שעשויה להיות נוכחים באספקת המים שלנו.

להגביר גלוטיטיון על ידי הפחתת זיהום אויר בבית

יש להפחית את כמות הכימיקלים בבית שלך. אתה חשוף לכימיקלים מסוכנים בכל יום כגון טריכלורואתילן, בנזן, פורמלדהיד, קסילן וטולואן. זה בא מרהיטים חדשים, משטיחים, מזרונים וחומרי ניקוי למשל. אבל צמחי בית מסוימים יודים לטהר את האויר הביתי. למשל צמח הפילנדנדרום וצמח העכביש.

חסרים תזונתיים מורידים גלותטיון

חסרים תזונתי הנגרמים על ידי תזונה לא נכונה, מזהמים סביבתיים, תרופות ואורח חיים לא בריא יכולים להוביל למתח חמצוני ולירידה ברמות של גלוטתיון. תזונה של מזונות מלאים עשירים ונטילת תוספים בעת הצורך יכולם לעזור להגביר את רמות הגלוטתיון ולנטרל חלק מהגורמים הפוגעים בו.

תוספי גלוטתיון: יש הם צורך?

יש דיון מתמשך בשאלה האם תוספים של גלוטתיון יעילים בהעלאת רמות גלותיון בגוף. יש מי שמאמין כי תוספת גלוטתיון היא לא יעילה כי הוא לא נספג. אפשר לומר את אותו הדבר על מזונות עתירי גלותיון. למעשה התשובה מונחת כמו תמיד במעי. בבריאות של המעי. ולמרבה הצער, רוב המחקרים שנעשו על מבוגרים "בריאים" סטנדרטי של מה מהווה מעי בריא וביכולת הספיגה שלו
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • הפסקתי לרשום תרופות לפציינטים שלי כאשר בחנתי מחדש את התובנה שהטבע הוא המרפא היחידי האמיתי כיון שהוא עושה שימוש במנגנוני ההגנה הטבעיים של הגוף. תפקיד הרופא הוא לשתף פעולה עם תהליך הריפוי של הטבע ולא "להחליף" אותו. והטבע?- מרפא לאט לאט ובמתינות (ממש כמו שעצים גדלים לאט ובהדרגה)- ולא ב"מהירות הבזק" מהיום להיום -  כפי שחלק מיצרני התרופות מבטיחים.

    הנרי ביילר, רופא