תרופות סבתא

דרכי טיפול בעצירות: אמרו "לא" למשלשלים

עצירות זמנית/ עצירות כרונית:  דרכי טיפול- מיליוני דולרים בשנה אנשים מוציאים על חומרים משלשלים ללא מרשם  (OTC) לטיפול בעצירות. עם זאת, עליך לנקוט זהירות רבה בעת שימוש במוצרים כאלה כי יכולים להיות להם תוצאות לוואי שתחמרנה את בעיית פעולת המעיים שלך. אם אתה נאבק עם עצירות, לעתים קרובות אתה יכול למצוא הקלה על ידי ביצוע כמה שינויים פשוטים בתזונה ובאורח חיים שלך. תרופות וחומרים משלשלים חייבים להיות רק מוצא אחרון - אם בכלל.

עצירות זמנית או כרונית: למה לא כדאי להשתמש במשלשלים?

ה- FDA פרסם 13 מקרי מוות (12 מבוגרים וילד אחד) שהתרחשו לאחר שימוש בחומרים משלשלים OTC . המוצרים מכילים מרכיב נתרן השואב את המים לתוך המעי שלך כדי לעזור לרכך את הצואה . עם זאת, אם המשלשלים יכולים להוביל לרמות התייבשות וחריגה של אלקטרוליטים בדם שלך, אשר יכולים לגרום לנזק לכליות, לבעיות לב, ולמוות. בנוסף, יש יותר מ -50 דיווחים על תופעות לוואי חמורות לחומרים משלשלים מלוחים.

ניתן לתקן עצירות בדרכי טיפול טבעי

כיון שעצירות היא בדרך כלל קלה לתיקון באופן טבעי, יש להימנע בכל מחיר מחומרים משלשלים ולהשתמש בהם רק כמוצא אחרון. אם אתה ממש חייב להשתמש במשלשל, וודא שהוא משמש לתקופה קצרה מאוד של זמן.

מה גורם לעצירות?

הסיבה שיש שוק כל כך גדול לחומרים משלשלים היא כי עצירות היא מצב שכיח. הערכה הוא כי עד 19 אחוזים מהאנדים בעולם סובלים מעצירות. זה הופך להיות אפילו יותר נפוץ עם העלייה בגיל, ונשים לעתים קרובות נוטות לקבל עצירות יותר מגברים. אם אתה מעל גיל 65, הסיכון שלך לעצירות עולה באופן משמעותי.

למה להיפטר מהר מעצירות?

פעילות מעיים סדירה מאוד חשובה לבריאות שלך, כי, בלעדיה רעלים מצטברים והם ממוחזרים בדם שלך. אם סילוק הפסולת אינו מלא, הפסולת תתייבש על קירות המעי הגס שלך, תצר את המעבר ואף תגרום להחמרת העצירות הכרונית. עצירות גם עלולה להגדיל את סיכון לחלות בסרטן המעי הגס והיא גם קשורה לדלקת התוספתן.

סיבות נפוצות לעצירות כוללות:

  • משלשלים בשימוש קבוע,
  • מתח נפשי (ביג טיים!)
  • תת פעילות של בלוטת התריס,
  • תסמונת מעי רגיז (IBS),
  • התעלמות מהדחף ללכת. לשירותים (אם אתה באופן עקבי מתעלם הדחף לפעולת מעיים – למשל בגלל שימוש בשירותים ציבוריים - בסופו של דבר אתה עלול להפסיק להרגיש את הדחף)

מהי עצירות ? ההבדל בין רפואה קונבנציונלית לנטורופטיה

בעוד רפואה קונבנציונלית מגדירה עצירות כפחות משניים או שלוש תנועות מעיים בשבוע, הרי על פי הנטורופתיה עליך לוודא שיש לך פעולת מעי אחת ליום, ורצוי אפילו שתיים או שלוש. אם יש לך פעולת מעיים פחות מפעם ליום, אתה צריך לנקוט בצעדים כדי להגדיל את התדירות

שלב מספר אחד לתרופת עצירות: תזונה

אכול יותר ירקות (סיבים). רוב הסיבים שלך צריכים לבוא מירקות ולא מדגנים. דגנים מכילים בפועל חומרים שעלולים לגרום נזק לבריאות שלך. רוב האנשים צריכים למעלה של 32 גרם של סיבים ביום. יש להתמקד בלאכול יותר ירקות, אגוזים וזרעים. כל המזונות הבאים, למשל, מכילים רמות גבוהות של סיבים מסיסים ולא מסיסים

  • ירקות
  • פירות יער
  • זרעי צ'יה
  • ברוקולי וכרוב ניצנים
  • ירקות שורש
  • בצלים
  • בטטה
  • פסיליום
  • שקדים,
  • פשתן,
  • שעועית ירוקה
  • אפונה

מזונות מותססים למניעת עצירות

אם הבטן שלך מלאה בחיידקים פתוגניים ו / או קנדידה (שמרים ופטריות), סיבים עשויים למעשה להחמיר את הסימפטומים שלך, כי הסיבים יזינו חיידקים רעים אלו והם יתרבו על חשבון החיידקים הפרוביוטיים. המפתח לתיקון האיזון בפלורת המעיים הוא להוסיף מזונות מותססים באופן טבעי לתוך הדיאטה שלך, כגון כרוב כבוש (לא מפוסטר), מלפפונים חמוצים, וקפיר. אתה יכול גם להוסיף תוסף פרוביוטי אם אתה חושד שאתה לא מקבל חיידקים מועילים מספיק מהתזונה שלך לבד. פרוביוטיקה הוכחה כעוזרת להקל על עצירות בעיקר אצל נשים בהריון

טיפים נוספים לתיקון עצירות באופן טבעי

  • הימנעו מסידן
  • הימנע ממשככי כאבים נרקוטיים כמו קודאין
  • שימוש במושב המרים את הרגליים
  • הטלת צואה בכריעה. כריעה מרגיעה השרירים של תעלת השופכה שלך, אשר בדרך כלל חוסמת מעט את פי הטבעת כדי לשמור על התאפקות.
  • הסר את כל המקורות של גלוטן מהתפריט שלך (המקורות הנפוצים ביותר הם חיטה, שעורה, שיפון, כוסמין ודגנים אחרים)
  • הימנע ממתיקים מלאכותיים, סוכר עודף (בעיקר פרוקטוז), תוספים כימיים, מונוסודיום גלוטמט, כמויות מוגזמות של קפאין, ומזון מעובד כפי שהם מזיקים לכל פונקציה במערכת העיכול
  • שתה הרבה הרבה מים
  • קבל שפע של פעילות גופנית על בסיס יומי
  • הימנע מתרופות נוגדות דיכאון, נוגדי חומצה (כמו סידן), תרופות ללחץ דם, ותוספי ברזל, כפי שהם יכולים לתרום לעצירות
  • התמודד עם אתגרים רגשיים ולמד לנהל את המתח בחיים. מתח נפשי מצר את כלי הדם של מערכת העיכול ומדכא את פעילותה הטבעית התקינה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • אם אתה מנסה להשיג מטרת בריאות  כלשהי קח בחשבון שתהיינה מהמורות בדרך. אבל, אלן תתן למכשולים הללו לעצור אותך. אם אתה מתנגש בקיר אל תפנה לאחור ותוותר. חפש כל דרך אפשרית לטפס עליו, לעקוף אותו או לחדור דרכו.

    מייקל ג'ורדן, שחקו כדורסל