תרופות סבתא

מדיטציה ובריאות: איך להאט הזדקנות עם תרגול מדיטציה ולמה זה עובד?

מדיטציה ובריאות: המלים מדיטציה ומדיסין (רפואה בשפות לטיניות) באות מאותו שורש ומתחילות מאותן אותיות "מדי". ואכן זוהי דרך פשוטה אחת  להזדקנות טובה ללא מחלות ניווניות קשות כפי שרואים אצל זקנים רבים בעולם המערבי. החוליה שמחברת בינהם היא כל הנושא של מתח נפשי חרדה ודיכאון שמהם כל צרות הבריאות מתחילות. מה צריך לדעת על מתח נפשי, מדיטציה ובריאות?

יש לכם מתח נפשי וחרדה מתהליך ההזדקנות?

מתח נפשי והזדקנות קשורים באופן בלתי נמנע. הזדקנות עצמה יכולה להוביל ליותר מתח נפשי ויותר לחץ נפשיים וזה בתורו, יכול להאיץ את תהליך ההזדקנות. הרבה גברים ונשים מבלים כל כך הרבה זמן בלהשקיע אנרגיה בדאגה וחרדה מההזדקנות וכך הם בעצם מאיצים את התהליך. מתברר שכל מה שאתה צריך להזדקנות טובה בבריאות טובה זה קצת שקט ושלווה.

מדיטציה ובריאות: האמנות והמדע של המדיטציה

האמנות של המדיטציה כבר ידועה במשך מאות שנים כאמצעי להקלת לחץ נפשי ולקידום רגיעה ושלווה פנימית. אם אנחנו יכולים לשלוט בתגובת המתח (מתח נפשי) של הגוף, אנחנו יכולים לעצב את היכולת של הגוף שלנו להזדקן טוב יותר.

מדיטציה: גוף בריא נובע מנפש שלווה ובריאה

במילים אחרות, שינוי המצב נפשי שלך יכול לשנות את המצב של הגוף. זו הסיבה שמדיטציה היא אחד מסודות הבריאות הקלים והזולים ביותר לאנטי אייג'ינג. המפתח להזדקנות טובה ותחושה של מעיין נעורים בגיל מבוגר נעשית על ידי ניקוי הראש שלך באמצעות מדיטציה. למה מדיטציה מקדמת בריאות וזקנה טובה? הנה כמה סיבות עיקריות מדוע מדיטציה היא התשובה להזדקנות טובה

מדיטציה בריאות וייצור מלטונין

מדיטציה הוכחה כמגבירה את הרמה של ההורמון המלטונין בגוף שלך. מלטונין הוא מה מסדיר את השעון הפנימי של הגוף שלך, מה שאומר שזה עוזר לווסת את מחזור השינה. המוח באופן טבעי מפריש מלטונין יותר כאשר החדר חשוך לעומת כאשר יש בו אור. כמו הורמונים אחרים, ייצור מלטונין יורד עם הגיל. מדיטציה משפרת את ייצור המלטונין, אשר משפיע על שינה טובה עמוקה ואיכותית, וזה טוב מאד להזדקנות טובה. למה? כי כשאתה נח כראוי, אתה מסוגל טוב יותר לטפח אמצעים אחרים של הזדקנות טובה: כושר גופני, ותזונה.

מלטונין- לא רק לשינה טובה

ההורמון מלטונין לא רק טוב להסדרת שינה. הורמון זה קריטי להזדקנות בריאה גם בגלל התכונות נוגדות החמצון שלו. מחקרים הראו כי רמות מוגברות של מלטונין יכול להגן מפני נזק של רדיקלים חופשיים, מונע מחלות לב, מווסת רמות סוכר בדם, ומקדם לחץ דם נמוך. מלטונין גם הוכח להיות מועיל בטיפול ומניעה של מחלה קשה כמו סרטן. בגלל שרמת המלטונין יורדת באופן טבעי ככל שמתבגרים, הגדלתו באמצעות מדיטציה יכול לעזור לשפר את הבריאות הכללית שלך, ולכן להבטיח שאתה מזדקן היטב.

מדיטציה בריאות וDHEA

מדיטציה גם מגבירה את הייצור של Dehydroepiandrosterone (DHEA), הורמון אחר המשפיע על ההזדקנות. רמות נמוכות של DHEA בגוף נקשרו למספר מחלות הקשורות לגיל, כגון מחלות לב, אוסטאופורוזיס, והפרעות במערכת חיסונית. DHEA יכול להיות גם יעיל לשיפור צפיפות עצם (אשר יכול למנוע אוסטאופורוזיס), כמו גם שיפור מראה העור על ידי הגדלת עובי והפחתת הנראות של כתמי גיל ופיגמנטציה בפנים. כמו מלטונין, DHEA יורד עם הגיל. החדשות הטובות: מדיטציה מעלה את רמות ה- DHEA, וכפי שאנו יודעים כיום זה משפיע לטובה על תהליך ההזדקנות.

מדיטציה בריאות וקורטיזול

כשאתה לחוץ כשאתה בחרדה דיכאון או מתח נפשי הגוף משחרר הורמון הנקרא קורטיזול - ככל שאתה לחוץ, כך אתה מייצר יותר קורטיזול. יותר מדי מהורמון זה יכול להיות מזיק לבריאות. רמות גבוהות מדי ורציפות של קורטיזול קושרו למספר מחלות כמו

  • רמות סוכר בדם לא מאוזנות,
  • ירידה בצפיפות עצם,
  • ירידה ברקמת שריר,
  • לחץ דם גבוה,
  • מערכת חיסון חלשה.

מדיטציה יכולה להפחית באופן משמעותי את רמות הקורטיזול שלך על ידי תגובת ההרפיה של הגוף שלך בזמן המדיטציה.

מדיטציה ובריאות: איך עושים מדיטציה?

אם אתה מעוניין לתרגל מדיטציה, יש להתחיל על ידי מציאת מרחב שקט; זה אומר שאתה סוגר את הטלפון הסלולרי שלך, המחשב וכל הסחות דעת אחרות. יש לשבת בתנוחה נוחה ולמקד את דעתך על אובייקט כלשהו, כמו תמונה על הקיר או מקום על הרצפה. יש להתרכז בנשימה שלך:להרגיש את האוויר דרך הנחיריים, למלא את הריאות ולהתמקד בנשיפה לאט. אם יש לך קשה להתרכז נסה לספור הנשימות שלך - ולספור לאט את משך הנשיפה. התחל עם 4-5 דקות. נסה בהדרגה להגדיל לפחות ל 20 דקות של מדיטציה פעמיים ביום. קל יותר להתחייב לזה אם אתה עושה את זה בערך באותו הזמן בכל יום כריטואל- למשל הדבר הראשון בבוקר או לפני השינה.
























אולי יעניין אותך גם