תרופות סבתא

לחץ תוך עיני גבוה: איך לטפל?

ברצוני לברר לגבי לחץ  תוך  עיני- או גלאוקומה , מה יכול להוריד את הלחץ התוך עיני בנוסף לטיפות. מה ניתן לעשות באופן טבעי  ומה ניתן לעשות כדי למנוע התדרדרות?

לחץ תוך עיני -גלאוקומה (ברקית)

גלאוקומה הוא מצב בריאותי שמגיע בהדרגה ומבלי שתרגיש ולכן מכונה לעתים "הגנב השקט של הראיה." כשהמחלה נמצאת בשלב מתקדם נגרם כבר נזק בלתי הפיך לראיה. מסיבה זו כל כך חשוב לנקוט בצעדים כדי להגן על הראיה שלך, גם אם הראייה שלך כרגע נורמלית פחות או יותר

גורמים לגלאוקמה: מה גורם לגלאוקומה?

הסיבות הגורמות לגלאוקומה אינן מובנות לחלוטין אך הנזק שהמחלה עושה לעצב הראייה שלך קשורה ללחץ מוגבר בעין. הלחץ בדרך כלל מגיע מהצטברות של הנוזל המימי שנמצא באופן טבעי בגלגל העין שלך.בעין בריאה, הנוזל מנוקז באופן קבוע, אך באנשים עם גלאוקומה מערכת הניקוז אינה פועלת כהלכה. כך הנוזל מצטבר בהדרגה בעיניים שלך, גורם ללחץ מוגבר ולאורך זמן, הלחץ המוגבר גורם לסיבי עצב הראיה להתנוון ולמות.

מי נמצא בסיכון לגלאוקומה?

אם כי זה פחות נפוץ, גלאוקומה יכולה להתרחש גם כאשר הלחץ בעין נורמלי. נראה שעצבי הראייה של אנשים מסוימים עלולים להיות רגישים לרמות נורמליות של לחצים בעין. לעיתים הגלאוקומה עשויה להיות קשורה לבעיות בזרימת דם לעין שעלולה להיגרם על ידי טרשת עורקים – (ההצטברות של פלאק בעורקים ובכלי הדם.

סימפטומים בראיה אצל אנשים עם גלאוקומה

בסוג הנפוץ ביותר של גלאוקומה, גלאוקומה יכולה להוביל ל"ראיית מנהרה", שבמסגרתה אתה יכול לראות רק ישר קדימה, ולאבד ראיה היקפית ובסופו של דבר היא יכולה להוביל לעיוורון. סימפטומים הם הדרגתיים ומגיעים באיטיות רבה, ולכן ייתכן שלא תרגישו שינוי בראייה עד שמגיעים לשלב מאוחר מדי במחלה.

גלאוקומה אקוטית- סימנים

כ -10 אחוזים מאלה עם גלאוקומה סובלים ממה שמכונה גלאוקומה אקוטית ובמקרים אלה חלה עלייה פתאומית בלחץ בעין שיכול לגרום:

  • כאבי עיניים חמורים
  • ראייה מטושטשת
  • הפרעות ראייה פתאומיות
  • הילות סביב חפצים שאתם רואים
  • אדמומיות של העין
  • בחילות והקאות
  • צורה זו של גלאוקומה בדרך כלל דורשת טיפול מיידי.

מי נמצא בסיכון לקבל גלאוקומה?

כל אחד יכול לקבל גלאוקומה, אבל יש גורמים המגבירים את הסיכון שלך בינהם:

  • קבוצות אתניות מסוימות- גלאוקומה היא שש עד שמונה פעמים יותר נפוצה בשחורים מאשר בלבנים גיל: הסיכון לגלאוקומה עולה ברגע שאתה מעל גיל 60.
  • מחלות כרוניות: סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב ובעיות בבלוטת התריס כל אלו יכולים להעלות את הסיכון שלך לפתח ברקית
  • היסטוריה משפחתית: אם למישהו במשפחה שלך יש גלאוקומה, זה עלול להגביר את הסיכון שלך.
  • פגיעה בעין וקוצר ראייה: פציעות עיניים כגון היפרדות רשתית, גידולים בעיניים, דלקות עיניים וניתוחי עיניים, כמו גם קוצר ראייה עלול להגביר את הסיכון
  • שימוש בסטרואידים: שימוש ממושך בתרופות אלו יכול להגדיל את הסיכון שלך, במיוחד טיפות עיניים על בסיס סטרואידים.

דרכי טיפול קונבנציונלי להורדת לחץ בעין

הפתרון של הרפואה הקונבנציונלית לגלאוקומה הוא בדרך כלל תרופות או ניתוח, או שילוב שלהם. לעתים קרובות מקבלים טיפות עיניים לגלאוקומה שמחייבות להשתמש כל חיים, בניסיון להוריד את לחץ בתוך העיניים שלהם.

תופעות לוואי של תרופות (טיפות) לגלאוקומה

  • ראייה מטושטשת
  • בעיות בדרכי הנשימה
  • בעיות זיכרון, שכחה
  • קצב לב נמוך
  • שריפה או צריבה בעיניים

ניתוח גם נושא עימו סיכונים חמורים לבריאות, ביניהם עלייה בסיכון לקטרקט.

דרכים טבעיות להורדת לחץ בעין

שינויים באורח החיים שמורידים לחץ דם בדרך כלל עובדים גם להורדת הלחץ בעין. כך זה מסייע למניעה ולטיפול בגלאוקומה אפילו ללא סיכונים לתופעות לוואי.שני הדברים החשובים בהקשר זה הםלהוריד את רמות האינסולין בדם ולהתעמל יותר. כשרמות האינסולין שלך עולות, זה גורם ללחץ הדם שלך לעלות וגם מעלה לחץ תוך עיני. מחקרים מראים שעמידות לאינסולין - שהוא נפוץ באנשים עם סוכרת, השמנת יתר ולחץ דם גבוה קשור לברקית (לחץ בעין גבוה). הפתרון הוא להימנע מסוכר ודגנים, שתי "קבוצות המזון" שבהכרח יגרמו עליות ברמות האינסולין שלך. יש להימנע ממזון כמו

  • לחמים
  • פסטה
  • אורז
  • דגנים
  • תפוחי אדמה

טיפול טבעי לגלאוקומה - ספורט להורדת לחץ תוך עיני

התעמלות על בסיס קבוע - אחת הדרכים יעילות ביותר להורדת רמות האינסולין היא באמצעות פעילות גופנית. תכנית קבועה של אירובי ואימוני כוח יכולה לתרום להפחתת רמות האינסולין שלך ולהגן על הראיה.

תוספי תזונה לטיפול בלחץ תוך עיני -גלאוקומה

  • תוסף אומגה 3 - מסוג docosahexaenoic (DHA) עשוי לעזור להגן ולקדם תפקוד רשתית בריא. DHA מרוכז ברשתית של העין שלך וכבר נמצא שימושי במיוחד במניעת ניוון רשתית מקולרי, הגורם המוביל לעיוורון.
  • לוטאין וזאקסנטין- קרוטנואידים שנמצאים בכמויות גדולות במיוחד בירקות ירוקים, ומספקים הגנה על תאים מפני נזק של רדיקלים חופשיים. כמה מקורות מצוינים כוללים כרוב, כרוב ירוק, תרד, ברוקולי, כרוב ניצנים וחלמון ביצה. חשוב לציין כי לוטאין הוא חומר מסיס בשמן. ללא שמן או חמאה אתה לא יכול לספוג לוטאין לגוף לכן יש לוודא שאתה אוכל קצת שומן בריא יחד עם הירקות.
  • אכילת פירות יער כהים. אוכמניות יכולות למנוע ואף להפוך ניוון מקולרי, גם חמוציות מועילות על ידי חיזוק הנימים שנושאים חומרים מזינים לשרירי העין והעצבים.
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • עליך לדעת מה מצית את האור אצלך בפנים כדי שבדרכך הייחודית תוכל להאיר את העולם

    אופרה ווינפרי