תרופות סבתא

תזונה מומלצת לפני כניסה להריון

שמירה על תזונה המורכבת מפרות, ירקות, דגנים מלאים, ומוצרי חלב איכותיים (ללא הורמונים) אמורה לספק רמת צריכה מומלצת של מינרלים וויטמינים הנחוצים לפוריות ולהגברת הסיכוי להיכנס להריון. ביצוע שינויים בתזונה 3 חודשים עד שנה לפני שאת רוצה להרות תעשה את השינוי המיוחל.   תזונה בריאה ופריון קשורים קשר הדוק גם  בגברים וגם אצל נשים. להלן רשימה של הצעות לתזונה בריאה לפני ההתעברות:

חומצה פולית לפוריות האשה

רופאים בארה"ב ממליצים לנשים בגיל הפוריות לקבל 400 מיקרוגרם (0.4 מיליגרם) של חומצה פולית או פואלט מדי יום. ויטמין זה מקבוצת ויטמיני בי מסייע בהפחתת הסיכון של התינוק להיוולד עם מומים מולדים כגון ספינה ביפידה. אם במשפחה יש היסטוריה של מומים במערכת העצבים הרופא שלך עשוי להגדיל את הצריכה היומית שלך. ניתן לקבל חומצה פולית באופן טבעי באמצעות עלים, ירקות ירוקים כהים (תרד), פירות הדר, אגוזים, קטניות, דגנים מלאים, ולחמים ודגנים מועשרים.

סידן לפוריות האשה

מומלץ שנשים לפני הריון תוודאנה שהן מקבלות 1,000 מ"ג של סידן ביום מהתזונה אם הן שוקלות להיכנס להריון. ניתן לקבל סידן ממקורות טבעיים כמו יוגורט דל שומן, סלמון, סרדינים, שעועית לבנה שומשום טחינה וגבינה.

תזונה לפוריות האשה- מה לסלק מהתפריט?

קפאין: חשוב לגמול את עצמך של מקפאין (כולל שוקולד, תה ירוק, קפה תה ועוד),.מחקר הראה כי יותר מ 200-300 מ"ג קפאין ליום עשוי להפחית את הפוריות ב -27 אחוזים. קפאין גם מעכב את יכולתו של הגוף לספוג ברזל וסידן – מינרלים שנחוצים להרות ולשמר הריון תקין

בתזונה לפוריות האשה יש להימנע לחלוטין מ

  • ממתיקים מלאכותיים,
  • שומן טראנס
  • חומרים משמרים
  • צבעי מאכל
  • מונו סודיום גלוטמט
  • אלכוהול,
  • סמים ותרופות,
  • סיגריות ועישון פסיבי.

תזונה ועקרונות נוספים לתגבור פוריות לפני כניסה להריון

  • שומנים טובים לתזונה לפני הריון- מזונות עם צפיפות תזונתית גבוהה. שמן זית- מחזק הורמונים נשיים וכן חמאה מאיכות טובה. שקלו גם להכניס לתזונה , שמן קוקוס ואבוקדו
  • מקורות לחלבונים ופחמימות טובות: שיבולת שועל וביצים ממקור אורגני בלבד.
  • חומצות שומן אומגה 3: סרדינים מכילים רמות גבוהות של חומות שומן אומגה 3 ומעט מתכות כבדות נספגים בדגים קטנים. טוב גם לגברים
  • קייל ותרד מעולים לפוריות הגבר. הזרע משגשג בסביבות אלקליות
  • ברזל: חשוב לביוץ של האשה. ללא מספיק ברזל יש שיבושים בתהליך הביוץ
  • אבץ: חשוב מאד לפוריות הגבר. נמצא בצדפות ובזרי דלעת או זרעי שומשום
  • התעמלות מתונה: הליכה היא התעמלות טובה לנשים. בצעו אותה לפחות 30 דקות ביום.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • הגוף מכיל תבונה עמוקה שחסרה לבעליו. לפיכך, אנו נותנים לגופנו פקודות חסרות הגיון ושכל ישר

    הנרי מילר