תרופות סבתא

תזונה ודרכי טיפול לתת פעילות של בלוטת התריס

תזונה ודרכי טיפול לתת פעילות של בלוטת התריס: בלוטת התריס נחשבת הבלוטה הראשית להסדרת המערכת האנדוקרינית (מערכת ההורמונים המורכבת של הגוף). היא מפתח לייצור הורמונים חיוניים אחרים ואם איבר בלוטת המגן לא מייצר מספיק את הורמון התירואיד – המצב עלול להשפיע על תחומים אחרים בגוף. מהם התסמינים של תת פעילות  בלוטת התריס ואלו דרכי טיפול טבעיים קיימים להאצת ייצור ההורמון באופן טבעי?

תת פעילות של בלוטת התריס תסמינים

להלן סימנים קלאסיים של בלוטת תריס מאותגרת (בלוטה שלא עובדת כמו שצריך):

  • קשה לך להירדם, אתה מתעורר לעתים קרובות בלילה, או חווה קושי לקום בבוקר גם אחרי שינה טובה
  • רמת אנרגיה נמוכה וחולשת שרירים
  • רגישות יתר לקור
  • שיער וציפורניים באיכות ירודה; שיער מאפיר או מקריח בטרם עת
  • תחושה של מוח מעורפל ובעיות בזיכרון
  • שינויים במצב רוח, דיכאון, עצבנות וחרדה
  • חוסר יכולת לרדת במשקל גם כשעושים ספורט או דיאטת הרזיה
  • שינוי בדופק הלב
  • כאבי מפרקים וכאבים לא מוסברים
  • עצירות או בעיות עיכול; השתוקקות בלתי מוסברת לפחמימות
  • דחף מיני נמוך
  • טמפרטורה בסיסית נמוכה בגוף- קור תמידי

תזונה נכונה: מה עושים כדי לטפל בתת פעילות של בלוטת התריס?

  • סלק מוצרי סויה מהדיאטה שלך.גם לגלוטן יש השפעה שלילית על ייצור בלוטת התריס. מוצרי חיטה צריכים לצאת מהתפריט לחלוטין
  • סלקו מתח נפשי ככל שניתן מהחיים: מתח מייצר קורטיזול, וקורטיזול מעכב מעבר של הורמון T3 לתאים שלך. גם אם בדיקת ספירת דם של T3 שלך היא בסדר, התאים שלך לא מקבלים את ההורמון הנחוץ להם
  • ניקוי רעלים מהגוף. בעיקר ניקוי של מתכות כבדות על ידי סאונות, צומות מיצים, ניקוי כבד ואכילת כוסברה. קראו באצר על ניקוי רעלים מהגוף
  • תוספי תזונה נחוצים לתת פעילות בלוטת התריס: יוד היא התוספת המשמעותית לחיזוק תפקוד בלוטת התריס שלך (לא במצב של השימוטו). חלק מהנטורופתים ממליצים על נוגדי חמצון כגון ויטמינים C ו- E, סלניום ואבץ, אומגה 3, ויטמין D3 ועוד

תזונה לתת פעילות של בלוטת התריס

דאגו לצרוך מספיק שומן וחלבון בתזונה. שומן הוא חבר שלך ומחסור שלו בדיאטה גורם להחרפת חוסר איזון הורמונלי, הכולל תת ייצור של הורמונים של בלוטת התריס. שומנים טבעיים, בריאים כוללים שמן זית; אבוקדו; זרעי פשתן; דגים; אגוזים וחמאת אגוזים; גבינה שמנה מלאה, יוגורט, גבינת קוטג' ומוצרי חלב קוקוס.

תזונה לתת פעילות של בלוטת התריס: יוד עלול להזיק!

האם לקחת יוד כתוסף תזונה לבעיה של תת פעילות בלוטת התריס? לא בהכרח! תת פעילות בלוטת התריס נקשרת עם מחסור ביוד. אבל זה תמיד לא נכון. ד"ר דאטיס קאזריאן קובע כי אם יש לך השימוטו (תת פעילות בלוטת התריס על רק אוטואימוני) הרי שנטילת יוד היא כמו לזרוק בנזין על אש, וכי בהשימוטו יש להימנע מתוספי יוד ומלח המכיל יוד. מקורות עיקריים של יוד הם: ירקות ים ופירות ים. מקורות משניים הם: ביצים, אספרגוס, שעועית לימה, פטריות, תרד, שומשום, דלעת, מנגולד, ושום.

הקשר בין רמות ויטמין די ובין מחסור בבלוטת התריס

רמות ויטמין D אופטימליות הן בין 50-80 ng / mL; רמה מתחת ל 32 תורמת לשיבוש הייצור ההורמונאלי לרבות הורמון T3. גם חומצות שומן אומגה -3, הנמצאות בדגים, זרעי פשתן, אגוזי מלך הן אבני הבניין לתפקוד בלוטת התריס. הן גם נוטות לשפר את היכולת להגיב להורמוני בלוטת התריס.

תזונה לתת פעילות בלוטת התריס- מה הקשר בין גלוטן והשימוטו?

ההרכב המולקולרי של רקמת בלוטת התריס כמעט זהה לזה של גלוטן. לאנשים עם השימוטו חלה " טעות בזיהוי" ואכילת גלוטן נוטה להגדיל את ההתקפה האוטואימוניות על בלוטת התריס שלך.

תזונה לתת פעילות בלוטת התריס- מודעות לגויטרוגנטים

עליך להיות מודע לגויטרוגנים : מזונות שמחרבים את בלוטת התריס. אלו הם חומרים במזונות שיכולים להפריע לתפקוד בלוטת התריס ובינהם: ברוקולי, כרוב ניצנים, כרוב, כרובית, כרוב, קולורבי, כרוב, לפת, דוחן, תרד, תותים, אפרסקים, גרגיר נחלים, בוטנים, צנוניות, ופולי סויה. האם זה אומר שאתה לא יכול בכלל לאכול מזונות אלו? לא, כי בישול מנטרל תרכובות גיוטרוגנים ואתם יכולים לאכול את הירקות ממשפחת המצליבים כמו צנוניות במרק

הקשר בין תת-פעילות בלוטת התריס ועייפות האדרנל

לעייפות יותרת הכליה (עייפות אדרנל או אדרנל מותש) יש קשר אינטימי עם הייתור של הורמון בלוטת התריס. נדיר שיש תת פעילות בלוטת התריס ללא רמה מסוימת של עייפות יותרת הכליה. חייבים לטפל בשניהם במקביל כי ללא טיפול בבלוטת האדרנל וחיזוקה – הפתרון להיפותירואיד אינו שלם






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • לפני גיל 30 הצעירים מחפשים את המחלה. אחרי גיל 30 המחלה מחפשת אותם

    פתגם עממי סיני