תרופות סבתא

קישוא

סגולות הקישוא ויתרונות בריאות של קישואים: אם אתם מחפשים דרך לרדת במשקל בצורה בריאה, הגיע הזמן  ללמוד על היתרונות הבריאותיים של קישואים. קישואים ידועים כבעלי יכולת להפחית משקל, לקדם את בריאות העין, ולמנוע אסטמה ומחלות המתרחשות ממחסור בוויטמין C (כמו צפדינה, טרשת נפוצה, ושטפי דם קלים). מהן כל סגולות הבריאות של קישואים?

ערך תזונתי של קישוא

קישואים בצורותיהם ובזנים השונים שלהם -מכילים כמויות משמעותיות של אשלגן, חומצה פולית, וויטמינים וכל אלו חשובים לבריאות כללית טובה. הכי חשוב: כאשר אוכלים קישואים באופן קבוע, הם יכולים למעשה להוריד את רמות ההומוציסטאין. בנוסף קישואים מכילים גם

  • מנגן
  • ויטמין סי
  • ויטמין A
  • אבץ
  • אשלגן
  • זרחן
  • נחושת
  • קומפלקס ויטמין בי לרבות ניאצין ופירידוקסין (בי 6)
  • אומגה 3
  • חומצה פולית (מומלץ מאד לנשים בהריון או לפני הריון)

סגולות הקישואים

מלבד היותם מאכל טעים ומתובל, הקישואים מועילים לבריאות שלך במגוון דרכים, הודות לוויטמינים ומינרלים המצויים באפילו במנה קטנה של הירק הזה. חלק מהיתרונות הבריאותיים של ירקות קישואים הם כדלקמן:

סגולות הקישוא: מוריד את כולסטרול גבוה

הסיבים התזונתיים הכלולים בקישואים מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול במערכת על ידי הצמדה שלהם לחומצות המרה המיוצרות על ידי הכבד לעיכול שומנים. סיב זה מתערבב עם חומצות המרה, ובכך יכול להאט את יכולתה לעכל יותר שומן ולחייב את הכבד לייצר יותר ויותר חומצות מרה. גם הרמות הגבוהות של ויטמינים A ו- C בקישואים יכולות למנוע חמצון כולסטרול בכלי הדם, ובכך להקטין את הסיכון לטרשת עורקים

סגולות הקישוא להרזיה ונגד השמנת יתר

הקישואים יעילים לניהול משקל תקין עקב שילוב בריא של סיבים גבוהים, מים וכמות קלוריות מעוטה. הקישוא מועיל למשקל יצר כי הוא מדכא תיאבון על ידי מילוי המעיים במים וסיבים. לכן, אתה יכול לקבל מנות גדולות יותר של קישואים ועדיין לשמור על צריכת קלוריות נמוכה. הם חייבים להיות בכל דיאטת הרזיה כי היותם מקור עשיר של נוגדי חמצון, ויטמין A ו- C וסיבים תזונתיים, הם מניחים למי שרוצה לרזות לרדת במשקל בצורה יעילה בלי לשלול הגוף חומרים מזינים חיוניים.

סגולות הקישוא: למחלות לב, כלי דם וטרשת עורקים

קישואים מכילים כמות גודלה של מינרל חשוב: מגנזיום. כוס קישוא אחת מעניקה לכם יותר מהתצרוכת המיומית הממולצת של מגנזיום ומינרל זה מפחית את הסיכון להתקפי לב ושבץ. קישואים מכילים גם חומצה פולית, ויטמין שנדרש לפרק ולנטרל חומצת אמינו מסוכנת, הומוציסטאין. רמות גבוהות של הומוציסטאין בדם שלך יכולות לגרום להתקף לב וחסימות בכלי הדם

סגולות הקישוא למניעת סרטן

הרמות גבוהות של סיבים בקישואים יכולים למנוע רעלים מסרטנים מלהתנחל במעי הגס, כמו גם לקדם את פעולת מעיים בריאה. גם ויטמינים A ו- C הם נוגדי חימצון חזקים שיהרסו את החומרים המסרטנים אשר יכול להוביל לסוגים שונים של סרטן ממאיר.

איך לאכול קישואים?

למרות שקישוא הוא פרי, הוא בדרך כלל מבושל כמו ירק. תמיד עדיף לחפש קישואים צעירים שהינם בעלי טעם עדין יותר עם קליפה יותר דקה ופחות עצית. הם זמינים בצורה הטובה ביותר שלהם במהלך החודשים מאי יוני ויולי. כמעט כל החלקים של הקישואים אכילים, גם בשר הקישוא עצמו אבל גם הזרעים ואפילו הקליפה.

סגולות בריאות נוספות של קישואים

  • מקדם את בריאות הגבר בעיקר מוני ומטפל בגידול של בלוטת הערמונית (ערמונית מוגדלת שפירה)
  • בעל תכונות אנטי-דלקתיות (ריפוי למחלות כמו דלקת מפרקים ניוונית, אסטמה, דלקת מפרקים שגרונית ועוד)
  • מונע מחלות לב סוכרת וטרשת עורקים: מכיל מגנזיום שמפחית את הסיכון להתקפי לב ושבץ.
  • בשילוב עם אשלגן, מגנזיום שבקישוא מסייע בהפחתת לחץ דם גבוה.

סגולות הקישוא- איך לבשל קישואים?

95% מקישואים הם מים, ולכן בבישולם מים מבעבעים החוצה. לכן, יש שממליחים את הקישוא לפני הבישול. בזמן שאתה אוכל הירק לא כדאי להסיר את הקליפה שמכילה ביתא-קרוטן – חומר תזונתי חשוב שפועל כנוגד חמצון ובכך מגן על תאים מפני נזקי חמצון. הפרחים האכילים של הקישואים משמשים לעתים קרובות בבישול צרפתי ואיטלקי. אחת הדרכים הקלות הוא לפזר קישואים מגורדים או סוגים אחרים של קישואי קיץ על סלטים וכריכים. אתה יכול גם להוסיף קישואים ללחם בזמן האפיה .
























אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • במאה ה19 איבד האדם את יראתו מאלהים והתחיל לטפח את הפחד מחיידקים

    אנונימי