תרופות סבתא

האם ביצים מייצרות כולסטרול גבוה בדם?

ביצים מעלות את רמת הכולסטרול. נכון? - ממש לא נכון . מסתבר שהקשר בין כולסטרול גבוה ואכילת ביצים - שקרי והוחדר לתודעה הקולקטיבית במשך מספר עשורים  ע"י חברות התרופות . למה נטפלו לביצה?

נקבל אפרוח בעזרת דגירה על הביצה, ולא על ידי ניפוצה.

- אברהם לינקולן

מביצת תרנגולת נולד לו יצור חי: אפרוח! רק תחשבו מה זה אומר על החומרים שמכילה הביצה בתוך קליפתה הלבנה והשברירית. על עושרם ועל כושרם. אכן, הביצה היא "מזון על": אחד המזונות בעלי הערך התזונתי הרב והמושלם ביותר, ומשום כך מומלצת לכל אדם.

הביצה היא מקור אידאלי לחלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, שכן מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות במינון מושלם המאפשר ספיגה אופטימלית של החלבונים. וחלבון למה? זהו הרי אב מזון חיוני האחראי על בניית הרקמות והשרירים בגוף.

בחלמון? יש המון

החלמון (החלק הצהוב) עשיר בויטמינים ומינרלים חיוניים ונהדרים. ברזל, חומצה פולית, ויטמין B12 (משמש לתפקוד מערכת העצבים),B6 (בניית רקמות), ויטמין B3 (=ניאצין, משקם מפרקים, מווסת כולסטרול), ויטמין E (מגן על תאי הדם האדומים),ויטמין K, תיאמין, סידן, זרחן (לבניית העצמות והשניים), ויטמין D (חיוני לספיגת הסידן), לציטין ופוספוליפידים (חשובים לתפקוד המוח), אבץ, סלניום (נוגד חימצון המגן מפני סרטן), כולין (פעילות הכבד, אובדן זיכרון), גופרית (בריאות השער והציפורניים) וכמובן כולסטרול (חיוני להורמונים).

תועלות בריאות של צריכת ביצים

צריכת ביצים על בסיס קבוע:

* מקטינה ב44% את סיכוייהן של נשים לחלות בסרטן השד

* מונעת היווצרות קרישי דם, שבץ מוחי והתקפי לב

*מיטיבה עם העיניים במניעת היווצרות קטרקט

למה להקפיד על ביצים אורגניות?

ביצה אורגנית שומרת על כל מרכיביה התזונתיים החיוניים, ולפיכך מזינה יותר מביצת תרנגולת אשר ניזונה ממזון מרוסס בכימיקלים. כמה? מומלץ לאכול ביצה כל יום. ילדים בגיל ההתבגרות, ספורטאים, חולים או אנשים המחלימים מניתוחים, כוויות ושברים יכולים לאכול אפילו שתי ביצים ביום, על מנת לספק לגוף את החלבונים הנחוצים לבניית רקמות, להאצת ההחלמה ולחיזוק הגוף.

איך? יש האומרים שעדיף ביצה קשה, יש האומרים ביצה רכה. בכל אופן, אם אתם כבר מטגנים (פחות מומלץ), הקפידו להשתמש בשמן זית כתית מעולה מכבישה קרה. בשל נקודת העישון הגבוהה שלו, שמשמעותה השרפות השמן לאחר יותר זמן (שמן שרוף מסרטן!).

כמה פשוט, ככה בריא

מתכונים מבית סבתי רחל ז"ל

סלט בצל

ביצה קשה מעוכה, מעורבבת היטב עם בצל אורגני חתוך דק דק.

סלט אבוקדו

ביצה קשה מעוכה, מעורבבת היטב עם אבוקדו אורגני רך.

תוספת סידן אף פעם לא הזיקה לאף אחד: טחינה משומשום מלא, לימון, פטרוזיליה קצוצה, זעתר ופפריקה. חתכו סלט עשיר וצבעוני: הוסיפו לו אף קומץ שקדים ואגוזים. תבלו בשמן זית, חום ואהבה, וכיד הדמיון היצירתית שבכם, כי אין כמו טעם האומץ והיצירתיות לבריאות הנפש!

נכתב ע"י גיסטו פילו, תזונאית






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם