תרופות סבתא

למה סוכר מאיץ את תהליך ההזדקנות ?

איך סוכר קשור לתהליך ההזדקנות ? קשור קשר הדוק. ישנם היום מספר מחקרים שמראים שצריכת סוכר גולמי קשורה עם הזדקנות מהירה יותר של תאים בכל הגוף.

סוכר מאיץ זקנה

גם פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה כמו פסטה, תפו"א , ולחם מייצרים בגוף תהליך דלקתי, מאיצים את ההזדקנות ותורמים למיגוון רחב של מחלות כמו ארתריטיס, אלצהיימר, מחלות לב, וסוגים שונים של סרטן. מספר מחקרים תומכים בכך שמזון רווי סוכר או פחמימות מעלים את רמת הרדיקלים החופשיים ואנזימים מקדמי דלקת , יחסית למזונות גדושים בשומן או בחלבון. למעשה סוכר נמצא בראש רשימת המזונות המזקינים ביותר.

למה צריכה של דברים מתוקים מזקינה אתכם ומקצרת את החיים ?

רמות גבוהות של סוכר בדם עם הזמן מובילות לתהליך שנקרא "גליציה" שבמסגרתו מולקולות הסוכר נדבקת למולקולת חלבון ומיצרות מולקולת AGE . אלו האחרונות פוגעות בקולגן של העור, בסחוס, ברצועות, בגידים, ומחוללת אובדן של גמישות העור, קמטים ונפילה של העור באיזורי העיניים והלחיים למשל. סוכר גבוהה בדם גם מדכא את מערכת החיסון ומעלה לחץ דם.

סוכר הוא חומר ממכר, סם נגיש וזול

אנשים יכולים לצאת בקלות יחסית מהתמכרות לקופאין. ואפילו מאלכוהול – אבל סוכר היא אחת ההתמכרויות הקשות ביותר לשבירה – כנראה שבגלל האטצ'מנט הרגשי שלנו לחומר זה. בילדותנו כשבכיניו מצער אמא פנקה אותנו עם משהו מתוק. והבנו היטב את השיעור 'מתוק שווה אהבה'.
מתוך אותו דפוס שנחרט בקרבנו : כשאנו עצובים היום אנו פונים לסוכרים ופחמימות וכשאנו חוגגים – אותו סיפור. אבל סוכר תמיד מרמה אותנו: לא משנה כמה נשביע את רעבוננו למתוק תמיד תהיה לנו כמיהה לעוד ועוד, נמצא את עצמנו מגדילים מינונים וזהו הרי סממן מובהק של התמכרות

למה כדאי לבחור ב'חיים ללא סוכר' ?

כיון שסוכר מעלה את רמת הורמון האינסולין בדם- ואינסולין בתורו מחולל את מה שמחונה הסינדרום המטבולי שיש לו השלכות הרסניות על מערכות הגוף. למה הכוונה?

רמות גבוהות של אינסולין מובילות לסימנים הבאים:

  • עייפות
  • כמיהה נוספת למתוק / לסוכר
  • דיכוי מערכת החיסון
  • התמכרות
  • בלבול, חרדה, דיכאון
  • רמות כולסטרול גבוהות
  • בריחת סידן מהעצמות

מה יעזור לכם להתגבר על התשוקה ל "אני חייב משהו מתוק עכשיו"?

  • קבלו החלטה להימנע מסוכרים ככל שניתן. שינויים בחליים מתחילים מהחלטה. עם זאת היו עדינים עם עצמכם: קחו זמן לקחת לבנות הרגלים חדשים והתחילו עם פירות כפינוק תחליפי.
  • הזהרו מלהגניב גם מלח בכמויות עודפות כיון שצריכת מלח מוגזמת מובילה לכמיהה לסוכר.
  • מתנו את צריכת החלבון מהחי כיון שזה בתורו מוביל לכמיהה לסוכרים.
  • קראו תויות מזון והימנעו ממוצרים שרשום עליהם: סוכר, סירופ סוכר, מלטוז, דקטרוז , פרוקטוז.
  • בשום פנים ואופן אל תצרכו ממתקים מלאכותים (אספרטם). אם כבר מתוק - תמיד עדיף סוכר פשוט על אספרטמים.
  • אכלו יותר ירקות מתוקים כמו בטטה, דלעת, גזר.
  • העדיפו פחמימות מורכבות כמו אורז חום.
  • סטיביה: זהו צמח מרפא מדהים לאוהבי סוכר - לא רק שסטיביה מהווה תחליף לסוכר, היא גם מזינה את הלבלב ושומרת עליו.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • התקווה רואה את הבלתי נראה, מרגישה את מה שלא ניתן למשש ,  ומשיגה את הבלתי אפשרי

    אנונימי