תרופות סבתא

כאבי ברכיים: מהי התזונה המומלצת לכאבי ברכיים?

ברכיים: אנו הולכים איתן, בועטים באמצעותן וכורעים עליהם והן גם האיבר הרגיש ביותר לדלקות ולכאבים בגיל המבוגר. מרבית כאבי הברכיים בגיל המבוגר הם על רקע של ארטריטיס או טנדוניטיס (דלקת בגידים) וכיון שכך, מומלץ להתאים למופע הזה תזונה אופטימלית שתמנע את החרפת כאבי הברכיים או אפילו תרפא אותם. 

חלק מן המזונות שהטבע העניק לנו מכילים מרכיבים אנטי דלקתיים ורכיבים אחרים המקלים על כאבים ומרפאים רקמות חיבור פנימיות שניזוקו. מהם המזונות שכדאי לצרוך כדי להקל על כאבי ברכיים?

סויה

למרות שהדעות בעולם הרפואי חלוקות בנושא של צריכת סויה ומוצריה, אין ספק שסויה מכילה איזופנלבונואידים, הורמונים צמחיים (פיטואסטרוגנים), וחומרים אנטי דלקתיים. מחקרים שנעשו בנושא הראו כי צריכה קבועה של סויה או חלב סויה הטיבו עם הסובלים מכאבי ברכיים כרוניים.

מזון שעשיר בויטמין סי

ויטמין C מצוי במגוון פירות וירקות כמו פלפל אדום, קיווי, לימונים, פטל תות שדה ועוד, הקפידו לצרוך כמות מספקת של פירות ולשתות מיצים שנסחטו טבעית בבית, אלו מועילים גם למערכת העיכול וגם מנקים מן המנגנון חומרים רעילים. ויטמין C הינו אנטי-אוקסידנט חזק מאד שבכוחו למנוע אוסטיאו ארטריטיס במפרקי הגוף לרבות מפרק הברך.

תבלינים

תבלינים כמו קינמון, כורכום ,זנגוויל, פלפל אדום חריף, וכמון הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות מובהקות. הם גם טעימים גם מתבלים את המזון וגם מקלים על כאבים מדלקת לרבות כאבי ברכיים.

תרד

תרד מעניק לגוף לא רק כמויות נאות של ברזל סידן וויטמין K אלא גם הרבה אנרגיות חיים והוא משופע באנטי אוקסידנטים הנחוצים לטיפול במצבי דלקת. צרכו על בסיס קבוע תרד בכל פורמט אפשרי בסלט או בתבשילים.

ביצים

ביצה היא ללא ספק מזון על, מזון שהוא בבחינת מעט המכיל את המרובה. 60 הקלוריות של הביצה אוצרים רכיבים חיוניים שהגוף זקוק להם אבל בהקשר של כאבי ברכיים הביצה מכילה 2 חומרים חשובים ויטמין די (חסרון בויטמין די מוביל לשחיקת סחוס במפרקים) וכן חומר בשם NEM – ממברנת הקליפה שמורכת בין השאר מאלסטין וקולגן שהם מאבני הבניין של הסחוס.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם