תרופות סבתא

כאבי ברכיים אחרי עמידה ממושכת

עמידה ממושכת לאורך זמן  גורמת לשחיקת סחוס. בתנאים כאלו רוב משקל הגוף נשען על הברכיים ופחות על שרירי הרגל הירך והשוקיים. כאבי ברכיים אחרי עמידה ממושכת: מה עושים?

יש אנשים שעצם עיסוקם מצריך עמידה ממושכת של שמונה שעות ויותר על הרגליים. אלו הם בעלי תפקידים כמו שוטרים, אחיות, מלצרים, רופאים ועוד. בסוף היום הם מרגישים כאילו הברכיים שלהם "בוערות באש" (לא בכדי המונח דלקת בא מלשון דלקה / אש). מה ניתן לעשות כדי לטפל בבעיה ולמנוע אותה?

גוונו את צורת העמידה למנוע שחיקת סחוס

נסו בזמן עמידה להזיז את המשקל לעיתים קרובות. מדי פעם דאגו לכופף מעט את הברכיים, וגם לבצע הפסקות ולו קצרות בעמידה כדי לשנות את המנח ואת הלחץ על הרגל.

גרביים עבות עד לברך הכואבת

לבשו גרביים עבות נעליים טובות ונסו להשתמש בחבישות מיוחדות לברכיים מומלץ מאוד גם לנעול נעליים טובות שמחזיקות את הרגל. גרביים עבות חשובות כדי לעודד את זרימת הדם בשרירי הרגל.

כרית מתחת לברכיים כואבות

בזמן השינה מומלץ לשים כרית מתחת לכפות הרגליים או מתחת לברכיים כדי לסייע באמצעות הגרביטציה ההפוכה -לפזר את הלחץ מן הברכיים ומן האזור התחתון של הרגל כלפי מעלה אל האגן.

מלח-מים

אחרי העמידה הממושכת ולפני השינה מומלץ לטבול את כפות הרגליים במים חמים מעורבבים במלח גס. תרכובת זו מסייעת לתאי הדלקת להיספג

למה עמידה ממושכת גורמת לכאבי ברכיים ולשחיקת סחוס?

ממספר סיבות: יתכן שאתם עומדים שעות ממושכות בתנוחה לא נכונה, ייתכן שאתם מתעייפים ביציבה ונוטים להפנות את הברכיים כלפי פנימה, או שהתרגלתם להישען על רגל אחת יותר מרעותה- זה כשלעצמו יכול לגרום לשחיקת סחוס ולכאבי ברכיים. המטרה שלכם תהיה לשים לב לפזר את הלחץ בצורה שווה יותר, כדי שתהיה זרימת דם טובה יותר לברכיים ולכפות הרגליים.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • שנאתי, ממש תיעבתי כל רגע של אימון אבל אמרתי לעצמי "אל תעזוב. סבול עכשיו וחיה את שארית ימיך כאלוף..."

    מוחמד עלי