תרופות סבתא

תוספי תזונה לפיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה, מחלה שמכונה גם דאבת השרירים  תוארה כבר על ידי היפוקרטס כמחלה מסתורית המורכבת ממספר סימנים כמו עייפות שרירים, כאבים בגידים, עייפות כרונית ורגישות יתר בכל חלקי הגוף . הסינדרום המסתורי הזה משפיע על כ 2 אחוז מן האוכלוסייה, בעיקר על נשים. מהם תוספי התזונה האולטימטיביים לחולי פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה ופטריות כח יפניות

פטריות ריישי ומיטאקי ניתן היום לצרוך בצורות שונות: בקפסולות, בשוקולד, באבקה או כחליטת תה. חולי פיברומילאגיה שלקחו פטריות כאלו מדווחים כי יש בכוחן להשפיע בעיקר על בהירות המחשבה ועל צלילות המח. יש כאלו שאף דיווחו על העלמות מוחלטת של הסימפטומים תוך מספר חודשים.

פיברומיאלגיה: ויטמין D

אם כואבים לכם השרירים הבדיקה הראשונה שאתם צריכים לרוץ ולעשות היא בדיקת רמות של ויטמין D בדם. ויטמין די לא טוב רק לעצמות ! מחקר שנערך באירלנד מלמד על קשר הדוק בין רמות נמוכות של ויטמין D לבין כאבי שרירים, חרדה, ודיכאון שמיוחסים לפיברומיאלגיה. מרבית האנשים גם בארץ שטופת שמש כמו שלנו לא מקבלים מספיק את הוויטמין החשוב הזה כיוון שאנו לא מבלים מספיק זמן בשמש או מתכסים מפניה באמצעות קרמים. ככל שאנו מזדקנים קשה לגוף ליצר את הוויטמין D בעצמו ויש לצרוך אותו מבחוץ. ויטמין D נמצא גם בחלב, גם בדגי סלמון וגם בתוספי תזונה. אם אתם בוחרים באפשרות האחרונה ח לכו על תוסף שמכיל רכיב שמנוני לשיפור הספיגה בדם. אנשים בעלי עור כהה שסופגים פחות את קרני השמש, או אנשים שמנים זקוקים לרמות גבוהות יותר של ויטמין D.

פיברומיאלגיה: איך ריבוז יקל על הכאבים?

כדי ששרירים נוקשים/תפוסים ספאסטיים מדי ישתחררו (הסיבה המרכזית לכאב של חולי פיברומיאלגיה היא שרירים תפוסים) הם זקוקים לאנרגיה וכאן כדאי לשקול צריכה של ריבוז. ריבוז הוא סוכר פשוט שיכול להעלות את רמות האנרגיה בגוף בכ60 אחוז ולקצץ בכאבים של חולי פיברומיאלגיה- כך על פי מחקר שפורסם בכתב עת לרפואה אלטרנטיבית. המינון המומלץ הוא 5 גרם שלוש פעמים ביום .

פיברומיאלגיה וויטמינים מקבוצת B במיוחד ויטמין B6 (ריבופלבין)

רמות נמוכות מדי של ויטמינים מקבוצת B חושפים אתכם לסיכון גבוה יותר לדלקות. במיוחד ויטמין B6 נמצא יעיל לטיפול בדלקת שגורמת לסימפטומים של חולי פיברומיאלגיה. הכמות המומלצת 200 או 500 גרם ליום.

פיברומיאלגיה ואס-אדנוזין-מטיונן (SAME)

הגוף זקוק לחומר הזה למען תפקוד יעיל של מערכת החיסון וכן כדי לייצר סחוס. ככל שאנו מזדקנים, הגוף מייצר ממנו פחות מה שמסביר את הכאבים במפרקים שאופייניים לגיל המבוגר. על פי ממצאים תוסף התזונה SAME לא מועיל רק לכאבים הפיזיים אלא גם משפר את מצב הרוח על ידי כך שהוא מעלה את רמות הסרטונין והדופמין במח, הורמונים שמשפיעים על מצב הרוח ומווסתים אותו. המינון המומלץ הוא 400 מיליגרם פעמיים ביום כאשר מעלים את המינון בהדרגה.






















כל המאמרים על:



אולי יעניין אותך גם


חומר למחשבה

  • בלתי אפשרי הוא סתם ביטוי גדול של אנשים קטנים שקל להם לחיות בעולם שהם מכירים במקום לחפש את הכוח שיש להם לשנות אותו. בלתי אפשרי הוא לא עובדה, הוא דעה. הוא לא הכרזה, הוא קריאת תיגר. הבלתי אפשרי הוא בסך הכל פוטנציאל, הוא משהו זמני. הבלתי אפשרי הוא שום דבר!

    מוחמד עלי