תרופות סבתא

מה הקשר בין תזונה מלוחה ובין דלדול עצמות (אוסטאופורוזיס) ?

צריכה מוגזמת של מלח קשורה בתודעת הצבור בעיקר  עם התפתחות לחץ דם גבוה - אבל היום יודעים שהיא מקדמת התפתחות של בריחת סידן, דלדול העצם, מחלה שקטה שמובילה לשברים באגן ובחוליות וכרסום באיכות החיים.

הרעל הלבן: מלח קשור להתפתחות אוסטאופורוזיס

אוסטרופורוזיס אינה גזירה משמים ותוכלו לעשות הרבה כי למנוע אותה ואפילו להביסה אם היא התגלתה בגופכם. הפחתת צריכת המלח ושמירה על לחץ דם תקין - היא אחד המהלכים שמומלצים לסובלים מבריחת סידן.

מה הקשר בין לחץ דם גבוה ובריחת סידן?

מחקרים מראים שאנשים עם לחץ דם גבוה מפרישים כמות גבוהה יותר של סידן בשתן יחסית לאנשים עם לחץ דם נמוך. כשהסידן מופרש דרך השתן, הוא חסר לגוף בזרם הדם ואז כפיצוי הגוף שואב את הסידן שהוא צריך מן העצמות. כך נוצרים בעצמות "חורים" וכך הן נחלשות עד כדי שבירה.

המסקנה: הימנעו ככל שניתן מצריכת מלח מוגזמת אם אתם בקבוצת סיכון לאוסטאופורוזיס או אוסטאופניה. תשאלו איך אפשר בלי מלח? – הנה כמה אפשרויות:

מה מחליף את טעם המלח בבישול?

קשה להתרגל למזון ללא מלח אבל ישנן אלטרנטיבות שהופכות את קניית ההרגל הזה ל"פחות כואב"

במקום מלח ניתן להוסיף לבישולים:

· אצות KELP

· מלח שומשום

· מיץ לימון

· שום, אבקת שום

· פתיתי בצל

· מלח מירקות כמו סלרי

יש לי אוסטופורוזיס אבל אני לא יכולה לוותר על מלח

מרבית האנשים בעולם המערבי צורכים מלח בכמות כפולה מו הכמות היומית המותרת. במקום מקסימום של כפית מלח אחת ביום, מרביתנו צורכים 2 כפיות ם בישולים גם בסלטים גם ברטבים וגם ממזונות תעשייתיים.

כל כפית מלח = 50 מ"ג בריחת סידן בשתן

לא יכולים לוותר על מלח? - זרקו לגמרי מן התפריט שלכם כל מזון מעובד, מזון מהיר, פיצה וטוגנים. אם הבישולים שלכם מאופיינים במליחות גבוהה, הוסיפו לתפריט התזונתי שלכם מזון עשיר באשלגן כמו בננות, עגבניות, מיץ תפוזים כיון שהאשלגן מפחית את הפרשת הסידן בשתן.

מזונות נוספים אשר אסור לצרוך כשיש אוסטאופרוזיס

· קפאין: קפה, תה, תה ירוק, (מאבדים 100 מ"ג סידן על כל כפית קפה)

· משקאות קלים בגלל הקפאין והזרחן שהם מכילים

· כל מוצר שרשום עליו חומצה פוספורית

· מוצרים עם חומצה אוקסלית (כמו קקאו / שוקולד)
























אולי יעניין אותך גם